anoniem Geplaatst: 20 oktober 2003 Delen Geplaatst: 20 oktober 2003 Ik zat us te denken en toen kwam ik op een fatastich probleem: Hoeveel bandbreedte gebruikt een online spel nouw eigelijk? In kb/s bedoel ik dan. Want al die mensen die zitten op te scheppen over hun 5MBit verbinding dat dat wel nut heeft. Uitgaande bij een spel met 4 players. Ik stel de vraag vooral over C&C Generals.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2003 nbij mijn spellen op ene gemiddlede server met een gemiddelde groep mensne heb ik ongeveer 4 kb sec up nodig en 7 down dit is eigelijk heeel weinig dus maari k heb zelf geen c & c generals dus ik kan het daar neit mee meten ik heb het gemeeten met wolfenstein et Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2003 [quote:33dfb039b7="vincenzo"]ik heb het gemeeten met wolfenstein et[/quote:33dfb039b7] :o :o Hoe dan? Als ik dat weet doe ik ut zelf wel teste.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2003 ik heb een programma op mijn computer die laat zien hoeveel kb up en down hij via het netwerk verstuurt alsi k niks met inet doe en allen met het spel kan ik alt tab naar windows en in dat progie kijken wat hij send en reseaved via netwerk en das dan zo gezien dat progie is smart bar xp das een lekue balk in je win xp met allemaal handige tools Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2003 Met online gamen is de snelheid van het downloaden en uploaden niet erg belangrijk. Met een isdn modem is al prima te spelen. Wat belangrijk is, is de ping (reactie tijd van je internetverbinding). Als deze te hoog ligt gaat alles schokkerig etc. Daarom doen adsl verbindingen het op dit gebied vaak beter, kabel heeft vaak een wat hogere latency = ping = vertraging. Waar je dus vooral op moet letten is dat er verder niet gedownload en vooral geupload wordt door andere gebruikers in je eventuele netwerkje thuis. Want dan stort je ping helaas in :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2003 Zulke topics zijn al vaker langs gekomen. Zoekt en gij zult vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2003 ja mijn topic dus, maar staat niet veel in, ik had ene paar spellen gemeten, moto gp2 verbuikt veel, spellen als sof2 verbuiken maar 1 kbps download en verder vele upload (hangt af van je snelheid, hij pakt tot 16kbps) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2003 Bij normaal gamen maakt het niet zoveel uit, dan heb je meestal wel voldoende upload. Alleen als je een server gaat draaien, wordt het snel lastig. Meer dan vier spelers wordt bij mijn weten al een probleem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2003 gezien het dataverbuik maakt het wel uit wat je upload snelheid is, als je maar 6 kbps (adsl lite) kan verbuik je dus ook niet meer, maar heb je kabel (12 kbps) dan verbruik je 12 (6 ipv 8 en 12 ipv 16 effetief). Sof2 servers kun je runnen voor 8 man met kabel, maar wil je toch een wat betere server neem dan adsl bij demon ofzo. Ik heb nu 64 kbps (+/- 55 effectief) upload en kan server runne voor zoveel mensen als ik wil. (18 is max geweest maar dat is te druk voor de levels). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2003 Ik zit met een kabelverbinding, download 4Mb/sec upload 128kb/sec, en ik kan gerust een SoF2-server runnen voor 24 man, als er niets anders bandbreedte aan het stelen is. Als ik bv twee uur game, verbruik ik in totaal zo'n 100Mb of zo... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2003 [quote:2a72c93925="Empty-V"]Ik zit met een kabelverbinding, download 4Mb/sec upload 128kb/sec, en ik kan gerust een SoF2-server runnen voor 24 man, als er niets anders bandbreedte aan het stelen is. Als ik bv twee uur game, verbruik ik in totaal zo'n 100Mb of zo...[/quote:2a72c93925] Kb ja niet KB zit nogal verschil in, een kabelverbinding heeft een maximale upload van 16 KB/ps (dat is 128 Kbps) In gekke termen is mijn verbinding dus 1024/512 maar normaler is te zeggen dan je 126/64 hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2003 sja, nooit goed meegeweest met KB en kB en Kb en kb en zo... ;-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2003 [quote:9a601a4c7f="Empty-V"]sja, nooit goed meegeweest met KB en kB en Kb en kb en zo... ;-)[/quote:9a601a4c7f] hehe, ja wordt er soms ook echt ziek van, was pas een gast die helemaal blij was dat hij een nieuw download programma had dat meteen meet 400 kilobyte per seconde begon te downloaden, bleek het dus gewoon kilibit te zijn :P . sof2 24 man lijkt me niet, na 8 man gaat ie toch echt laggen :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2003 Bedankt voor de antwoorden. (Niet voor de bijdehandte: "Zoek en gij zult vinden.." antwoorden!) Maar jullie hebben het over server runnen, hoe bedoelen julie dat? Een game hosten? Het gebeurt tocg eigelijk allemaal op de hoofdserver van de spel maker? Dan zou ut dus meer uitmaken of de host een lagere ping heeft dan dat hij een speler is.... RAAR! :o ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2003 [quote:39721687b0="General X"]Bedankt voor de antwoorden. (Niet voor de bijdehandte: "Zoek en gij zult vinden.." antwoorden!) Maar jullie hebben het over server runnen, hoe bedoelen julie dat? Een game hosten? Het gebeurt tocg eigelijk allemaal op de hoofdserver van de spel maker? Dan zou ut dus meer uitmaken of de host een lagere ping heeft dan dat hij een speler is.... RAAR! :o ][/quote:39721687b0] denk je serieus dat ravensoftware 1100 servers runt? En dat EAgames 2000 BF1942 servers runt? Nee bij een spel worden meestal een paar server gerunt door de develloppers de rest wordt gerunt door vrijwilligers (ik) en door bedrijven die er geld mee proberen te verdienen (tussen de 50 en 10 euro per 3 maanden voor een clanserver), Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen