Ga naar inhoud

Het Jedi Knight: Jedi Academy topic!


Aanbevolen berichten

Aanstaande vrijdag zou de nieuwste telg van Lucasarts in de winkel moeten liggen (17 september voor Amerika, 19 wereldwijd, als goed is). Het is een soort van opvolger van Jedi Knight: Jedi Outcast II. Je bent nu een student op de Jedi Academy waar je getraind wordt door o.a Luke Skywalker en Kyle Katarn (hoofdrolspeler uit de Outcast serie) en waar je in kader van die training allerlei opdrachten moet vervullen. Voor meer informatie: http://www.lucasarts.com/products/jediacademy/ Je hebt een aantal nieuwe forcepowers en verschillende lightsaber stijlen (Dual Bladed (Darth Maul), Single lightsaber (Obi Wan bijvoorbeeld) en Dual Sabers (Drizzt D'o Urden style :-), maar das geen Star Wars figuur). Voor de Singleplayer demo: http://www.lucasfiles.com/index.php?s=7031416be40357d6a0bb44d0b17e15a7&action=file&id=80&PHPSESSID=7031416be40357d6a0bb44d0b17e15a7 [img:814cb129a6]http://www.lucasarts.com/products/jediacademy/images/screens/44.jpg[/img:814cb129a6] [img:814cb129a6]http://www.lucasarts.com/products/jediacademy/images/screens/43.jpg[/img:814cb129a6] Ik heb de demo al uitgespeeld op Jedi Knight niveau en ik moet zeggen dat ik me erg geamuseerd heb, wat vinden jullie ervan!?
Link naar reactie
Saai ... en buggy as hell :( Bovendien zag ik geen enkele reden om met maar 1 zwaard te starten. Iemand met twee zwaarden kon namelijk zonder problemen een zwaard tijdelijk opbergen ... Iedere keer als ik de muur of een ander voorwerp raakte stond het spel vrijwel stil (naar < 10 fps). En da's verdomd lastig als je met zo'n laserzwaard staat te zwaaien. Missie 1 : Was wel aardig, maar waarom chewbacca ineens niet kan schieten is wel vreemd ... Missie 2 : - begon stom (force push as 'verplichte' force ?) - en meteen al een of ander gevecht met een of ander met zwaarden zwaaiend figuur ...
Link naar reactie
Hmmm, dat van die muur heb ik niet gehad hoor... Vreemd, maar goed. Ik geloof dat als je met 2 sabers start, je geen special moves kan doen met maar 1 zwaard. Ik vond de missies erg leuk, vooral de 2e juist, de eerste was te simpel. Beetje tegen 3 dark jedi's (sith zijn het niet...) tegelijk knokken, lache man, vooral in Darth Maul stijl :-).
Link naar reactie
[quote:059f5b2fd4="JaFO"]Skywalker een Star Wars-fan ? Wie had dat ooit gedacht ... ;) Ik wacht liever op de volgende release van [url=http://www.tdod.jolt.co.uk/]Troopers[/url] en 'Knights of the Old Republic' voor de pc. Die laatste schijnt een hele leuke rpg te zijn :)[/quote:059f5b2fd4] KotOR vond/vind ik zeker erg goed, maar het feit dat ze Xbox gebruikers voor PC gebruikers laten gaan, terwijl ze door die laatsten in de positie geplaatst zijn waarin ze verkeren, vind ik niet kunnen. Ook het feit dat het pas ergens oktober uitkomt ofzoiets en geen multiplayer heeft, doet af aan Bioware's nieuwste telg. Ik was eerst echt Bioware fan: BG/BG2, NWN (minder, maar de uitbreiding maakt veel goed), maar dit is gewoon een lage streek. Dus, uit protest koop ik Jedi Academy (die overigens, net als KotOR uitgegeven wordt door Lucasarts, dus heb ik er niet veel aan ;-)) en zie ik wel wat ik met KotOR doe.
Link naar reactie
Hu'uruun, waarom zouden Xbox gebruikers niet eerder mogen genieten van een spel als KOTOR? Is een pc-gebruiker beter? Moeten wij, Xbox gebruikers, nu ook gaan zeggen "we boycotten de makers van Max Payne"? Nee, natuurlijk niet. De pc-gamers hadden het geluk die game eerder te krijgen. Het zij doordat het oorspronkelijk ontwikkeld was voor de pc, het zij doordat ze nu eenmaal meer brood in de pc-gamers zagen.:roll: Dus het slaat gewoon nergens op, dat je boos bent (geïriteerd 8)) dat de Xboxers de game eerder kregen. Wees blij dát-ie op de pc uitkomt! Jochem
Link naar reactie
Niks blij, het is gewoon verraad. Wij, de PC-gamers, hebben Bioware groot gemaakt, wij hebben hun spellen gekocht, hun patches gedownload, hun forums bevolkt EN DAN DIT!!!? Verraad zeg ik je!!! Wij geven zeg maar 1000 euro uit aan een PC om spellen te kunnen kopen, komt zo'n Xboxertje met z'n 299 euro of weet ik het wat die dingen kosten en krijgt hij als beloning alles eerder? WAAR SLAAT DIT OP? En kom nou niet met dat de spellen voor de X-box duurder zijn; wij pc-gebruiker halen dat verschil eruit met de bijna verplichte 3d kaart upgrade om het jaar zo'n beetje...
Link naar reactie
Sorry hoor Hu'ruun, maar ik vind jou écht kinderachtig klinken... Zovan, ik heb betaald, dus ik mag alles krijgen. Bioware heeft er voor gekozen voor de Xbox te ontwikkelen om verschillende redenen. Enkele redenen die ik me wel kan indenken: -Meer verkoop (waarschijnlijk niet) -Beter publiek (mogelijk dat het spel beter aanslaat bij console gamers (dat zijn immers ander soort gamers)) -Makkelijker voor te ontwikkelen (geen idee of dat waar is... zal waarschijnlijk wel niet) En niet te vergeten: -Geld. Het moet ook geld opleveren, en een pc-spel van 50 euro wat nog eens makkelijker te copieëren is minder oplevert als een spel voor Xbox wat 60-70 euro kost (ikke heb er 80 voor betaald > was import), wat moeilijker te copieëren is. Lijkt mij dat het geen moeilijke keus is... Ook microsoft speelt hierin een rol. Ms wil immer de beste games naar z'n console halen, en betaald er dik voor. Nu denk je misschien "ms haat ik, verpest het gewoon voor andere gamers", maar dat slaat natuurlijk nergens op! Microsoft heeft even groot recht de licentie/whatever te kopen om hem op de Xbox de zetten... Om nog even terug te komen op het plan om het spel op de xbox te zetten > ik begrijp gewoon niet, dat jij inziet dat games-developers voor het geld gaan. Natuurlijk moet je je achterban teverden houden. En dat doen ze nu toch ook? KOTOR verschijnt toch ook op de pc? Natuurlijk later... maar dat heeft te maken met poorten/bugs eruit halen/extra features toevoegen (!). En dat jij nou vind dat Bioware de pc-gamers moet blijven steunen, en dus niet mag overschakelen naar een ander platform (waar meer geld in zit, waarschijnlijk). Dus dat betekend dat console-gamers nooit van de games van Bioware mogen genieten, of van late ports? Whahaha, laat me niet lachen. [quote:1b17515a63="JaFO"]Wees maar blij dat je geen Macintosh hebt ;)[/quote:1b17515a63] Is daar iets mis mee? Macintosh heeft betere games ondersteuning dan Linux en elke andere alternative OS (waarbij Windhoos dus het niet-alternatief is...). Jochem
Link naar reactie
[quote:470a35c799="XBL"]Sorry hoor Hu'ruun, maar ik vind jou écht kinderachtig klinken... [/quote:470a35c799] Ik ben dan ook nog geen 18, dus voor de wet een kind, dus heb ik het recht om me kinderachtig te gedragen ;-). [quote:470a35c799]Zovan, ik heb betaald, dus ik mag alles krijgen. Bioware heeft er voor gekozen voor de Xbox te ontwikkelen om verschillende redenen. [/quote:470a35c799] Logisch toch? Ik geef de bakker toch ook geen 20 euro als ik er geen berg brood voor terug krijg? Het feit dat ze het niet even opbrengen om de PC-versie TEGELIJK met de Xbox versie op de markt is al helemaal belachelijk. Stakkers gewoon, die mensen hebben duidelijk geen economie gestudeerd. Ik bedoel, mond-tot-mond reclame is altijd het effectiefst en op deze manier zijn mensen alleen maar geïrriteerd (lees: de pcgamers) omdat ze het spel veel later krijgen. Nee, slim zijn ze niet. [quote:470a35c799]-Meer verkoop (waarschijnlijk niet)[/quote:470a35c799] Dus, wat is dat nou voor argument? Op deze manier, met gespreide releasedata, verkoop je eerder minder. [quote:470a35c799]-Beter publiek (mogelijk dat het spel beter aanslaat bij console gamers (dat zijn immers ander soort gamers))[/quote:470a35c799] Over het algemeen zijn RPG's vooral computerterrein... Vind ik dan. Consoles is meer, effe spelen (Beat 'm up bijvoorbeeld). [quote:470a35c799]-Makkelijker voor te ontwikkelen (geen idee of dat waar is... zal waarschijnlijk wel niet)[/quote:470a35c799] Slaat nergens op, op deze manier moeten ze eerst een Xbox spel maken en deze vervolgens uitbreiden en veranderen tot een PC-titel. I.p.v dat je eerst het uitgebreidere (hebben ze zelf toeggeven) PC game neemt het vervolgens afslankt. Je maakt toch ook niet eerst een halve taart en vervolgens de andere helft? [quote:470a35c799]-Geld. Het moet ook geld opleveren, en een pc-spel van 50 euro wat nog eens makkelijker te copieëren is minder oplevert als een spel voor Xbox wat 60-70 euro kost (ikke heb er 80 voor betaald > was import), wat moeilijker te copieëren is. Lijkt mij dat het geen moeilijke keus is... Ook microsoft speelt hierin een rol. Ms wil immer de beste games naar z'n console halen, en betaald er dik voor. [/quote:470a35c799] Bij Bioware beweren ze echter hoog en laag dat MS hier niets mee te maken heeft. Als MS hier mee te maken heeft, liegt Bioware, dus is dat slecht. Zo niet, waarom dan eerst voor de Xbox uitbrengen en niet gewoon tegelijk...? [quote:470a35c799]Nu denk je misschien "ms haat ik, verpest het gewoon voor andere gamers", maar dat slaat natuurlijk nergens op! Microsoft heeft even groot recht de licentie/whatever te kopen om hem op de Xbox de zetten...[/quote:470a35c799] Zie vorige argument; En tuurlijk heeft MS dat recht, maar Bioware heeft NIET het recht om te liegen... [quote:470a35c799]Om nog even terug te komen op het plan om het spel op de xbox te zetten > ik begrijp gewoon niet, dat jij inziet dat games-developers voor het geld gaan. Natuurlijk moet je je achterban teverden houden. En dat doen ze nu toch ook? KOTOR verschijnt toch ook op de pc? Natuurlijk later... maar dat heeft te maken met poorten/bugs eruit halen/extra features toevoegen (!).[/quote:470a35c799] En tegelijk beweren dat er géén extra content zal zijn voor de PC-versie? Als je hiervan bewijs wil, zie het KotOR forum maar eens na. En hoezo tevreden houden? Ik, en vele anderen met mij, ben helemaal niet tevreden en voel me belazerd!? Waarom zou ik zoiets nog kopen? Er zit toch geen multiplayer in? (HINT) Want dan steun ik Bioware, en welke rede heb ik daarvoor? [quote:470a35c799]En dat jij nou vind dat Bioware de pc-gamers moet blijven steunen, en dus niet mag overschakelen naar een ander platform (waar meer geld in zit, waarschijnlijk). Dus dat betekend dat console-gamers nooit van de games van Bioware mogen genieten, of van late ports? Whahaha, laat me niet lachen.[/quote:470a35c799] [b:470a35c799]Tuurlijk mogen ze ervan genieten, maar waarom niet tegelijk? Ik heb nooit gezegd dat ze eerst voor de PC hadden moeten ontwikkelen, alleen dat het nergens op slaat dat Xbox vóór gaat!?[/b:470a35c799] Zij discrimineren mensen gewoon! Jij hebt een Xbox, dus jij mag van dit spel genieten, vóórdat anderen (lees pcgamers) ervan mogen genieten?
Link naar reactie
Wil je weten wat het kost om een spel tegelijkertijd te ontwikkelen voor 2 platforms? Dat betekend 2 teams en ook nog eens dat de teams tegelijkertijd werken, en dus kunnen poorten. Ik heb geen idee hoe dit in elkaar steekt, maar mogelijk wil Bioware met verkopen van KOTOR op Xbox weer dat geld gebruiken voor port naar pc... Ik heb hier geen verstand van, en weet hun reden niet. Vraag het, zou ik zeggen! Overigens wil ik nog zeggen dat developers wel vaker liegen... denk aan Rare (gekocht door ms, toch? Volg niet helemaal). [quote:84b773e2d3="Hu'uruun"] Zij discrimineren mensen gewoon! Jij hebt een Xbox, dus jij mag van dit spel genieten, vóórdat anderen (lees pcgamers) ervan mogen genieten?[/quote:84b773e2d3]Whahaha... echt wéér zo'n opmerking die nergens op slaat... Écht waar. Jij denk dat pcgamers het belangrijkst zijn, en dat die het eerst iets moeten krijgen. Nou, nee. Zo gaat dat niet. De console markt is iets groters als de pcgamers markt (pc's worden ook voor andere zaken gebruikt, consoles alleen voor gamen). Wat denk je van GTA3? Eerst op ps2, dan op pc. Wat denk je van max payne? Eerst op pc, dan op console. Tja, je kan niet alles krijgen... tenzij je een voorbeeld aan speedy neemt, en alle consoles in huis haal. Ik wil ook nog zeggen, dat je, als je KOTOR zo graag snel wil, een Xbox in huis moet halen. Ik heb ook een Xbox in huis gehaald voor Halo (en later kwamen andere mooie games), terwijl die ook op pc komt... wellis waar later. Kijk, het is heel simpel. Het ene spel komt eerder op het ene platform, het andere spel komt eerder op het andere platform. En dat het nu precies een game is wat jij graag wil hebben, tja, daar kan ik ook niets aan doen. Ik wacht ook op Fable, en stel nu dat die eerder op de pc uitkomt? Voel ik me ook flink genaait, en dát zou terecht zijn, aangezien dat spel voor de Xbox al werd ontwikkeld. Van KOTOR was het altijd al bekend, dat-ie voor Xbox werd ontwikkeld en dat de pc versie zou volgen. Ik denk dat je gewoon een te hoge dunk van pc-gamers heb, en denkt dat zij de gamewereld beheersen, maar dat is al niet meer zo... consoles worden groter en groter. Jochem
Link naar reactie
[quote:0dca016517="XBL"]Wil je weten wat het kost om een spel tegelijkertijd te ontwikkelen voor 2 platforms? Dat betekend 2 teams en ook nog eens dat de teams tegelijkertijd werken, en dus kunnen poorten. Ik heb geen idee hoe dit in elkaar steekt, maar mogelijk wil Bioware met verkopen van KOTOR op Xbox weer dat geld gebruiken voor port naar pc... Ik heb hier geen verstand van, en weet hun reden niet. Vraag het, zou ik zeggen![/quote:0dca016517] Dacht het niet, Xbox heeft een vergelijkbare programmeertaal enz. M.a.w jij wilde zeggen dat ze EEN COMPLEET NIEUW SPEL binnen 2 maanden af hebben, lekker logisch. Uiterlijk oktober zou KotOR voor de PC komen, terwijl Xbox in augustus al af was. Dus zoveel meer tijd is dat niet, dit ruikt gewoon niet fris. Volgens eigen zeggen steekt het grootste werk in het veranderen van de interface en het compitabel maken met computerhardware. [quote:0dca016517]Overigens wil ik nog zeggen dat developers wel vaker liegen... denk aan Rare (gekocht door ms, toch? Volg niet helemaal).[/quote:0dca016517] We hebben het hier over Bioware hoor en dat koop je niet zomaar. [quote:0dca016517]Whahaha... echt wéér zo'n opmerking die nergens op slaat... Écht waar. Jij denk dat pcgamers het belangrijkst zijn, en dat die het eerst iets moeten krijgen. Nou, nee. Zo gaat dat niet. De console markt is iets groters als de pcgamers markt (pc's worden ook voor andere zaken gebruikt, consoles alleen voor gamen). [/quote:0dca016517] En daar gaan we weer, PC-gamers zouden alles het eerste moeten krijgen? Ik heb net zo'n 3 keer gezegd dat ik met TEGELIJK ook tevreden zou zijn. Dus JOUW opmerking slaat weer nergens op. [quote:0dca016517]Wat denk je van GTA3? Eerst op ps2, dan op pc. Wat denk je van max payne? Eerst op pc, dan op console. Tja, je kan niet alles krijgen... tenzij je een voorbeeld aan speedy neemt, en alle consoles in huis haal.[/quote:0dca016517] *Zucht*, je leest nog steeds niet geloof ik. TEGELIJK T-E-G-E-L-I-J-K. T, van Tinus, E van Edward, G, Gerard, E van Edwin (afwisseling ;-), L van Leonard (ard ard ard :-), I van Imke, J van JOCHEM, K van Kees... [quote:0dca016517]Ik wil ook nog zeggen, dat je, als je KOTOR zo graag snel wil, een Xbox in huis moet halen. Ik heb ook een Xbox in huis gehaald voor Halo (en later kwamen andere mooie games), terwijl die ook op pc komt... wellis waar later.[/quote:0dca016517] Fijn, laat ik even voor 250 euro een console met een gecastreerde GF3, een achterhaalde processor, een controller waar je niet goed van wordt in huis halen om vooral tegen m'n principes in te gaan... [quote:0dca016517]Kijk, het is heel simpel. Het ene spel komt eerder op het ene platform, het andere spel komt eerder op het andere platform. En dat het nu precies een game is wat jij graag wil hebben, tja, daar kan ik ook niets aan doen. Ik wacht ook op Fable, en stel nu dat die eerder op de pc uitkomt? Voel ik me ook flink genaait, en dát zou terecht zijn, aangezien dat spel voor de Xbox al werd ontwikkeld. Van KOTOR was het altijd al bekend, dat-ie voor Xbox werd ontwikkeld en dat de pc versie zou volgen.[/quote:0dca016517] Ahum, dat is van KotOR nooit gezegd anders... Niks eerst Xbox en daarna PC-versie, het was alleen van het begin duidelijk dat ze er allebei kwamen. [quote:0dca016517]Ik denk dat je gewoon een te hoge dunk van pc-gamers heb, en denkt dat zij de gamewereld beheersen, maar dat is al niet meer zo... consoles worden groter en groter. [/quote:0dca016517] PC-gamers beheersen verre van de gamewereld, ik zou wel willen. En consoles beginnen trouwens steeds meer op PC's te lijken, met het enige verschil dat je een controller hebt i.p.v een muis en geen keyboard. Kijk naar de Xbox, het onding gebruikt allerlei (sterk verouderde) en enigszins aangepast PC-hardware. Dus, we zullen zien, we zullen zien...
Link naar reactie
Ik zal het nu maar kort houden (mss dat anderen ook nog willen lezen ;)). Een console is een pc, ja. Moeten ze dan andere hardware ontwikkelen voor een console :p. We hebben het hier niet over of een console veroudert is of niet... we hebben het hier over of een spel nou op de console moet uitkomen, op de pc of tegelijk. Ok, jij wil tegelijk. Hoe wil je dat doen? En denk je dat dat geld oplevert? Nee. Begrijp (hoop dat je dat doe) dat een game ontwikkelen geld kost. Veel geld kost. En dat ze dit geld willen terug verdienen (liefst met winst 8)). Nuja, als je nu eerst spel op de Xbox verkoop, kopen alle gamers met een Xbox em. Daarna gooi je em op de pc, en kopen de pcgamers (vooral ook aangestoken door de xboxers) het spel. Kling (geluid van een kassa ;)). Vooral de nadruk op geld leg ik, omdat het daar alleen maar over gaat. Geld moet er binnen komen, zoveel mogelijk. En nog steeds begrijp ik niet hoe je tegelijk wil doen? Eerst ontwikkelen voor xbox of pc, dan poorten en dan uitbrengen? Komt het spel dus op de release datum voor de pcers, en tegen die tijd is iedereen boos (xboxers omdat ze hun spel laat krijgen, pcers omdat ze hun spel laat krijgen... daarbij komt nog dat het spel er wél al is). En tja, dan moet je als developer kiezen. Kies je om nu het spel te vertragen, en daarmee een mogelijk lagere verkoop te boeken, of kies ervoor om het te splitsen en zo mogelijk meer verkoop te boeken! [quote:a362634aba="Hu'ruun"]We hebben het hier over Bioware hoor en dat koop je niet zomaar.[/quote:a362634aba] Wilde niet zeggen dat Bioware zou gekocht worden. Rare heeft toen namelijk volgehouden dat het NIET gekocht was en dat het dikke winsten had. Was niet zo. Een leugen om eigen bestwil dus. En daar hebben software makers een handje van... ffies zeggen dat spel uitkomt, dat spul. Kijk, ik zeg niet dat Bioware heeft gelogen, ik zeg alleen dat die kans er IS. Kan ook zo zijn dat ze een beetje vaag houden... ik heb het niet gevolgt, en heb geen idee hoe ik in deze discussie ben gekomen (zal zo ffies lezen). Nu heb ik het tóch weer lang gemaakt (*sigh*). Jochem
Link naar reactie
[quote:82161bab92="XBL"]Ik zal het nu maar kort houden (mss dat anderen ook nog willen lezen ;)). Een console is een pc, ja. Moeten ze dan andere hardware ontwikkelen voor een console :p. We hebben het hier niet over of een console veroudert is of niet... we hebben het hier over of een spel nou op de console moet uitkomen, op de pc of tegelijk.[/quote:82161bab92] Dat weet ik, maar aangezien consoles steeds meer op PC's (gaan) lijken, wat is dan het nu van een console? Dat je het via de TV kan spelen? Kan ook met TV-Out... [quote:82161bab92]Ok, jij wil tegelijk. Hoe wil je dat doen? En denk je dat dat geld oplevert? Nee. Begrijp (hoop dat je dat doe) dat een game ontwikkelen geld kost. Veel geld kost. En dat ze dit geld willen terug verdienen (liefst met winst 8)). Nuja, als je nu eerst spel op de Xbox verkoop, kopen alle gamers met een Xbox em. Daarna gooi je em op de pc, en kopen de pcgamers (vooral ook aangestoken door de xboxers) het spel. Kling (geluid van een kassa ;)).[/quote:82161bab92] Mond-tot-mond reclame is het effectiefst wanneer er een mogelijkheid is voor diegene die het hoort, het ding (noem niet speciaal iets) direct te kopen, voordat mensen de tijd krijgen om 'na te denken'. Dat heet een impulsaankoop (lees je, als je dat hebt, economieboek er maar eens op na). Geloof me, eerst voor de Xbox uitbrengen en daarna voor de PC of andersom loont echt niet, daar zit een (stinkend - rijk) luchtje aan. Nou kan ik ze het niet écht kwalijk nemen dat ze voor het geld gaan, maar om hun jarenlange fans zo te behandelen is me toch te gortig. [quote:82161bab92]Vooral de nadruk op geld leg ik, omdat het daar alleen maar over gaat. Geld moet er binnen komen, zoveel mogelijk.[/quote:82161bab92] Zit wat in, maar die markstrategen van Lucasarts, dan wel Bioware, hebben volgens mij de middelbare school niet afgemaakt of zijn bang om risico's te nemen. [quote:82161bab92]En nog steeds begrijp ik niet hoe je tegelijk wil doen? Eerst ontwikkelen voor xbox of pc, dan poorten en dan uitbrengen? Komt het spel dus op de release datum voor de pcers, en tegen die tijd is iedereen boos (xboxers omdat ze hun spel laat krijgen, pcers omdat ze hun spel laat krijgen... daarbij komt nog dat het spel er wél al is).[/quote:82161bab92] Je kan toch ook een gezamelijke releasedate zetten? It's done when it's done, hoe weet je als buitenstaander nou dat een spel 'te laat' zou zijn? Dat kan je niet weten of er moet gelekt zijn. [quote:82161bab92]En tja, dan moet je als developer kiezen. Kies je om nu het spel te vertragen, en daarmee een mogelijk lagere verkoop te boeken, of kies ervoor om het te splitsen en zo mogelijk meer verkoop te boeken![/quote:82161bab92] Meer verkoop zal het niet worden hoor en een developer kiest niets, behalve een eventuele uitgever (als er meerdere zijn). Maar dan nog kan Bioware z'n invloed laten gelden en dit onrecht ongedaan maken. Stel je voor als een uitgever Bioware zou laten proberen iets te doen, onder een dreigement. Bioware verraadt z'n trouwe fans en daar blijf ik bij!! [quote:82161bab92]Wilde niet zeggen dat Bioware zou gekocht worden. Rare heeft toen namelijk volgehouden dat het NIET gekocht was en dat het dikke winsten had. Was niet zo. Een leugen om eigen bestwil dus. En daar hebben software makers een handje van... ffies zeggen dat spel uitkomt, dat spul. [/quote:82161bab92] Ja maar, Rare, ik bedoel, dat is zo'n onbetekende naam... Dat is toch ook even wat anders dan een bedrijf zoals Bioware. Alhoewel Bioware zich al eerder schuldig heeft gemaakt aan rotstreken. O.a de Throne of Bhaal release in Europa... [quote:82161bab92]Kijk, ik zeg niet dat Bioware heeft gelogen, ik zeg alleen dat die kans er IS. Kan ook zo zijn dat ze een beetje vaag houden... ik heb het niet gevolgt, en heb geen idee hoe ik in deze discussie ben gekomen (zal zo ffies lezen).[/quote:82161bab92] Bioware vond ik altijd een betrouwbare ontwikkelaar met geweldige games op z'n naam. Maar dit, doet serieus afbreuk aan m'n verering van hun. Tijd voor een frisse ontwikkelaar. [quote:82161bab92]Nu heb ik het tóch weer lang gemaakt (*sigh*). [/quote:82161bab92] Ach, niet dat je iets beters te doen hebt neem ik aan :D?
Link naar reactie
[quote:738d2aead0="hu'ruun"]Ach, niet dat je iets beters te doen hebt neem ik aan :D?[/quote:738d2aead0]Jawel, economie boek lezen ;)... onee, heb geen economie boek :p (wij hebben zogenaamde lesbrieven :s). Maar ik weet wel wat een impuls-aankoop is (doe het vaak genoeg, als ik de freerecord shop inloop). Wilde verder nog zeggen dat ik jou standpunt begrijp (zwaar genept). Hoop dat je ook begrijp dat een publisher/ontwikkelaar geld moet verdienen. En blijkbaar zit er een knappe (of hele domme) zet achter hun actie... wat het ook is, er zal een rede voor zijn (goed of slecht, who knows?). Hoe het ook zijt, we kunnen er niets aan doen. Ik had ook liever gehad dat met álle spellen de ports+origineel tegelijk uitkomen. Maar dit kan nu eenmaal niet, en dat zal ook nooit (iig niet al te snel) gebeuren. Is jammer, en ook jammer dat je als pc ontwikkelaar (bioware = pc van origine?) je aanhangers laat vallen, door dit te doen (hoewel ik dit niet helemaal beaam...). Jochem PS: en nu maar gauw weer aan m'n huiswerk ;), ben ook nog maar kind (doe ook kinderachtig 8)... af en toe... :p).
Link naar reactie
// XBL Ik heb niks tegen de Mac, maar ik wilde er alleen maar op wijzen dat andere platforms het nog slechter hebben op het gebied van spellen. Bungy (van Halo) heeft namelijk ooit het (op de Mac beroemde) Marathon uitgevonden ... wat dacht je dat die voelden toen Halo eerst een pc-spel leek te worden en daarna naar de X-box verdween ??? // -- LOL ... de 'fans' van Bioware voelen zich bedrogen ... Die is goed. :P Bioware zag maar een paar duizend fans die hun spel wilden kopen, waarna hun spel linea recta naar de budgetbak verdween. Vind je het gek dat ze er dan voor zouden kiezen om een nieuwe markt met meer kopers willen aanboren ? Bij hun Baldurs' Gate-kloon voor de PS2 moet het ze beslist opgevallen zijn dat ze stukken meer verkochten dan ze ooit hadden gedroomd (het is volgens mij ondertussen opgenomen in de 'platinum'-reeks van de PS2). Vind je het gek dat ze dan bij een nieuwe licentie (= Star Wars D20) er voor kiezen om een zo groot mogelijk publiek te benaderen ? De 'fans' bedriegen ? In tegendeel ... dankzij de goede verkoop zullen ze juist op de lange termijn in staat zijn meer spellen te leveren. Ik vind dat van meer aandacht voor de 'fans' getuigen dan een korte termijn-strategie om die paar verstokte rpg-freaks tevreden te houden. Of kijk anders maar naar de GTA-reeks ... die heeft dankzij de switch naar de PS2 veel meer verkocht dan men als pc-spel ooit had kunnen durven dromen. Ik dacht dat GTA3 & VC het best verkopende console-spel ooit waren ... (in ieder geval voor de PS2). Een multiplatform-spel ontwikkelen en dan ook nog vrijwel gelijktijdig uitbrengen is nog niemand echt gelukt ... Dat is niet alleen duur, maar de diverse beperkingen (& sterktes) van de platforms wordt in dat soort gevallen zo goed als nooit benut. En dat vind ik toch een veel grotere zonde dan een 'late' release. 'Enter the Matrix' is een goed voorbeeld van het soort middelmatig spel dat je dan krijgt. De enige die er enig plezier aan hadden was het Davilex-publiek ...
Link naar reactie
Het originele Baldur's Gate en Baldur's Gate 2 hebben volgens mij anders best goed verkocht, hetzelfde geldt voor NeverWinter Nights. Okee, het zullen geen PS2 verkopen geweest (waar je al gauw de miljoen verkochte exemplaren haalt), maar slecht was het zeker niet. Ook al zou KotOR beter verkopen op de Xbox, is het ALSNOG een domme zit met die gespreide releasedata, tegelijk blijft beter! Er zit wat in wat betreft dat de technieken die de Xbox gebruiken en de PC gebruiken verschillend zijn. Maar volgens mij is dat niet het probleem, ik denk eerder dat ofwel Microsoft ofwel Lucasarts hier mee te maken heeft. Aangezien Lucasarts zowel Jedi Academy en KotOR uitgeeft... Lucas zal liever geen concurrentie van KotOR voor zijn Jedi Academy willen denk ik... Dat Microsoft Lucasarts dan wel Bioware omgekocht heeft, lijkt me minder logisch, maar goed mogelijk. In beide gevallen vind ik het zwak optreden van Bioware, dat ze dat laten gebeuren. Nou kan in de wereld van het grote geld vaak niet anders, maar ik ben een principemens en schuw dit soort praktijken... Enter the Matrix vind ik trouwens geen goed voorbeeld; een spel gebaseerd op een film wordt vrijwel nooit een klassieker.
Link naar reactie
Goed verkocht voor een rpg misschien ... maar dat is zelfs op pc-gebied vrij mager, want het is (en zal ook nooit) net zo groot worden als de toppers op fps- & rts-gebied. De X-box daarentegen kent vrijwel geen concurrentie op dat gebied, terwijl op de pc op z'n minst tegen de voorgangers gevochten moest worden ... Als je dan tegelijk de pc-versie gaat verkopen dan sloop je je eigen markt-aandeel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...