Ga naar inhoud

Netwerk Win 98 & Win XP werkt niet !!!!


anoniem

Aanbevolen berichten

ok, ik heb dus een netwerkje in elkaar gestoken (met hub, utp kabel enz) in dit netwerk zijn meerdere win98 pc's (o.a. server) en één winxp pc. Nu heb ik een probleem met deze winxp pc. - Op de win xp client zie ik de win 98 server wel bij netwerkverbindingen maar als ik het probeer te openen krijg ik "pc niet toegankelijk, u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron" - En op de win 98 server kan ik de win XP client gewoon nie vinden... help me plz
Link naar reactie
Hoi, Onlangs ben ik er in mijn geval achter gekomen dat het probleem werd veroorzaakt door het type chip op de netwerkkaart. Ik heb geconstateerd dat XP de grootste moeite heeft met een REALTEK 8139A netwerkkaart. Nadat ik deze had vervangen voor de 8139B variant waren de problemen voorbij. (ook andere netwerkkaarten als 3com funtioneerden goed). Heb zelfs de 8139A teruggezet ter overtuiging, maar XP stopte direct weer met netwerken. Ergo: kassie open, en netwerkkaart controleren. Ik wil niet zeggen dat dit voor jou de oplossing is, maar het is het proberen waard. Overigens zijnde standaard 8139 drivers van XP onbetrouwbaar. Haal desnoods bij REALTEK.COM de drivers van de fabrikant. Tip; Deinstalleer eerst de huidige netwerkverbinding(en daarmee de drivers). Succes, Peter
Link naar reactie
Keb eens op het forum rondgekeken en ik ben zeer veel te weten gekomen en men probleem is opgelost. Ik heb trouwens ook men realtek netwerkkaart vervangen door een 3com die ik nog had liggen al ben ik nie zeker dat dit het probleem was. Het andere probleem is nu internet delen: geen probleem ik heb all aboard geinstalleerd, dat ging allemaal zeer vlot ik kon ook op de client pc maar nu blijkt het plots niet meer te lukken, het is alleszins zeer vreemd en het ligt niet aan een firewall, ik kan op internet op de server, all aboard staat ook aan op beide pc's op de client krijg ik zelfst het bericht "connected to internet" maar ik kan gewoon plots nie meer op internet, zeer vreemd...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...