Ga naar inhoud

Beste Strategie-Spel ooit {TOPIC}


Aanbevolen berichten

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

// Anakin De Rise Of Nations demo speelde net zoals de AoE-serie. Het enige verschil leek mij de nadruk op research & het hogere tempo (tenminste in de 'quick battle' in de demo). Taktiek was in de demo niet of nauwelijks aanwezig omdat het er eerder op neer kwam dat je zo snel mogelijk alle upgrades moest uitvoeren. Gewoon zo snel mogelijk uitbreiden, je research in de gaten houden en dan soldaatjes maken. Vooral een van de wereldwonderen maakte dat heel erg makkelijk doordat je gratis soldaatjes kreeg ... Wat in zekere zin van de 'Total War' serie 'gejat/overgenomen' lijkt te zijn is een soort Risk-achtige variant. Maar daar kon je in de demo niets van zien.
Link naar reactie
[quote:59afb6360d]Wat in zekere zin van de 'Total War' serie 'gejat/overgenomen' lijkt te zijn is een soort Risk-achtige variant. Maar daar kon je in de demo niets van zien. [/quote:59afb6360d] Dit is veel vaker te zien, weet niet precies uit welk jaar total war kwam maar heb het idee dat het spel risk al eerder was :p. En natuurlijk Emperor Battle for Dune. Die had dat ook. Vind het erg leuk werken. RoN is goed gemaakt, en aan die mannetje heb je niet zoveel, tenminste die mannetje blijven soort oermannetje als jij met de eerste tanks rondrijd.
Link naar reactie
[quote:064d1252f3="JaFO"] Taktiek was in de demo niet of nauwelijks aanwezig omdat het er eerder op neer kwam dat je zo snel mogelijk alle upgrades moest uitvoeren. Gewoon zo snel mogelijk uitbreiden, je research in de gaten houden en dan soldaatjes maken. Vooral een van de wereldwonderen maakte dat heel erg makkelijk doordat je gratis soldaatjes kreeg ... Wat in zekere zin van de 'Total War' serie 'gejat/overgenomen' lijkt te zijn is een soort Risk-achtige variant. Maar daar kon je in de demo niets van zien.[/quote:064d1252f3]Tja, maar snel upgraden is ook een taktiek... Een ander kan er voor kiezen om een leger van 100 katapult-mannetjes te bouwen en die vaag jij dan weg met je 4 Super Commando Elite Storm Troopers... :wink: Plus, met een aantal uitvindingen worden je landsgrenzen uitgebreid, en er is een regeltje dat je wint als je meer dan 70% van het veld in je bezit hebt... Total War ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen. Risk ken ik wel natuurlijk... :wink: Greetz!!
Link naar reactie
Erm... ik weet het niet. Myth vond ik heel leuk, maar zeker niet de beste en trouwens ook niet in m'n top 3. Nee, ik denk dat toch wel m'n lijst word: 1. Age of Empires 1/2, speel het nog dagelijks (m'n pc kan niet veel meer aan). 2. de civ serie, vooral twee vind ik heel leuk. Is overigens ook de eerste aanraking met turnbased strategy. 3. Total war (is dat die met dat turnbased en real time in 1? Met dat japanse gedoe? In iedergeval, die bedoel ik.). Jochem
Link naar reactie
[quote:06738011a5="sdk"][quote:06738011a5]Wat in zekere zin van de 'Total War' serie 'gejat/overgenomen' lijkt te zijn is een soort Risk-achtige variant. Maar daar kon je in de demo niets van zien. [/quote:06738011a5] Dit is veel vaker te zien, weet niet precies uit welk jaar total war kwam maar heb het idee dat het spel risk al eerder was :p. En natuurlijk Emperor Battle for Dune. Die had dat ook. Vind het erg leuk werken. RoN is goed gemaakt, en aan die mannetje heb je niet zoveel, tenminste die mannetje blijven soort oermannetje als jij met de eerste tanks rondrijd.[/quote:06738011a5] Ze hebben altijd jouw standaard infantry-type ... In de demo was dat tegen het einde de 'blackguard' (sp?) en tussentijds een van die met musketten uitgerustte varianten (Highlanders? ) Zolang je je infantry laat upgraden worden ze vanzelf modern genoeg. En je hebt er al gauw een hele hoop zonder dat je er resources voor nodig hebt ... Total War was er voordat Emperor was bedacht ;) // XBL da's dat spel idd. Deel 1 was japan, deel 2 was de middeleeuwen en deel 3 zou de romeinse tijd moeten worden. Met echt 3D voor de mannetjes in het veld.
Link naar reactie
Dune 2 het eerste echte strategie spel hier is het allemaal meebegonnen. Warcraft tja wat kan ik hier van zeggen. dit spel ruled gewoon :D . Starcraft + Broodwars dat is voor mij de ultieme strategie game hier word je gewoon bij het verhaal betrokken een game waar ik kippenvel van krijg. zo goed vind ik hem. total anhilation is gewoon verslavend.
Link naar reactie
Beste RTS? hmmm :) Total Annihilation, zeer goed uitgewerkt en vernieuwend in het genre, toppertje dat helaas niet de status van C&C of Warcraft heeft bereikt. Red Alert, gewoon top ... ook mijn eerste eigen pc game, helemaal kapot gespeeld in skirmish, heerlijk spel :) Tiberian Dawn, eerste RTS die ik serieus speelde, veel goeie momenten aan gehad en voor die tijd enorm goed uitgewerkt. Age of Empires als goeie 4e, erg leuk online met grappige dingen erin verwerkt. Goed uitgewerkt en gebalanceerd (imho), ook verfrissend kwa units en aankleding.
Link naar reactie
[quote:f00536501c="PS"]Bij diverse recensies van het spel Rise of Nations wordt dit een soort RTS-versie van civ genoemd (de makers hebben ook aan de civ-serie meegewerkt). Iemand ervaring met dit spel, want op zich lijkt het me wel wat.[/quote:f00536501c]Nou, ik heb al wel enige ervaring op mogen doen, en ik vind het wel wat. Maar ten opzichte van Civ gaat het toch meer in de richting van AoE... Geen Turn-base, en je moet nu ook zelf 'Citizens' maken om voor de resources te zorgen. Dus niet meer in de details van een stad aangeven waar het vandaan gehaald moet worden. Tevens zijn je troepen niet regelateerd aan een bepaalde stad en heb je niet de verschillende regerings-structuren, wat ik op zich wel mis. [url=http://www.pczone.co.uk/news/news_story.php?id=92357]Hier[/url] vind je de recentie van PC Zone UK (Daar krijgt het een 9). Een klein stukkie eruit:[quote:f00536501c="PC Zone UK"]CIVILISATIONS IN DISGUISE What we have in Rise Of Nations is innovation, imagination and the creative impetus of designers who have basically said, "Right, we're turning Civilization into a RTS game." If you read last month's preview, you'll be familiar with this quirky idea by now. Still, we'd better apologise, because this is something we will come back to time and time again over the course of the next six pages. The inescapable fact is RoN really is a real-time version of Civilization III - this is an RTS that plays by turn-based rules. [b:f00536501c]But Civ is not RoN's only source of inspiration. Visually, it's the absolute spitting image of Age Of Empires.[/b:f00536501c] The first time you emerge onto the main isometric play area, you will be convinced that the pale-faced apprentice who works down at your local game shop has swapped CDs and given you Ensemble's erstwhile RTS classic by mistake.[/quote:f00536501c]Overall een goede game, maar niet met de 'herspeelbaarheid' van RA en Civilization. Multi-player heb ik nog niet mee mogen maken. Greetz!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...