Ga naar inhoud

DOOM III, licht in de tunnel??


Aanbevolen berichten

da's oud nieuws ;) = D3 staat idd ook volgens Id-software 'gepland' voor dit jaar, maar tegelijk zeggen zij zo'n beetje standaard "When it's done!(tm)". Dus het kan best eens later worden aangezien een precieze voorspelling in de automatisering eerder uitzondering dan regel is. Als het dit jaar lukt dan wordt dat m.i. vlak voor kerstmis (kan het nog flink verkocht worden voordat men erachter komt dat het niks is ;)) = qua systeem-eisen : als rond de kerst nog een snel / up-to-date systeem hebt hoef je niet bang te zijn = multiplayer is maar een 4-speler deathmatch volgens de berichten/geruchten ... niks om je druk over te maken dus.
Link naar reactie
ik had tijd geleden de beta demo (eventjes) maar die draaide wel redelijk op m'n pc. top rond de 40 FPS en downs van 10 FPS (als ik me niet vergis) Dat valt dan wel mee, met de systeems eisen die zo gigantisch hoog zouden zijn. Maar op mijn systeempje draaide het dus al aardig, plus dat het een beta is.
Link naar reactie
Id-Software heeft volgens mij gezegd dat ze geen twee keer met hetzelde product op de E3 (zullen) staan. Aangezien ze D3 al vorig jaar hebben laten zien ... zullen ze dus zeer waarschijnlijk daar dit jaar niks van laten zien. Ik ben nog steeds niet onder de indruk van een remake van een spel met ietwat betere graphics ... Ze zijn waarschijnlijk te dom om iets origineels te verzinnen. :(
Link naar reactie
*ahem* die 'demo' is illegaal ... Er zijn trouwens wel de eerste *Echte* resultaten van een D3-benchmark met een redelijk recente versie v/d code bekend. [url=http://www.hardocp.com/index.html]Hard OCP[/url] heeft de resultaten van een 3GHz CPU + GeFarce FX 5900 Ultra & Ati 9800 Pro. Om kort te zijn : daar word je niet echt vrolijk van als je minder dan een 3GHz cpu hebt ... Ik zou maar sparen voor een Ati 9800 Pro of beter gezien die resultaten. Anandtech heeft ook een test : http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821&p=23
Link naar reactie
Gezien het feit dat zelfs de beroemde hardware-sites (Anandtech & HardOcp) de 'demo' alleen onder zeer beperkte voorwaarden een dag lang mochten testen ... Er is dus geen legale demo waar iemand ook maar iets over mag zeggen. Waarom dacht je dat die sites nog geen plaatjes lieten zien van de benchmark ?
Link naar reactie
[quote:68aa055128]Er zijn trouwens wel de eerste *Echte* resultaten van een D3-benchmark met een redelijk recente versie v/d code bekend. Hard OCP heeft de resultaten van een 3GHz CPU + GeFarce FX 5900 Ultra & Ati 9800 Pro. Om kort te zijn : daar word je niet echt vrolijk van als je minder dan een 3GHz cpu hebt ... Ik zou maar sparen voor een Ati 9800 Pro of beter gezien die resultaten. [/quote:68aa055128] tja, maar houd er wel rekening mee dat deze benchmarks op de hoogste resolutie gedraaid word (wat gewoon bijna niemand gebruikt) en niet alleen max detail maar ook af en aa staan vollen bak, als je deze allemaal wat minder zou zetten scheelt het al een enorme pak.
Link naar reactie
// rombaft en het is (hopelijk) nog verre van optimaal qua performance ... maar toch. Als een top systeem zo'n moeite heeft om het op maximum detail / max resolutie te draaien dan moet er nog heel wat gebeuren wil het ook op een normaal systeem op een normale manier te spelen zijn. Daarnaast vraag ik me af wat er van het spel overblijft als je straks 'gedwongen' de echte leuke onderdelen moet uitzetten. Om maar te zwijgen over onderdelen die straks helemaal niet op zo'n grote schaal worden toegepast zoals dat met Karma-engine in de UT'03 is gebeurd (de eerste echte demo's/filmpjes wekten de indruk dat er veel gebruikt zou worden). Overigens heeft dat AA-spul op de Ati-kaarten lang niet zo'n grote invloed als bij de GeForce-serie. Ik ben bang dat dit spel meer gaat verkopen vanwege de 'fantastische' graphics (zeggen we dat over een half jaar nog steeds ? D3 is niet het enige spel straks ... ) en het feit dat het 'Doom' is ... Ik zie liever een goed origineel spel dan D3.
Link naar reactie
Maar het was toch al lang bekend dat Doom 3 voor de betere pc's uit zou komen? Ik heb in ieder geval een keer een artikel gelezen waarin ze zeiden dat ze het zat waren dat al die spellen aangepast werden, zodat ze op vrijwel elke pc gespeeld konden worden. En ik ben het met hun eens, want je wilt toch ook goeie graphics? Anders moeten mensen met een goede pc zich maar aanpassen omdat er nog veel mensen met een 'trage' pc rond lopen.
Link naar reactie
Dat ze het niet voor een Celeron 433 + TNT2 willen ontwerpen snap ik ... maar totdat het gereleased wordt blijft de vraag wat het 'minimum' wordt. We zitten nu al op een 1+ GHz + Geforce3 / R8500 als speelbaar minimum ('recommended' heet dat bij de meeste spellen). Willen ze nog iets van markt overhouden dan moeten ze het toch niet al te veel hoger gaan stellen. Een 2 GHz + R9700 zou ik niet bepaald als realistische 'minimum' eis voor dit spel willen zien, omdat daar 99% van de niet fanatieke gamers toch niet aan toe is. Ze hebben IMHO het geluk dat veel mensen het spel op de naam/reputatie alleen al zullen kopen ... maar m.i. is dat geen excuus om dan zo maar hoge systeem-eisen te gaan stellen.
Link naar reactie
ze mogen zeggen wat ze willen maar het spel moet nog altijd comercieel zijn, dat is de bedoeling van de gamedevelopers, niet dat ze een pareltje maken maar dat alleen op ultra high end pc kan gedraaid worden, het is de bedoeling dat ze een pareltje maken dat op het merendeel van de pc's kan gespeeld worden. kwestie van die benchmarks die overal gepost worden, staat de resolutie op 1600*1200, volgens mij is er hier niemand die een spel speelt op die resolutie, ook nu de radeon 9700pro met alles vollenbak en met zo'n resolutie in combinatie met een p4 2.6 of iets dergelijks kan je bv Unreal niet deftig spelen, dus staar u niet blind op die benchmarks, gewoon even resolutie naar beneden zetten en voila, en desnoods ipv super high quality neem je dan high quality
Link naar reactie
nee, maar ik verwacht toch wel dat de minimale specs zo rond de 1,2GHz en een GeForce4 of misschien zelfs nog wel een GeForce 3 ti komen te liggen vrees ik. Niet dat mij het uitmaakt, maar das idd een beetje treurig voor de mensen die een mindere pc hebben. Maar als ze zich houden aan de minimale specs waar jullie het over hadden, dan betekent dat dat er hier in bij mij in huis leuk kunnen multiplayeren :P Ik zit er nu al naar uit te kijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...