Ga naar inhoud

klein probleemje: kan geen enkele game meer spelen


Aanbevolen berichten

hallo, 'k zit met een probleem: op de pc kunnen geen spellen meer worden gespeeld!! Wij hebben de computer enkele dagen geleden geformatteerd vanwege hetzelfde probleem. Het probleem zelf is => de pc loopt vast als ik een spel speel. Als ik dus bijvoorbeeld GTA: VC wil spelen, dan doet 'ie het 10 minuutjes en dan staat 'ie stil en kan ik nix meer. Ik zou haast zeggen dat het aan de videokaart ligt, maar mijn vader zegt dat dan ook de DVD-tjes het niet moeten doen, maar die doen het wel. Ik heb er niet egt veel verstand van. De kaart is een nVidia GeForce2 MX/MX 100/200 / MX 400 Display Adapter (dat staat bij beeldschermadapters). De processor is een AMD Athlon XP 1800+. Ik heb ook nog de nieuwste driver van nVidia gezocht en geinstalleerd. Als er nog meer info van belang is hoor ik het wel. Alvast bedankt, Rik owjah: onze pc is ongeveer 1,5 jr. oud, en voordat we dus problemen kregen, heeft o.a. Vice City het gewoon goed gedaan. Dus lijkt het me dat er iets kapot is gegaan binnenin, bij de hardware, want we hebben er egt pas sinds kort problemen mee. Ik had ook nog ergens (volgens mij hier op één van de forums) gelezen dat het niet egt een goeie kaart was voor het gamen, maar 'k heb er nooit problemen mee gehad voor de tijd.
Link naar reactie
Ik heb een hekel aan mensen die niet goed (genoeg) lezen: er staat in het tekstje bijvoorbeeld GTA: VC en iets later onderaan staat er zelfs nog o.a. GTA: VC. Dus ik dacht bij mezelf, dan zullen ze wel in de gaten hebben dat het niet alleen GTA is die vastloopt. Ik wou er eerst ook nog neerzetten dat ook The sims vastloopt, maar toen dacht ik dat het niet nodig was vanwege dat bijv. en o.a., maarjah..blijkbaar is het wel nodig.
Link naar reactie
[quote:98ef7c69ab="jantjebeton"]Ik heb een hekel aan mensen die niet goed (genoeg) lezen: er staat in het tekstje bijvoorbeeld GTA: VC en iets later onderaan staat er zelfs nog o.a. GTA: VC. Dus ik dacht bij mezelf, dan zullen ze wel in de gaten hebben dat het niet alleen GTA is die vastloopt. Ik wou er eerst ook nog neerzetten dat ook The sims vastloopt, maar toen dacht ik dat het niet nodig was vanwege dat bijv. en o.a., maarjah..blijkbaar is het wel nodig.[/quote:98ef7c69ab] Het zijn dus alleen games waarbij hij vastloopt. Welke versie van DirectX heb je? En welke windows-versie heb je?
Link naar reactie
Kan ook aan de temp liggen in je PC en of je geheugen. Loopt ie ook vast als je langdurig bijvoorbeeld een videobewerkingsprograam draait ? Je kan een verborgen conflict hebben ? Lees in het forum videokaarten de FAQ. Installeer dan de aanbevolen nvidia driver. Als de drivers etc niet helpen dan moet je de mod vragen dit topic naar hardware te verplaatsen. Ik denk namelijk aan mijn eerste regel. In dat geval moet je uitgebreide specificaties posten van je PC
Link naar reactie
[quote:f8891f7e6a="Bosje"]Kan ook aan de temp liggen in je PC en of je geheugen. [/quote:f8891f7e6a] Ik denk niet dat het een hardware-probleem is. Hij heeft alleen zn pc geformatteerd, niet iets aan de pc zelf gedaan. Dan kan het toch moeilijk een hardware-conflict zijn :-? Maar post idd je temps maar ff, dat kan handig zijn. :)
Link naar reactie
NOu, ik heb ff, zoals mij was aangeraden, gekeken bij de FAQ van videokaarten en ik had de 52.nogwat geinstalleerd en daar werd mij aangeraden de 29.nogwat te installeren, dus heb ik dat gedaan. Ook heb ik de computerkast opengezet, vanwege de temperatuur. Nu heb ik Vice City gespeeld en hij is niet meer vastgelopen! Bedankt voor alle hulp
Link naar reactie
Btw: Dat DVD het gewoon doet, terwijl spellen vastliepen is vanwege het feit dat DVD's vaak Softwarematig afgespeeld worden, hardwarematig (met 3d kaart) moet je vaak apart aanzetten. Dus bij DVD's kijken word de grafische kaart nauwelijks belast... Het blijkt dus een temperatuur probleem te zijn. Het feit dat hij het eerst deed en later niet meer, is volgens mij een gevolg van 'oud worden', je krijgt wat aanslag op de ventilators die daardoor iets minder goed koelen... Als je de Case liever dicht wil hebben, raad ik je aan wat Casefans te kopen..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...