Ga naar inhoud

Lionheart: Legacy of the Crusader


Aanbevolen berichten

Deze RPG van BlackIsle is nu 'Gold' en wordt in de winkels verwacht rond Augustus (in Amerika dan, ik weet niet of het internationale release is). Hij is gebaseerd op het SPECIAL (Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck) systeem, dat ook voor de Fallout series gebruikt werd. Voor meer informatie: http://lionheart.blackisle.com/ Het bericht zelf: http://lionheart.blackisle.com/press.html Ik weet niet of er veel mensen zijn die uitkijken naar deze titel, maar ik ben er in ieder geval één van (dacht Red Dragon ook, toch?). Het is een beetje Arcanum achtig, maar verder terug in de tijd. Lees het achtergrond verhaal op de site. Screenshots: (Lekker voor je sdk, géén 3D [u:ab08541cb2]engine[/u:ab08541cb2], wat ik persoonlijk alleen maar kan toejuichen) [img:ab08541cb2]http://lionheart.blackisle.com/images/screens/jun02b.jpg[/img:ab08541cb2] [img:ab08541cb2]http://lionheart.blackisle.com/images/screens/jun07b.jpg[/img:ab08541cb2] [img:ab08541cb2]http://lionheart.blackisle.com/images/screens/jun01b.jpg[/img:ab08541cb2]
Link naar reactie
Was effe een weekje naar Italië, vandaar dat ik afwezig was voor een tijdje (ga overmorgen weer naar Zweden :D). Aangezien dit m'n eigen topic is, is de late reactie (vind ik) niet zo erg. Persoonlijk ga ik wel naar de winkels rennen (fietsen in mijn geval), omdat ik toch niks anders te doen heb tussen de vakanties door (ik ga ook nog naar Griekenland). Wat brengt jullie aan het twijfelen? Zijn het de graphics? Het verhaal (gebaseerd op de geschiedenis - met veel Fantasy invloeden, maar toch - met sommige 'echte' personen i.p.v Fantasy personen?)?. Verhaal vind ik juist één van de sterke punten, op school is Geschiedenis één van m'n favoriete vakken, dus, dat zit wel snor hoop ik.
Link naar reactie
Ik twijfel over Lionheart, omdat het zich niet in de wereld van BG en IWD afspeelt. Je mist de hele entourage en sfeer. Met Lionheart moet je weer helemaal in de wereld van Lionheart komen. En ik ben bang dat die wereld vrij oppervlakkig is. maw de magie ontbreekt. Ik hoop echter dat ik geen gelijk heb :wink:
Link naar reactie
Die gooi ik gauw effe op m'n Laptop voor op vakantie :D.... Ik wil maar even zeggen dat: 1. BG en BG2 niet door BlackIsle zijn gemaakt, maar door Bioware... BlackIsle was alleen de Publisher...(weet ik niet 100% -meer- zeker, maar ik dacht van wel). 2. Het softwarehuis dat achter dit spel zit Reflexive Entertainment heet en dat Black Isle alleen de publisher is... (zoals gewoonlijk, zucht...)(http://lionheart.blackisle.com/faq.html)
Link naar reactie
*yuck* misschien dat een van die standaard-karakters het beter volhouden, want meteen bij het eerste gevecht buiten de dungeon ging ik dood ... met m'n vuistjes tegen zo'n 'slaver' was natuurlijk niet bepaald eerlijk. Als dat zo doorgaat is het een behoorlijk lastig & saai spel. :( Moet je soms eerst die hele startplaats uitmoorden of zo om aan wapens te komen ?
Link naar reactie
:hmm: dat gebruiken van items is absoluut niet logisch ... Het lijkt in twee stappen te moeten gebeuren en daarbij moet ik echt op het karakter zelf letten om te zien of ik het wapen ook echt in gebruik heb. Bij armour & andere dingen is het nog vager. :evil: Ik had liever een poppetje gehad dat ik kon 'aankleden' dan de methode die men hier gebruikt. Bovendien kreeg ik bij m'n 'custom karakter' geen zwaard maar een boog. :( Met het voorgebakken karakter ging het beter (een of ander half-demoon die vuurballen kon gooien). Maar nog is vechten meer tien keer laden & gokken dan dat ik ook maar enig idee heb dat ik iets aan de uitkomst kan veranderen. Misschien ligt dit aan het 'onbekende' vechtsysteem of de moeilijkheidsgraad, maar het wil niet echt lukken. De twee van de eerste drie 'opdrachten' (bij 'crossroads') had ik al opgelost voordat ik er erg in had (wat wespen doodmeppen, wat dieven verjagen) en ook die goblins doodslaan stelde niks voor (behalve een hele serie reloads). Toen ik in een 'eindeloos' gevecht met beren kwam vast te zitten (die beesten konden in een klap m'n lvl 4 karakter doodslaan :() ben ik maar gestopt. Ook die regeneratie van m'n gezondheid (heeft ieder karakter dat ?) kon niet helpen ... behalve dat ik dan na elke wissel een hele tijd moest wachten totdat ik terug kon. Waarom geen 'rust'-periode a la NWN is mij een raadsel. Je lijkt 'verplicht' om de 'vampier'-gift dat een van de karakters heeft te pakken wil je die gevechten kunnen overleven ... De spraak van die demonen is leuk. Ze hebben ieder hun eigen karakter waarbij die 'demoon' zo heerlijk sarcastisch is. 'Beest' was redelijk normaal/vriendelijk. Die derde heb ik niet gehoord, maar die zal ook leuk zijn. Over de grafische kwaliteit van het spel ben ik ook niet echt te spreken. Met semi-3D & 800x600 / 256 kleuren kan ik bij een demo nog mee leven, maar als je dan bij het verslaan van vijanden naar items mag zoeken (zeker als die vijand achter een boom verscholen was) ben ik niet onder de indruk. Zelfs bij Diablo 2 wist men zoiets nog op te lossen door delen van die hinderlijke muren & zo doorzichtig te maken. Vraagje : bij 'crossroads' is iemand in gevecht met een beer ... geeft die persoon hulp als je hem weet te redden ? Ik probeerde te praten met hem (er kwam zo'n uitroepteken), maar 'mama beer' had hem al afgeslacht voordat het gesprek ten einde was. Toen kon ik schijnbaar wel met het jonge beertje 'praten'. Tenminste dat beest liep af en toe achter me aan en hielp met het gevecht tegen die beren ...
Link naar reactie
Ik heb het demo nu een paar keer gespeeld. Bij het starten van een nieuw spel kan je een voorgaand karakter importeren (mits je deze geexporteerd had). Ik heb nu een level 10 fighter/thief met 3 protective spells. Het spel blijft even saai als de eerste keer. Mijn advies: niet kopen, wacht tot hij voor 10 euro ergens in de budgetbak ligt. En misschien moet je hem dan nog laten liggen :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...