Ga naar inhoud

Probleem met thuisnetwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo ComputerTotaal lezers, Ik ben bezig met het aanleggen van een thuisnetwerk. Het schiet allemaal lekker op dankzij het stappenplan op http://home01.wxs.nl/~rozen220/netwerk.html Alleen nu heb ik een probleem. Als ik (zoals de site zegt) de andere computer probeer te vinden (zoeken-computer) geeft hij als ik de zoekopdracht compuer invul (de computers heten computer 1 en computer 2) alleen zichzelf weer. Ook als ik in netwerkomgeving kijk. Ik maka gebruik van een Farrelon netwerkkaart en een Fastetherlink waartussen een utp kabel zit. Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Groeten Tijmen
Link naar reactie
Hoeft niet erg te zijn. Heb ik ook gehad. Heb je wel ingelogd; dus met username en eventueel password? Dat schiet namelijk al op. Probeer anders je pc's te pingen. Start MS-Dos Prompt. > * Tik in: ping [i:2bf56498ec]Ip van een andere pc[/i:2bf56498ec] > Druk op Enter. * = Bijvoorbeeld: ping 192.168.0.1 Greetz, D. _________________ Ik heb ook geen signature. [ Dit bericht is bewerkt door: Dilbert op 2002-04-09 17:32 ]
Link naar reactie
[quote:580960c1df] Op 09-04-2002 18:45 schreef TijmenOnline: Bij de ene computer wel (die comper heeft kabel dus daardoor zouden ze ook op kunnen lichten) bij de ander niet. [/quote:580960c1df] Dit is voor mij niet geheel duidelijk. Ik neem aan dat je met kabel eigenlijk kabel internet bedoeld? Dan zit er in die computer dus twee netwerkkaarten. Of bedoel met kabel die netwerkkabel? Als de netwerkkabel okay is en de netwerkkaarten goed zijn geïnstalleerd, dan lichten de lampjes op. Of heb je de PC's met een directe verbinding met elkaar verbonden?
Link naar reactie
Bedankt voor alle reacties. Er zijn een aantal suggesties gegeven en een aantal vragen gesteld die ik zal beantwoorden. Antwoord op vraag Sellis: Nee, ik gebruik geen firewall. Antwoord op vraag Dilbert: Ja, allbei dezelfde werkgroepnaam. Antwoord op vraag meneer Vosman: Ik heb kabelinternet van quicknet die in de computer een netwerkkaart zetten. Er zit er maar eentje in. Wat je met directe verbinding bedoeld weet ik niet precies maar er is gewoon een kabel van netwerkkaart (die van quicknet kabelinternet)naar de netwerkkaart in de andere computer. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Bedankt voor alle reacties. Groeten Tijmen
Link naar reactie
Tijmen, Hete lijkt er op dat je iets probeert dat niet wil. Kennelijk heb je een netwerkkaart waar je twee verschillende aansluitingen op hebt. Helaas slechts één hiervan is tegelijkertijd bruikbaar. Wanneer je ook intern een netwerk wil gebruiken en de internetpc als router of proxy server wil inrichten zul je deze van een tweede netwerkkaart moeten voorzien. Je internet-netwerkkaart heeft ook ingesteld IP-adres van je kabelprovider. De tweede moet je een intern IP-nummer aan toekennen bij conventie un de 192.168.xxx.xxx serie. Wanneer dit UTP netwerkkaarten zijn en je wil deze zonder HUB met elkaar verbinden heb je inderdaad een crosslink kabel nodig. Deze kun je bij de computerwinkel gewoon kopen. (Samen met die derde netwerkkaart) :smile:
Link naar reactie
Tijmen, Hete lijkt er op dat je iets probeert dat niet wil. Kennelijk heb je een netwerkkaart waar je twee verschillende aansluitingen op hebt. Helaas slechts één hiervan is tegelijkertijd bruikbaar. Wanneer je ook intern een netwerk wil gebruiken en de internetpc als router of proxy server wil inrichten zul je deze van een tweede netwerkkaart moeten voorzien. Je internet-netwerkkaart heeft ook ingesteld IP-adres van je kabelprovider. De tweede moet je een intern IP-nummer aan toekennen bij conventie un de 192.168.xxx.xxx serie. Wanneer dit UTP netwerkkaarten zijn en je wil deze zonder HUB met elkaar verbinden heb je inderdaad een crosslink kabel nodig. Deze kun je bij de computerwinkel gewoon kopen. (Samen met die derde netwerkkaart) :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...