Ga naar inhoud

Beste Strategie-Spel ooit {TOPIC}


Aanbevolen berichten

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik van RA2 meer van zelfde (ej huruum das een DEEL2 :p). Het was wel weer leuk RA terug te zien in neiuw jasje en heb het ook een lange tijd gespeeld maar het BESTE startegie spel vind ik het niet. (Alhoewel het beter in elkaar zat door bijv gebruiken van spiders, ik vind een RTS pas goed als het tank rushen een soort 2e optie blijft en dat het juist om combinatie van gaat (AoM gaat beetje te ver). Mijn grootste bezwaar tegen WC3 was dan ook het rushen, snel hakkertjes ed bouwen en dan steeds zelfde gastjes om aan te vallen. De beste ooit vind ik Earth 2150. Had ook een hoog cijfer in PU, maar is neit super bekend geworden. Op dit moment is het cnc generals. Juist doordat er maar zo weinig units zijn is een goede balans erg belangrijk. Als jij aankomt met 10 tanks dan ziet de vijand dit (een echte dan) en die komt met vliegtuigen. Voordat je het weet ben je dood. Jij luchtafweer autos bouwen en dan kotm ie weer met tanks. Je slaagd pas als je met tanks voorop rijd de gesteund worden door luchtafweer en je zijn defences tegelijkertijd laat platbombarderen door jou vliegtuigen. Das dus best een stukje strategisch denken wat ik in RA2 niet had (gewoon die medium tanks bouwen)
Link naar reactie
Dat rushen in WC3 valt ook wel weer mee hoor. Je bouwt één toren in je kamp er voor de rest 3/4 verdedigingsgastjes en dan sla je de meeste rushes met gemak af... C&C Generals mag volgens jou wel tactisch zijn, dan is W3 dat ook. Maakt de tegenstander Gryphon, maak jij anti-air gastjes zoals Druid of the Talon (Night Elf, deze gastjes beheersen echt de lucht), Gargoyles (Undead), Sorceress/Priest (Human), die vage helikoptergastjes (Human) en bij Orcs mass doctor. Iedere strategie in WC3 heeft zo zijn counter en spelletjes zijn altijd anders. BTW, een hoog cijfer in de PU zegt niets, die gasten strooien maar wat met cijfers in het rond. Ik weet nog dat ze een oerslecht spel zoals Requiem ofzoiets (dat was echt een miskleun) een 9,4 gaven ofzo...
Link naar reactie
Ik ga ook voor Red Alert 2. Er zijn natuurlijk wel tank rushes mogelijk maar dat kan je flink opbreken wanneer die aanval wordt afgeslagen en er daarna een rush naar jou komt. Ik vind dus dat er best wel wat tactiek voor dit spel nodig is. Het is niet zo dat je als een gek bouwt, aanvalt en dan weer klaar. (afhankelijk van je tegenstander natuurlijk :lol: )
Link naar reactie
Bedoel je dan het originele spel (heb je inmiddels al Core Contengincy ofzoiets te pakken gekregen ;))? Total Annihilation was ook zeer goed, ik vond alleen de units die je kon downloaden te sterk en te ongebalanceerd. Als je dan één Alien Fusion Reactor maakte, had je genoeg stroom voor alles wat je wilde doen.
Link naar reactie
Hmz, lijstje: 1 - Civilization-serie 2 - Broad wars 3 - Red Alert-serie Maar goed, dit kan net zo goed in een andere volgorde.. :wink: Ik heb laatst trouwens een stukje gezien van een nieuwe RTS, Rise of Nations, van Microsoft. Lijkt erg veel op Age of Empire, behalve de sprites. Er wordt nu mooi gebruikt gemaakt van gerenderde units en gebouwen. Erg kewl!! Greetz!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...