Ga naar inhoud

Hoe maak ik met een asustor nas een FTP verbinding?


CoosV

Aanbevolen berichten

Ik mijn nas geconfigureerd met gebruikers, mappen aangemaakt, rechten toegewezen, maar als ik met filezilla verbinding probeer te maken krijg ik de volgende meldingen Status: Adres bepalen van mijnnas.myasustor.com Status: Verbinden met 83.91 enz Status: Verbinding aangemaakt, welkomsbericht afwachten... Status: TLS initialiseren... Status: Certificaat controleren.... Status: TLS-verbinding opgezet. Status: Verbonden Status: Mappenlijst ophalen... Status: Server stuurde een passief antwoord met een onbestelbaar adres. Gebruikt het serveradres in de plaats daarvan. Opdracht: MLSD Fout: Connection timed out after 20 seconds of inactivity Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt En dat is het dan. Ik heb een Ziggo UBEE modem, waarin de FTP verbinding staat aangevinkt. Wie kan me helpen?
Link naar reactie
Het is een beetje lastig omdat elk apparaat weer z'n eigen eisen stelt, maar in het algemeen moet 1. de ftp service aan staan op de nas 2. er een gebruikers account zijn 3. er rechten zijn t.a.v. het bestandsbeheer 4. de poort 21 open staan (test op: www.grc.com 'shields up!'). Let er op dat deze poort open staat voor het ip adres van de nas ('portforwarding').
Link naar reactie
Hallo Homer Bedankt voor je snelle reactie, hierbij de antwoordn op je opmerkingen 1) Staat aan 2) is aanwezig 3) zijn aangemaakt. 4) ik weet niet of ik een screenprint kan plaatsen, maar volgens GiRC, coole site trouwens, staat poort 21 open en geven ze er zelfs een waarschuwing voor af. Het probleem is, zoals ook uit het protocol blijkt, dat er geen antwoord gegeven wordt. De NAS wordt gevonden en dan stokt het ergens. Ik ben nu een hele middag bezig en baal er behoorlijk van, want blijkbaar zie ik iets heel simpels over het hoofd want overal wordt deze nas als erg gebruiksvriendelijk aangeprezen. Ik baal er enorm van dat er niet een gewoon stappenplan bij gegeven wordt, maar jezelf maar uit moet zien te vogelen hoe het allemaal werkt. Ik ben niet stom maar hier loop ik toch vast.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...