Ga naar inhoud

wallhack and aimbots


Aanbevolen berichten

ik zat laat een stukje te lezen op gamer.nl over hardcore gamers en hun favo games als battlefield 1942, sof2, mohaa en nog een paar. nou zijn dit ok mijn favo games. er werd ook een vraag gesteld in hoeverre men nu last had van cheaters. metname wallhack en aimbot kwam men nog wel eens tegen. kan iemand mij uitleggen wat deze nu precies zijn en wat de voordelen er van zijn tov een non cheater.
Link naar reactie
"wallhack" is iets dat de valsspelers de mogelijkheid om door 'muren' en dergelijke te kijken ... Ze zien je dus terwijl jij je ze met geen mogelijkheid kunt zien. Dit is vooral gevaarlijk als je wapens hebt die door muren/objecten heen kunnen schieten. Iemand die veel oefent en *heel goed* kan luisteren (minimaal een 4.1 speakersysteem ) kan verdomd dicht in de buurt komen dat het lijkt alsof hij er eentje gebruikt. "aimbot" regelt het richten & schieten voor de valsspelers. Ook hier geldt dat een geoefende speler echt wel in staat is om dit soort dingen uit te voeren. Vooral als je tegen een beginneling speelt is het vrij makkelijk zo iemand in te maken zonder dat ie ook maar een kans heeft om iets terug te doen.
Link naar reactie
[quote:e4a6299433="beursstarter"]Een van de nadelen van het bestaan van deze cheats / hacks is dat wanneer je echt heel goed bent men ook denkt dat je cheat. Dat lijkt mij echt heel frustrerend.[/quote:e4a6299433] Het nadeel is niet zozeer dat ze bestaan, maar dat 'men' er van overtuigd lijkt te zijn dat er zo veel gebruik van gemaakt wordt. De heksenjacht die daardoor volgt is wat het allemaal zo ellendig maakt.
Link naar reactie
:( maar je zult toch zelf moeten toegeven als je door zo'n 'ervaren speler' kompleet wordt ingemaakt dat het ook geen leuk spelen is. Ik zou denken dat je een hele hoop ellende kunt voorkomen door niet misbruik te maken van je 'betere' beheersing van het spel. Da's misschien leuk tov bekenden, maar uiteindelijk geeft het juist de beginneling de eerste reden om dan maar voor de makkelijke weg te kiezen.
Link naar reactie
het is de schuld van de makers van cheats :wink: nee maar kijk wallhack de naam zegt het zelf al : muur hack (dus door muren heen kijken wat normaal niet mogelijk is) aimbot gaat de crosshair gelijk naar de hoofd of naar een plek waar veel hp eraf gaat (dit is meestal de hoofd). er bestaan nog veeel meer cheats zoals godlike dan heb je heel veel hp en kan je gewoon niet gekilled worden. de n00bs de 1337e uitschelden heb ik wel begrip voor want als je met iemand first person meekijkt ziet het altijd er wantrouwig uit. bvb de persoon die echt speelt heeft misschien geluid veel harder aanstaan of heeft spel slimheid wat de noobs niet hebben. de conclusie is altijd word er wel iemand uitgescholden voor cheater. nu je dat wel of niet bent. zelfs mensen die hele slechte scores hebben worden uitgescholden ermee
Link naar reactie
[quote:691b444007="JaFO"]:( maar je zult toch zelf moeten toegeven als je door zo'n 'ervaren speler' kompleet wordt ingemaakt dat het ook geen leuk spelen is. Ik zou denken dat je een hele hoop ellende kunt voorkomen door niet misbruik te maken van je 'betere' beheersing van het spel. Da's misschien leuk tov bekenden, maar uiteindelijk geeft het juist de beginneling de eerste reden om dan maar voor de makkelijke weg te kiezen.[/quote:691b444007] Tuurlijk, maar je moet toch zelf ook toegeven dat je zo'n spel speelt om te winnen, en niet om expres te verliezen? Toen ik overstapte van SF naar AAO lieten ze mij ook alle hoeken van de map zien, tegenwoordig is dat al wat beter geworden, maar zoiets kost gewoon tijd.
Link naar reactie
*eh* je hebt wel heel erg onrealistisch hoge verwachtingen van je eigen vaardigheden ... Ik tel er altijd op als laatste te eindigen in het eerste uur / level omdat ik dan nog een beetje aan het inspelen/opwarmen ben. Vooral omdat je bij het begin vaak middenin een spel valt is het niet makkelijk om dan meteen al bij de 'top' te horen. Het heeft mij maanden vrijwel dagelijks uren spelen aan tijd gekost om van 'beginneling' naar 'middenklasse' te komen in TFC (en dan ook nog puur 'defense' soldier, Hvg of Engineer). En zoals ik al zei speel ik absoluut niet 'om te winnen' (wat ook moeilijk is als je meestal naar het team springt dat het het zwaarst te verduren heeft in 'defense' ;)). Hoogstens kijk ik op het einde of m'n prestaties (frag/death-ratio) hoger liggen dan de laatste keer (3/0 is IMHO veel beter dan 6/6).
Link naar reactie
stel ook zeer hoge eisen aan mezelf :lol: . mijn ervaring is, speel nu een jaar online gemiddeld 1 a 2 uur per dag, dat in sof2 (DM) het vaak heel lastig is te winnen, in battlefield (conquest) eveneens (wel als team maar niet individueel) en mohaa mij nog het beste afgaat (regelmatig 1 of 2). speel overigens niet in een clan. ga waarschijnlijk binnenkort golfen (in echhie dus en niet op de pc) , hoop dat ik daar beter tegen mijn verlies kan zonder mijn tegenstander gelijk een ram te verkopen :D
Link naar reactie
Ik wordt ook weleens beschuldigd voor het gebruik aimbot. :P, of gebruikvan thermal goggles in pickup maps. Maar dat zijn gewoon de geheime warps van de custom maps. Is natuurlijk neit waar, je moet gewoon goed richten. De wallhack bestaat trwouens voor sof2. Er zat er pas 1 op mijn server, deze werd automatisch gekicked door de ingame anti cheat software: PunkBuster
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...