Ga naar inhoud

NWN: Shadows of Undretide


Aanbevolen berichten

/enkele spoilers Ik vond het best moeilijk om lawful evil te spelen. Normaal speel ik meestal Chaotic Good en ik kon het vaak niet over m'n hart verkrijgen om bijv. die vrouw wiens kind ik gered had haar erfstuk daarvoor af te troggelen... :cry: of die slaven die ik tegenkwam in die gnoll cave te vertellen dat Hilltop afgebrand was en dat ze helemaal naar een verre stad heen moesten lopen. Er zat daar trouwens een bug in het spel zodat ik de "leidster" van die slavengroep telkens weer kon voorliegen en daarmee telkens meer evil punten kon krijgen... :-? Maar 't role playing gedeelte ging me steeds beter af en ik vind dat toch een van de leuke dingen van dit soort spellen, voor jullie ook? Mijn favoriete spel was Circle of Death. Met greater spell penetration en greater focus beide in necromancy konden de meeste tegenstanders geen save vs. death gooien tegen die spell en vielen ze allemaal exact tegelijk dood neer, wat een erg grappig polyfoon geluid geeft :evil: ('t lukte me steeds beter om me evil te voelen :P ) /hu'uruun Beviel de sorcerer class je een beetje? Wat zijn de leukere kanten t.o.v. een wizard? Wat voor alingment speelde je dan dat je wroeging kreeg dat die Red Wizard één van die locals uit het huis had gegooid? Ik was daarvoor al zijn huis ingebroken en toen kwam ik er achter dat die kerel een mietje was die z'n deur dicht had gedaan en zielig geschuild had toen die kobolds kwamen: Net goed dat 'ie nu uit z'n huis gezet was! :wink: Dat ik kon rusten in die Shadow Plane wist ik niet...ik vond die laatste 2 levels in die toren ook al zo lastig aangezien ik niet kon resten (harcore rules). Ik ben uiteindelijk maar overal langsgewandeld met improved invisibility...stomme will'o'wisps, ik heb het toch nooit leuk gevonden om tegen witte bolletjes te vechten... 8)
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

! Spoilers! [quote:b86888b005="Baxcorp"]Ik vond het best moeilijk om lawful evil te spelen. Normaal speel ik meestal Chaotic Good en ik kon het vaak niet over m'n hart verkrijgen om bijv. die vrouw wiens kind ik gered had haar erfstuk daarvoor af te troggelen... :cry: of die slaven die ik tegenkwam in die gnoll cave te vertellen dat Hilltop afgebrand was en dat ze helemaal naar een verre stad heen moesten lopen. Er zat daar trouwens een bug in het spel zodat ik de "leidster" van die slavengroep telkens weer kon voorliegen en daarmee telkens meer evil punten kon krijgen... :-? Maar 't role playing gedeelte ging me steeds beter af en ik vind dat toch een van de leuke dingen van dit soort spellen, voor jullie ook?[/quote:b86888b005] Jah, opzich wel. Nou ben ik niet evil van alignment, maar ik vind alle opties wel leuk. Persuade/bluff etc is ook cool. [quote:b86888b005]Mijn favoriete spel was Circle of Death. Met greater spell penetration en greater focus beide in necromancy konden de meeste tegenstanders geen save vs. death gooien tegen die spell en vielen ze allemaal exact tegelijk dood neer, wat een erg grappig polyfoon geluid geeft :evil: ('t lukte me steeds beter om me evil te voelen :P )[/quote:b86888b005] Hehheh... /hu'uruun [quote:b86888b005]Beviel de sorcerer class je een beetje? Wat zijn de leukere kanten t.o.v. een wizard? Wat voor alingment speelde je dan dat je wroeging kreeg dat die Red Wizard één van die locals uit het huis had gegooid? Ik was daarvoor al zijn huis ingebroken en toen kwam ik er achter dat die kerel een mietje was die z'n deur dicht had gedaan en zielig geschuild had toen die kobolds kwamen: Net goed dat 'ie nu uit z'n huis gezet was! :wink: Dat ik kon rusten in die Shadow Plane wist ik niet...ik vond die laatste 2 levels in die toren ook al zo lastig aangezien ik niet kon resten (harcore rules). Ik ben uiteindelijk maar overal langsgewandeld met improved invisibility...stomme will'o'wisps, ik heb het toch nooit leuk gevonden om tegen witte bolletjes te vechten... 8)[/quote:b86888b005] Jawel, ik vond de Sorcerer weer eens wat anders dan Wizard. Het hoge Charisma heeft ook z'n voordelen wanneer je overtuigt (ook op andere dingen gebaseerd, maar toch). Ik heb dit keer voor Sorcerer gekozen i.p.v normale wizard, omdat ik met Wizard steeds het idee heb ik dat ik een goede spell 'mis'. Dat je hem niet kan vinden zeg maar... Nu kan je gewoon kiezen welke spells je (denkt) nodig te hebben. Dat is wel fijn. Ik ga, als ik lvl 20 wordt, met allebei de handleidingen er even rustig voor zitten en een uitgekookte spell selectie maken :D. Ik begon als Chaotic Good en ben geëindigd als Neutral Good. Ik heb het niet altijd zo op met de regels (Law dus), maar ik ben wel iemand die altijd en overal voor de 'goede' optie kiest. I.p.v erfstuk aftroggelen of het haar laten verkopen, heb ik haar, ik geloof, 100 goldpieces gegeven ofzoiets. Ook heb ik de Kobolds in de bar laten leven enz. enz. M'n familiar was een Fairy Dragon, die van jou? Of heb je hem niet gebruikt...? Hmmm, ik werd het ook zo zat dat ik niet kon rusten, dus ik gebruikte voor de lol is de Shadow Door eens, en voorwaar, je kon er rusten. Later (toen ik Chapter 2 opnieuw ging spelen) heb ik de Plane effe verkend (vond het nogal raar dat alles nog niet ondekt was, terwijl de plan er hetzelfde uitzag). Vond ik zo'n Shadow Servant, die mij wat spulletjes verkocht. Niets speciaals, maar toch...
Link naar reactie
//Shadow Hart Ik heb die link op het NWN forum gelezen die Baxcorp aangeeft, dat is nog een redelijke speurtocht naar dat beest als ik het zo lees, ga het echter toch nog proberen als ik de campaign voor de 2e kaar spelen. [off-topic]PS. toen ik op het NWN forum keek viel het me op dat [i:443a6a4c31]Knights of the old republik[/i:443a6a4c31] over 2 dagen al uit komt in de USA, al iets over een release data in Nederland bekend?[/off-topic] //Evil Ik wil zelf ook een keer Evil spelen, heb ik nog maar een keer geprobeerd bij BG2 SoA. best lastig omdat je niet echt populair bent in BG2 SoA en daardoor of de wet achter je aan krijgt of spullen in de winkel duur worden. Toch wil ik het in NWN ook een keer gaan doen, zat aan een Neutral Evil Monk of zo te denken. ik zie tzt nog wel. //Familiar Mijn Level 1 sorcerress level 6 fighter heeft ook een Fairy Dragon als Familier. echter omdat ik een fighter ben die Arcane Archer gaat worden maak ik niet tot nauwelijks gebruik van spells en ook niet van de Familiar. Heb je nog wat aan zo'n Familiar? ps. Ik ben nog net zo ver in het spel als een week geleden (begin Chapter 2), dat beetje tijd wat ik heb heb ik in WC3 TFT gestoken :)
Link naar reactie
[quote:15ed65a776="Red Dragon"]//Familiar Mijn Level 1 sorcerress level 6 fighter heeft ook een Fairy Dragon als Familier. echter omdat ik een fighter ben die Arcane Archer gaat worden maak ik niet tot nauwelijks gebruik van spells en ook niet van de Familiar. Heb je nog wat aan zo'n Familiar? [/quote:15ed65a776] Ik had een pixie als familiar. Je kan een pixie als boefje gebuiken voor het onschadelijk maken van traps en het openmaken van kistjes/deuren.
Link naar reactie
[quote:e962d15113="Red Dragon"]//Shadow Hart Ik heb die link op het NWN forum gelezen die Baxcorp aangeeft, dat is nog een redelijke speurtocht naar dat beest als ik het zo lees, ga het echter toch nog proberen als ik de campaign voor de 2e kaar spelen.[/quote:e962d15113] Ga vooral je gang, ik doe het ook nog wel eens, maar dat wordt niet binnekort (doe het wel als ik niets anders te doen heb ;-)) [quote:e962d15113][off-topic]PS. toen ik op het NWN forum keek viel het me op dat [i:e962d15113]Knights of the old republik[/i:e962d15113] over 2 dagen al uit komt in de USA, al iets over een release data in Nederland bekend?[/off-topic][/quote:e962d15113] Helaas, helaas, volgens mij is dat de x-box versie, (dacht zelf ook al van hier met dat spel. Ga de 16e net op vakantie...), tenminste, dat is wat ik eruit begrijp (op de site zelf enz...) [quote:e962d15113]//Evil Ik wil zelf ook een keer Evil spelen, heb ik nog maar een keer geprobeerd bij BG2 SoA. best lastig omdat je niet echt populair bent in BG2 SoA en daardoor of de wet achter je aan krijgt of spullen in de winkel duur worden. Toch wil ik het in NWN ook een keer gaan doen, zat aan een Neutral Evil Monk of zo te denken. ik zie tzt nog wel.[/quote:e962d15113] Hmm, wat is dat toch dat iedereen zo trekt aan Evil? Heel andere speelstijl misschien? [quote:e962d15113]//Familiar Mijn Level 1 sorcerress level 6 fighter heeft ook een Fairy Dragon als Familier. echter omdat ik een fighter ben die Arcane Archer gaat worden maak ik niet tot nauwelijks gebruik van spells en ook niet van de Familiar. Heb je nog wat aan zo'n Familiar? Mmm. dat is handig, aangezien ik nu deuren open ram en kistjes open sla omdat ik geen picklock skill heb en geen Knock spreuk. zelfde geld voor traps, daar loop ik gewoon in op goed geluk, ik ben benieuwd of mijn Feari dragon dat ook kan.[/quote:e962d15113] 1. Voor zover ik weet heeft de familiar niet bijster veel nut... Kan een beetje knokken en confusion gooien (yes......). Ik heb hem vooral genomen omdat hij er mooi uitzag ;-). Oh ja, hij ziet er ook mooi uit wanneer hij Stone Skin heeft ;-). Wat ik wel erg triest vond, was dat de Tyrromfyrar (ofzoiets) het nauwelijks kon winnen (!!!) van m'n Gestoneskinde Fairy Dragon. Dat vond ik wel een beetje triest. 2. Nee, Fairy Dragon ramt alles open en kan geen Traps disarmen... [quote:e962d15113]ps. Ik ben nog net zo ver in het spel als een week geleden (begin Chapter 2), dat beetje tijd wat ik heb heb ik in WC3 TFT gestoken [/quote:e962d15113] Dat neem ik je niet kwalijk, kan ik ook begrijpen hoor ;-). Edit m.b.t KOTOR: [quote:e962d15113]2. When will the game be available in stores? Star Wars: Knights of the Old Republic is due out in July 2003 for Xbox and Fall 2003 for PC. [/quote:e962d15113] [URL=http://www.lucasarts.com/products/swkotor/GI_faq.html#04]Bron[/URL] MUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUH, voor ons computermensen is het geduld oefenen :-(:-(:-(. Snif, betekent ook dat het pas in het nieuwe schooljaar uitkomt. Maar goed, er is één voordeel: heb ik ook weer wat afleiding ;-).
Link naar reactie
Ach ik ben nu toch te druk met WC3 TFT en NWN SoU, dat " Knights of the old republik " pas van het najaar komt voor de pc vind ik niet zo erg. wat de familair betreft, daar heb ik niet veel aan dus en ik kan zeker ook neit meer een andere kiezen. ik had de Fearie dragon gekozen omdat hij me wel leuk leek. Evil spelen is leuk omdat het een hele andere speelsteil is, je moet het zien als een uitdaging :)
Link naar reactie
- Ik vind ook niet zo erg, ik overdrijf nu eenmaal graag ;-). - Opzich is hij best sterk, als hij stoneskin krijgt ;-). Ik was nog niet eens maximaal level (12 geloof ik) toen ik hem tegen dé Draak liet vechten ;-). Wie weet wint die Fairy Dragon wel op lvl 20 ;-)... - Evil zal ik wel nooit doen, denk ik... Krijg ik last van m'n geweten ;-).
Link naar reactie
Gaat een familair wel omhoog in level als je zelf in level omhoog gaat maar niet in Wizard of Sorcerer level maar Fighter/Arcane Archer zoals bij mij? Evil spelen is juist leuk om dat je van nature zelf niet evil bent (ik niet in ieder geval ;) ), je kan dus een keer in de huid van iemand anders kruipen, het is tenslotte een [b:7a7c1d8e19]Role Playing [/b:7a7c1d8e19]Game
Link naar reactie
Druid heb ik nog niet geprobeerd in de 3E D&D Edities, ik vond z'n spell selectie alles behalve imposant en melee begin ik niet eens over. Ik ben wel ranger geweest, dat is ook wel lache ;-). Maar misschien probeer ik het nog eens, voorlopig echter Frozen Throne en m'n Sorcerer lvl 20 maken ;-). Vanavond/morgen 'Lanparty' bij een vriend van me (er komen maar 4 mensen, de rest is op vakantie of kan niet :-()... Dus, dat wordt Frozen Throne spelen :D...
Link naar reactie
Ja! Ik wel in de BG2 (zijn wel 2e editie regels, maar toch): zeer sterke vechter, hoge MR. Hij was geloof ik wel slechter dan de Kensai (In een 1 on 1 gevecht), maar beter bestand, door de hoge MR, tegen spreuken. Lage AC ook. Z'n vuisten deden niet zoveel damage als een gewoon zwaard. Ook prettig om mee te spelen, vanwege z'n hoge movement rate. Zeker de moeite waard als je vechter wilt spelen, maar geen conventionele. In NWN schijnt hij ook wel goed te zijn (een andere vriend van me speelt hem in 'normaal' NWN).
Link naar reactie
[quote:a4add005c4="Hu'uruun"]Hmm, een Monk lijkt me ook wel wat... Bedankt voor de tip ;-). Je kon trouwens in BG2 wel enkele wapens gebruiken als Monk (dacht Katana en Scimitar ofzoiets), maar dan had je maar 1 attack per ronde... Gelukkig was daar (Greater) Whirlwind......[/quote:a4add005c4] In IWD2 hebben ze monk helaas wel wat minder heftig gemaakt. Je AC wordt dan afhankelijk van je wisdom. Dat laatste was niet het geval in BG2.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Zoals in [url=http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=e00e40c9f490b0d6ee4034ddc04a50cf&threadid=33703217]deze rage3d draad[/url] te lezen is heeft ATi i.s.m. Bioware hard gewerkt om wat te doen aan de dramatische performance van AA in NWN. Je kunt [url=http://nwn.bioware.com/support/patch_beta.html]hier patch 1.31 beta 3[/url] downloaden om te kijken wat het resultaat is voor jou! 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...