Ga naar inhoud

Games spelen op PC met XP


Aanbevolen berichten

[quote:960bd25915="Rookie Best"][quote:960bd25915="honeymaker"]Noem anders eens wat games die je wilt gaan spelen, das wel zo makkelijk! Alle nieuwe werken vanzelfsprekend op XP![/quote:960bd25915] GP4, NOLF1 + NOLF2, James Bond Nightfire, Hitman... Rookie[/quote:960bd25915] Van Hitman weet ik het zeker; de andere spellen zijn volgens mij recent genoeg. Ik heb maar zelden dat ik oude spellen niet kan draaien. De enige die ik ben tegengekomen is Normality een oude krakadventure uit 1995 die nog voor Dos geschreven is, dus in jou geval maakt het volgens mij niets uit.
Link naar reactie
Vrijwel alle spellen (en programma's in het algemeen) die minder dan vijf jaar oud zijn doen het ook op XP (er zijn uitzonderingen bv. ANNO1602). Alles dat ouder is dan dat maar wel voor windows geschreven is word al meer problematisch maar zouden het ook wel onder XP moeten doen. De echte problemen beginnen bij programma's die voor DOS zijn geschreven. Er zijn uitzonderingen die het wel doen onder XP maar het beste is om er van uit te gaan dat deze het niet doen. Er zijn weer programma's die pogen dit soort programma's weer draaiende te krijgen onder XP. Het beste is op het moment DOSBox. Google --> DOSBox versie 0.60 is het meest recent
Link naar reactie
Bijna alle spellen draaien onder XP. En dan nog, je kunt de compatibiliteitsmodus gebruiken. Ik heb nog nimmer problemen gehad met spellen onder Windows XP. Zelfs "zdoom2" draait! Zdoom is doom2 in een software opengl jasje. Speel doom2 op 1280x1024 :D Tip: Een heel oud DOS spelletje dat perfect werkt onder Windows XP is "Jetpack". Moet je eens proberen, het is freeware en bevat over de 100 levels plezier. En is dat niet genoeg, download er dan nog 700. Wist je dat Windows XP een heuse command.com heeft :o DOS versie 5.
Link naar reactie
[quote:34a23f8a4a="Jimmy"]Tip: Een heel oud DOS spelletje dat perfect werkt onder Windows XP is "Jetpack".[/quote:34a23f8a4a] Volgens mij heb ik dat nog gespeeld op een XT meer dan tien jaar geleden. Mijn oude gevoelens aan dat tijdperk herleven weer :lol: -> zeker nu Ion Storm het voor elkaar heeft gekregen Deus Ex 2 niet geschikt te maken voor Geforce mx-kaarten :evil: . Gelukkig hoor ik van verschillende mensen dat het zwaar tegenvalt....
Link naar reactie
Hoi, Je zou ook een multiboot-systeem kunnen maken. Ik heb zelf een machine met zowel XP als 98SE. Het voordeel is dat je dan rotzooien in Win98SE met spelletjes en daarnaast in XP gewoon kan 'werken'. Het zit elkaar dan ook niet in de haren als ergens iets verziekt (en dat gebeurt nog wel eens.....) Vervolgens hoef je je ook niet druk te maken over het spelen van spellen in XP. Groeten, Rutger
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...