Ga naar inhoud

bureaublad veranderd na spelen game


Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik het probleem dat wanneer ik een game speel (Fifa 2004 en Warcraft III) dat nadat ik ze afsluit, mn bureaublad is veranderd en ineens een helgroene achtergrondkleur heeft. Als ik dan in de instellingen even de achtergrond verander dan word ie weer normaal. Weet iemand misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn scherm niet groen wordt? Ik heb windows 98 se, met een Geforce 4 Ti4200 van Asus, AMD 1800+ en 256mb RAM.
Link naar reactie
Je kan proberen om na het spelen even op je buroblad te klikken en dan op F5 te drukken dan wordt je achtergrond weer opnieuw geladen. Ik had dat ook na het spelen van C&C generals op een andere pc, dan was de achtergrond grijs. Ik weet niet wat de oorzaak hiervan is misschien dat het bij een andere achtergrond niet gebeurd...
Link naar reactie
Het probleem kan ermee te maken hebben dat de gamma correction in het spel niet verdwijnt na het afsluiten van het spel. Ik heb hetzelfde gehad met een spel waarin je met alt-tab naar een fel gekleurde desktop ging. Misschien is hiervoor een patch voor je drivers of voor het spel te vinden. Ik heb het probleem nooit echt kunnen oplossen, maar als het met de gamma correctie heeft te maken vind je misschien zelf sneller een oplossing.
Link naar reactie
[quote:efe8095ad2="Niels Wols"]Win 98? Upgraden naar minstens 2000 of XP. Windows 98 crashed te regelmatig voor normaal gebruik.[/quote:efe8095ad2] [offtopic] Win98SE is dan misschien niet zo stabiel, maar het werkt bij mij nog prima. Vooral als je je systeem een beetje schoon houdt, zoals ik doe. Bovendien heb ik allemaal programma's die waarschijnlijk niet of met moeite op 2000 of XP werken. Beetje nutteloze reply dus (no offence) :wink: [/offtopic] Ik denk dat er niets anders op zit dan toch iedere keer dan maar het bureaublad weer te wijzigen via de instellingen. Gewoon vernieuwen via F5 werkt namelijk niet ook niet en ik heb zelf te weinig kennis om te kijken of het misschien aan instelling van de videokaart, danwel de game ligt. Of heeft iemand misschien nog een tip?
Link naar reactie
He probeer anders eens het spel op de zelfde resolutie te draaien als waar je bureaublad op staat misschien helpt dat. Ik weet niet welke grafische kaart jij hebt maar nieuwe geven je bureaublad vanzelf weer in oude staat weer. Althans ik had eerst het zelfde probleem maar jeb sinds kort een nieuwe grafische kaart en nu geen problemen meer Suc6 Greetz Delectable
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...