Ga naar inhoud

IPX protocol en games


Aanbevolen berichten

Het probleem doet zich op de XP Pro en Home versie voor. Netbios is een onderdeel van het bewuste NWlink protocol wat onder Xp wordt gebruikt. :wink: En inderdaad is client voor Windows netwerken geinstalleerd. Ik heb wel gemerkt dat er een wijziging was na het installeren van de Service Pack van Xp maar het probleem is nog steeds aanwezig. De game waar ik vooral een probleem mee heb is met Duke Nukem 3D.
Link naar reactie
Het probleem zit hem echt in het IPX protocol. Met Windows XP wordt nl. het "echte" IPX protocol niet meer meegeleverd / ondersteund. Games die alleen in het LAN werken via IPX werken dus vaak niet meer. Daar zoek ik een oplossing voor. TCP / IP werkt verder prima maar niet elk spel, met name de oudere, ondersteund dat... :-?
Link naar reactie
Ik zal het eens proberen maar betwijfel of dit zal werken. Zoals bekend is het XP protocol niet meer compatible met het originele IPX protocol. Ik was eigenlijk meer op zoek naar een patch of ander alternatief. Met instellingen in het bestaande systeem is het volgens mij niet voor elkaar te krijgen.
Link naar reactie
IPX is een protocol dat voornamelijk voor Novell gebruikt word/werd. Nu kan je ook met alleen IP connecten. Echter in de Novellclient zit nog altijd het IPX/SPX protocol. Die zou je kunnen downloaden (is een 15 mb dacht ik) bij Novell en installeren. Vervolgens je client weggooien en het protocol behouden. Dat zou het goede protocol moeten zijn. Ik weet namelijk niet of je alleen het protocol kan downloaden. Dat zou een hoop tijd & ergenis schelen. Heb je al perongeluk opnieuw opgestart zonder de client weg te gooien (staat in je eigenschappen van LAN) dan even goed kijken op je inlogscherm en 'workstation only' aanvinken. Dan alsnog even weggooien. Groeten, Stofnest.
Link naar reactie
[quote:3674fca0a0="bigstaal"]...vanwege het feit dat veel bedrijven gebruik maken van internet voor hun intranet.[/quote:3674fca0a0]Die mag je ff uitleggen?? TCP/IP is de laatste jaren de standaard geworden omdat het internet hier helemaal op drijft. Vanaf versie 5 heeft Novell ook de overstap (gedeeltelijk) gemaakt en prima Netware-applicaties als ZENworks, Bordermanager en Groupwise uitgebracht. Tevens heb je het RIP/SAP-vekeer niet meer, wat toch wel zorgde voor enig bandverbruik binnen een netwerk. Greetz!! P.S. De Novell-client kun je [url=http://download.novell.com/filedist/pages/PublicSearch.jsp]hier[/url] vinden.
Link naar reactie
[quote:4b65a56fd5="Anakin"][quote:4b65a56fd5="bigstaal"]...vanwege het feit dat veel bedrijven gebruik maken van internet voor hun intranet.[/quote:4b65a56fd5]Die mag je ff uitleggen?? [/quote:4b65a56fd5] Volgens mijn LOI CompTIA Netwerk+ cursus : "Het Netwareprotocol van Netware 5 is nu TCP/IP in plaats van IPX/SPX" (p.78 ) "Door de compatibility mode is het mogelijk om volledig gebruik te blijven maken van IPX applicaties, ook nadat Netware naar versie 5 gemigreerd is. Het beschikt over modes voor zowel server als client compatibility voor als een IPX applicatie of service binnen een IP-omgeving wordt gebruikt" (p.79). "Netware 5 verenigt businessnetwerken en de internet open standaard tot één geheel in een IP omgeving. Daarbij is het nog steeds mogelijk om het businessnetwerk volledig gebruik te laten maken met IPX-voorzieningen"(p.80). Ik had dus begrepen dat IPX niet meer geinstalleerd wordt, maar nog wel ondersteund wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...