Ga naar inhoud

Xbox: bodemloze put?


Aanbevolen berichten

Het geld wordt verdiend aan games, niet aan de consoles. In de computerwereld is het niet ongewoon eerst jaren verlies te draaien, om een bepaalde markt in handen te krijgen. Kijk maar eens naar UPC. Enorme verliezen, maar door allerlei trucs bestaan ze nog steeds, en zijn ze wel monopolist. Microsoft heeft zoveel geld, dat ze niet weten wat ze er mee moeten. Ze kunnen zich miljardenverliezen makkelijk veroorloven. En zullen dat ook zeker doen, als ze denken dat het uiteindelijk winstgevend kan worden. En het gaat om een gigantische markt, de games markt is nu al groter dan de hele filmindustrie, en zal alleen maar groeien.
Link naar reactie
Ook was dit hun opzet. Ze willen het grote geld uit Xboxlive (online met xbox) slepen. Door als eerste console online te gaan en de beste service te bieden, willen ze zoveel mogelijk mensen hooked on xbox krijgen. En ik ben, net als velen anderen, ook hooked on xbox. Snel weer terug naar m'n xbox, ghost recon (online!) staat te wachten! Jochem
Link naar reactie
Microsoft is net als de olieboer die gratis olielampjes weggeeft en dan geldt verdient aan de verkoop van olie. Bovendien wordt al terecht opgemerkt dat Live! voor de X-box wel eens de killer-app kan zijn. Voor de PS2 heb je een aparte (dure?) uitbreiding nodig ... die dus alleen de die-hard fans zullen kopen. Voor de X-box heb je alleen maar een software-pakketje nodig dat inclusief 2 (demo's?) van spellen wordt geleverd. Aan de andere kant ... hoeveel mensen willen (hier in Europa) nog lid zijn van Live! als ze beseffen dat ze ieder jaar datzelfde bedrag (of mogelijk meer) moeten betalen ?
Link naar reactie
Je hebt een creditcard nodig om : - lid te blijven onder je gekozen naam (en bedenk goed : die kun je niet zo maar wisselen ... dus eens 'zeurpiet' altijd 'zeurpiet') - te betalen voor de extra's die straks niet altijd meer gratis zullen zijn (!) Daarnaast heb je nog je reguliere internet-verbinding nodig. Helaas zijn (op dit moment) alleen Chello en KPN met ADSL 'officieel' ondersteund.
Link naar reactie
-De creditcard is nodig om ervoor te zorgen dat microsoft nog een poot heeft om op te staan, als er iets fout gaat. De creditcard wordt namelijk gebruikt als legitimatie middel. -Ook wordt de creditcard gebruikt om de premium download te betalen (overigens valt het wel mee hoeveel premium download er is, en voorlopig zal er ook niet zoveel meer premium download komen. Veel gamesdevelopers hebben al nieuw, gratis, spul aangekondigd) en je moet voor mmorpg's te betalen. -De creditcard wordt ook gebruikt om na 1 jaar de kosten van het abbonement te betalen. Dit zal waarschijnlijk niet hoger zijn dan het bedrag van de starter kit ([b:2dacbe903e]3[/b:2dacbe903e], niet 2, demo's; 1 jaar xboxlive, daarna betalen; kost: 59,95) omdat iedereen dan zijn abbonement opzegd en een nieuwe starter kit koopt, dus ook een nieuw jaar koopt. De voordelen van XboxLive zijn: -Microsoft heeft het netwerk in handen, daardoor hoeft de games developer zelf geen netwerk op te zetten, wat weer meer geld kost (bij PS2 en NGC is dit wel het geval). -Microsoft heeft veel ervaring met online bezigheden (MSN) dus ook de opzet van het netwerk zal goed zitten. -Alleen broadband gebruikers worden toegelaten, wat de kans op lag op het netwerk klein maakt De nadelen van XboxLive zijn: -Het is duur. Maar ik weet niet wat PS2 en NGC zullen gaan kosten. -Je moet breedband hebben, dus ook weer extra kosten. Bij de PS2 en NGC worden (vooralsnog wordt dit gezegd) aparte communities voor dail-uppers en broadbanders gemaakt. Waarschijnlijk zullen er maar weinigs games gemaakt worden voor de dail-up communitie, omdat een developer dan nou eenmaal minder kan. (Shooters kunnen dan bijvoorbeeld niet.) Trouwens, welke dail-upper is nou van plan om én geld neer te leggen voor het netwerk abbonemt én heel veel geld neer te leggen voor een hoge telefoon rekening. (Ze hebben dan voor zoveel geld nog niet eens een degelijke connectie.)
Link naar reactie
De PS2 heeft in de VS wel een modem-variant, maar in Europa komt alleen de breedband-variant (en da's maar goed ook). Mogelijk dat alleen Nintendo nog een modem-variant aandurft, maar gezien het gebrek aan geld & succes van hun systeem betwijfel ik of ze zich nog aan een on-line avontuur gaan wagen. - Microsoft heeft 'verstand' van netwerken ? *eh* zoveel verstand dat ze hun eigen database-servers niet eens van de laatste patches voorzien die ze zelf hebben uitgegeven. - en volgens mij is Everquest van Sony ( http://everquest.station.sony.com/ ). Aangezien dit een van *de* MMORPG's is kun je ze geen gebrek aan ervaring verwijten. - de 'security' van je id wordt al geregeld door de X-box zelf aangezien iedereen een uniek MAC-adres heeft. Het zou me verbazen als men niet een tweede Id heeft verstopt dat men kan uitlezen (dit is tenslotte MS). Bovendien is het zo dat 'men' beweert dat een X-box met een mod-chip niet op Live! kan in-loggen. Bewijst m.i. dat men in theorie althans de middelen heeft om je 'identiteit' te achterhalen. - wat kost Live! volgend jaar ? Dat is *de* vraag waar ik geen enkel betrouwbaar antwoord kan vinden in hun 'FAQ/reclame-folder' ... In feite kunnen ze heel makkelijk het dubbele gaan vragen. Daarnaast : = Hoe lang van te voren krijg je de waarschuwing ? = Hoe krijg je die waarschuwing ? = Hoe zeg je op ? Gezien het feit dat men wel een automatische incasso ondertekend vind ik dat een zeer kwalijke zaak.
Link naar reactie
[quote:379f596cae="JaFO"]... Voor de PS2 heb je een aparte (dure?) uitbreiding nodig ... die dus alleen de die-hard fans zullen kopen. Voor de X-box heb je alleen maar een software-pakketje nodig dat inclusief 2 (demo's?) van spellen wordt geleverd. Aan de andere kant ... hoeveel mensen willen (hier in Europa) nog lid zijn van Live! als ze beseffen dat ze ieder jaar datzelfde bedrag (of mogelijk meer) moeten betalen ?[/quote:379f596cae] de ps2 adapter zal zon 70 euro kosten, en dat is dan inclusief een volledig spel. (welk spel? :-? ) een voordeeltje van de online functie van de ps2 boven die vd xbox is dat je bij de xbox een vast bedrag per maand/per jaar moet betalen. bij de ps2 zorgen de uitgevers van de games voor de servers etc , en bepalen zij dus of je wel of geen extra kosten hebt. in amerika is het zo dat je voor socom us navy seals bijv niks hoeft te betalen. en dat is toch wel mooi :lol:
Link naar reactie
[quote:6170e60b7f="Stephan_"][quote:6170e60b7f="JaFO"]... Voor de PS2 heb je een aparte (dure?) uitbreiding nodig ... die dus alleen de die-hard fans zullen kopen. Voor de X-box heb je alleen maar een software-pakketje nodig dat inclusief 2 (demo's?) van spellen wordt geleverd. Aan de andere kant ... hoeveel mensen willen (hier in Europa) nog lid zijn van Live! als ze beseffen dat ze ieder jaar datzelfde bedrag (of mogelijk meer) moeten betalen ?[/quote:6170e60b7f] de ps2 adapter zal zon 70 euro kosten, en dat is dan inclusief een volledig spel. (welk spel? :-? ) een voordeeltje van de online functie van de ps2 boven die vd xbox is dat je bij de xbox een vast bedrag per maand/per jaar moet betalen. bij de ps2 zorgen de uitgevers van de games voor de servers etc , en bepalen zij dus of je wel of geen extra kosten hebt. in amerika is het zo dat je voor socom us navy seals bijv niks hoeft te betalen. en dat is toch wel mooi :lol:[/quote:6170e60b7f] Ja, maar dit betekend ook dat de game developers voor de PS2, zelf hun servers moeten opzetten e.d. En denk je echt dat ze dit gratis doen? Op de lange termijn zal dit ongelooflijk duur worden en dit berekenen ze òf door op de spelen òf ze gaan geld vragen voor hun services. Ik denk persoonlijk het laatste. Jochem
Link naar reactie
Op pc-gebied zijn er al diverse voorbeelden van software-makers die hun eigen serverpark in handen hebben (Novalogic, de Diablo 2-servers en ieder MMORPG). En die zijn ondanks de kosten ook *nog* steeds gratis. Dus onmogelijk is het niet. En dacht je dat on-line spellen voor pc's ook voor eeuwig gratis zullen blijven ? Ik denk dat de console-gamers gewoon de eersten zullen zijn die er aan mogen wennen. Voor pc's zijn het ook alleen maar de echte grote bedrijven die een fatsoenlijke server kunnen starten. De normale gebruikers mogen blij zijn als ze op een breedband-verbinding een 4-persoons-server kunnen starten. En zelfs dan zijn we afhankelijk van de master-servers van Id-software/Epic/Gamespy zodat andere spelers de 'eigen' server kunnen vinden.
Link naar reactie
[quote:aca6046265="JaFO"]Op pc-gebied zijn er al diverse voorbeelden van software-makers die hun eigen serverpark in handen hebben (Novalogic, de Diablo 2-servers en ieder MMORPG). En die zijn ondanks de kosten ook *nog* steeds gratis. Dus onmogelijk is het niet.[/quote:aca6046265] Uhm... ik wil niet al te veel zeggen hor, maar voor de meeste MMORPG's moet je betalen... Jochem
Link naar reactie
[quote:ff61c537df]Voor pc's zijn het ook alleen maar de echte grote bedrijven die een fatsoenlijke server kunnen starten. De normale gebruikers mogen blij zijn als ze op een breedband-verbinding een 4-persoons-server kunnen starten. En zelfs dan zijn we afhankelijk van de master-servers van Id-software/Epic/Gamespy zodat andere spelers de 'eigen' server kunnen vinden.[/quote:ff61c537df] Met kabel kan je (hang beetje af van waar) voor 12-20 mensen (sof2)server opzetten. Met adsl lite voor 3 :cry: (dat heb ik dus). en elke duurdere adsl is het gewoon x2. Dus zelf servers opzetten is wel een goed systeem. En bij spellen als bijv cnc kan je met adsl lite zefs 8 spelers ondersteunen omdat er gewoon posities worden doorgestuurs en dat kost niet zoveel bandbreedte.
Link naar reactie
Als ik het over sof heb heb ik het natuurlijk over sof2. Kan me niet voorstellen dat je bij ut 16 kbps voor 4 personen nodig hebt maar dan nog, als ik van vriend met kabel download gaat dat toch meestal stuk sneller. Bij sof2 is dus 64 kbit al genoeg (als je het perse in die rottige termen wil uitdrukken) voor 4 spelers (1 op de server pc en 3 andere)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...