Ga naar inhoud

Xbox hackers chanteren Microsoft


Aanbevolen berichten

[quote:d892cb70a8]Een groep anonieme hackers heeft Microsoft een ultimatum gesteld : Geef ons een digitaal gesigneerde Linux bootdisk, of we geven een hack vrij die werkt zonder modchip. De hackers hebben de bootdisk nodig om linux op een xbox te laten draaien, zonder dat hiervoor aanpassingen nodig zijn. Als Microsoft ze de bootgever geeft, zal hier alleen Linux op draaien, het spelen van gekopieerde spellen is niet mogelijk. En dit is gelijk het argument waarmee de groep Microsoft probeert te overtuigen. Geef Linux een kans op de XBox of wij doen het voor jullie. A signed Linux boot loader will not allow users to load pirated games, they say. However, the release of new Xbox exploits that the researchers claim to have developed to run Linux on the console could have the side effect of allowing piracy without the need to install a mod chip, something the hackers say they would like to avoid. Mod chips, which allow the bypassing of Xbox security systems, must be soldered onto the console's main circuit board. Het releasen van een bootloader voor Linux is een onwaarschijnlijke actie van Microsoft, toch zou het voordelen kunnen hebben. Een veelgehoord argument om modchips semi-legaal te krijgen is om Linux te kunnen draaien op de Xbox. Door dit zelf mogelijk te maken worden modchips meer de illegale hoek in geduwd, wat het gemakkelijker maakt om ze te bestrijden.[/quote:d892cb70a8] Dit bericht kwam ik tegen op Gamer.nl, intressant bericht. Ben wel benieuwd naar wat Microsoft nu zal gaan doen.
Link naar reactie
Mjah, volgens mij is dit meer een storm in een glas water. Ik vind het sowieso al vaag dat zij de enige groep hackers zijn die zulke bedreigingen uiten. Dit moet toch zo'n beetje dagelijks gebeuren bij Microsoft. Dus, ik wil eerst wel is weten of het waar is wat ze zeggen, daarna moet je er pas over na gaan denken wat Microsoft zou kunnen ondernemen...
Link naar reactie
[quote:a78ecf1d09="GamesFreak"]X-Box is van Microsoft en niet van Linux. Ik denk dat ze echt geen Linux erop gaan zetten. Trouwens, in de database van Microsoft kom je nooit. Zelfs de beste hacker niet! Dus hun hebben denk ik niks te vrezen![/quote:a78ecf1d09] ze waren vorig jaar nog ingebroken en hadden toen de core van microsoft bekeken....
Link naar reactie
[quote:9790a61621="GamesFreak"]Nou, en dan noemt Bill Gates zichzelf de king of Microsoft. Laat hij z'n database dan maar eens verbeteren. Echt een loser die Bill Gates. Windows Server 2003 prijsje zowat 500 euro. Welke n00b koopt dat in vredesnaam? Hij is rijk zat, hij mag dat programma wel voor een eurotje weg doen.[/quote:9790a61621] jij weet ook neit wat je wil, eerst kan niemand erbij en nu is hij ineens een loser. Lijkt me ook niet echt verstandig dat hij zijn software voor een euro gaat verkopen. Er werken meer mensen bij microsoft dan Bill Gates. Beter voor de werkgelegenheid dan Linux wat niks opleverd. En dat vergeten veel mensen.
Link naar reactie
[quote:a84e9967d8="honeymaker"]Waarom zouden ze niet overstappen op Linux? Voor Hotmail gebruiken ze ook een Unixserver, omdat ze hun eigen rotzooi niet vertrouwen. Ik zou er daarom niet van staan te kijken.[/quote:a84e9967d8] hotmail zuigt. pietje202039129 moet je nemen als adres. En er is geen ruimte en het is langzaam. Ik snap nooit waarom iedereen altijd hotmail heeft...
Link naar reactie
ik denk idd dat het aandacht verhaal een niet mis te verstane facor is in hun motivatie .... Maar MS zal het vast wel vrij gana geven ... als ze maar worden gedwongen door de kartel politie ... ds een tijdje terug toch ook al gebeurd?? En ik vind hotmail juist veel fijner dat die pop3 ellende van me provider ... Alhoewel ik ze wel weer gebruik van andere providers dan degeen waarmee ik internet ...
Link naar reactie
[quote:832431a365="FoXiERotjEknoR"]ik denk idd dat het aandacht verhaal een niet mis te verstane facor is in hun motivatie .... Maar MS zal het vast wel vrij gana geven ... als ze maar worden gedwongen door de kartel politie ... ds een tijdje terug toch ook al gebeurd?? En ik vind hotmail juist veel fijner dat die pop3 ellende van me provider ... Alhoewel ik ze wel weer gebruik van andere providers dan degeen waarmee ik internet ...[/quote:832431a365] Ja hoor, Microsoft wordt gedwongen andere besturingssystemen toe te laten op [u:832431a365]hun[/u:832431a365] spelconsole... Lijkt me erg logisch :roll: :P . Hotmail zuigt zwaar, je kan geen bericht ontvangen of je mailbox zit vol, het werkt traag, e-mail adres is 'lelijk en lang' enz enz...
Link naar reactie
nah ze moesten ook de broncode aan bepaalde vrijgeven van HUN besturingssystemen .... en dat hebben ze dus ook gedaan ... net zo NIET logisch ... lijkt mij ... maar jah baas boven baas he .... zelfs als je miljarden op je bankie heb staan ( al dan net ondrgebr8 uiteraard, billie is ook nie gek) nah ik heb gheen last van trage hotmail ... ideaal om als spam adres te gebruiken ... lange naam ... sjah FoXiE_de_grote@ ... is best lang, maar ik had me ook foxie9876 kunnen noemen en das zeker niet langer dan me pop3 ellende ... en volle boxen ??? ach eens in de week openen blijkt voor mij al jaren genoeg te zijn .... tis maar wat je wil he ... en lelijk... :lol: nah alles wat ik om me heen heb wordt net zo stralend en mooi als ik .... Maar jah smaken verschillen he :p
Link naar reactie
dus ze 'bedreigen' liever MS dan dat ze dat bedrag (was het niet iets van een paar ton of zo ?) incasseren dat te 'winnen' valt als je Linux op de X-box aan de gang krijgt zonder modchip ? // sdk Wat moet uberhaupt iemand met Win2k3 server ? Lijkt me sterk dat zelfs bedrijven 'zomaar' een ander OS aanschaffen alleen maar omdat MS er reclame mee maakt dat ze 5 cent/transactie ermee besparen (wil ik nog wel eens bewezen zien overigens).
Link naar reactie
[quote:21606fd274="sdk"][quote:21606fd274]Windows Server 2003 prijsje zowat 500 euro. [/quote:21606fd274]' Kijk beter naar de reclame's het is bedoeld voor grote bedrijfven, en die kunnen er geld mee besparen.[/quote:21606fd274] maar gewoon, dat is toch een belachelijke prijs? als ze het nou gewoon voor de prijs van een game verkopen, dat is ongeveer 45 euro. hotmail zuigt, het is traag, bijna geen opslagruimte, en voordat je het weet is hij gehackt.
Link naar reactie
[quote:73e34bcf96="GamesFreak"]maar gewoon, dat is toch een belachelijke prijs? als ze het nou gewoon voor de prijs van een game verkopen, dat is ongeveer 45 euro.[/quote:73e34bcf96]Als je het verschil niet ziet tussen een spelletje en enterprise software, dan is Windows Server 2003 iig niks voor jou... By the way, een doorsnee Adobe Photoshop pakketje kost volgens mij nog meer dan €500,-. En wat te denken van CAD software? Dat wordt toch ook niet verkocht voor €100,- per licentie. Niet alle software is geschikt/bestemd voor de jan-met-de-pet consumenten markt. Zo ook Windows Server 2003. Op die markt gelden hele andere prijzen. En die liggen helemaal niet absurd hoog, zoals je beweert; sterker nog €500,- is een lachertje...
Link naar reactie
Wat een belachelijke onzin lees ik, bill gates is rijk genoeg dus waarom vraagt ie nog geld voor z'n software ????? Ik zou m'n software liever weggooien dan het gratis verspreiden aan mensen die dit vinden. Ik snap de gedachte sowieso niet, iemand bouwt een geweldig bedrijf op, dan zijn er mensen die vinden dat Bill maar spullen weg moet gaan geven.. :-? Microsoft maak zéér degelijke software, die af is als je het koopt. Daar mag een prijs tegenover staan. Er werken geloof ik 30.000 mensen aan Windows, dat is een [u:862079635a]georganiseerde club[/u:862079635a]. Probleem bij Linux, je krijgt dan gratis een pakketje binnen, maar dan moet je er zelf wel honderden uren aan sleutelen. En er werken misschien wel veel meer mensen aan het pakket, maar totaal niet geoganiseerd. Geef mij dan maar het Microsoft product.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...