Ga naar inhoud

Iemand resencies dat GAMEN goed is?????


Aanbevolen berichten

He, IK wil even weten of er mensen zijn die resencies weten waarin staat gamen goed is in welk opzicht dan ook. Mij ma zit altijd te zuren dat ik niet zoveel moet GAMEN omdat het slecht is, omdat je dan aggressief wordt en dat het niet goed voor je sociale contacten is. Zei leest namelijk alleen testen dat het slecht is. Wie kan mij helpen???? :-? :-? :-? . M@XXER
Link naar reactie
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:afcb97723c="M@XXER"]Dat aggressief kom voornamelijk omdat ik voornamelijk schietspellen speel zoals MOHAA. M@XXER PS: op google kan ik niks vinden, hopen dat iemand iets heeft[/quote:afcb97723c] Sorry, ik wordt hier echt ff :evil: over. Jij wordt aggressief van gamen? Ik denk het niet. Ik denk dat het spelen van shooters je boosheid alleen versterkt. Ben je vrolijk, dan zal je echt niet van een shooter aggressief worden. Want als het niet lukt, dan sluit je de computer toch gewoon af? Weet je nog die gast in duitsland? Die had in z'n school lopen rond schieten. Later zeiden deskundigen dat dit kwam omdat hij te veel counterstrike speelde en dat hij daar een voorbeeld aan had genomen. Ten eerste: In counterstrike vermoord je geen leeraren+leerlingen en het daar sowieso niet de bedoeling zo veel mogelijk slachtoffers te maken. Ten tweede: Je moet wel heel erg gek in je hoofd zijn, wil je mensen gaan vermoorden, omdat je een spelletje speel. Hoeveel mensen moeten nu dan wel niet dood zijn door gaming-geweld? Er zijn zoveel mensen die shooters spelen en die vermoorden toch ook niet iedereen? Ik hoop dat je snap dat gamen niet tot agressie aanzet (games zijn gemaakt om plezier te hebben, heb je dat niet, dan game je toch niet? Ik speel met veel plezier, bijna elke dag, Halo op de Xbox en mijn school leeft ook nog. Sterker nog we hebben een hoop lol gehad toen we een xbox lan party hielden met z'n zestienen!). Jochem Ps: Check eens het games blad Power Unlimited, een super goed blad, met droge humor. Ook hier wordt vaak verteld dat gamen niet leid tot agressie. PPs: Power Unlimited web site: [url]http://www.powerweb.nl/[/url] PPPs: Gamen is overigens niet gezond als je het te vaak doe. Ik speel, denk ik, 1 uur per dag games en werk nog eens 1 uur per dag achter de computer (internetten, school, enz...) en begin nu al last van RSI te krijgen en moet aan een bril (ben 15). Dus één tip: [b:afcb97723c]Game! [/b:afcb97723c] Maar doe het met mate!
Link naar reactie
[quote:61f0209277="M@XXER"]Dat aggressief kom voornamelijk omdat ik voornamelijk schietspellen speel zoals MOHAA. M@XXER PS: op google kan ik niks vinden, hopen dat iemand iets heeft[/quote:61f0209277] Sorry, ik wordt hier echt ff :evil: over. Jij wordt aggressief van gamen? Ik denk het niet. Ik denk dat het spelen van shooters je boosheid alleen versterkt. Ben je vrolijk, dan zal je echt niet van een shooter aggressief worden. Want als het niet lukt, dan sluit je de computer toch gewoon af? Weet je nog die gast in duitsland? Die had in z'n school lopen rond schieten. Later zeiden deskundigen dat dit kwam omdat hij te veel counterstrike speelde en dat hij daar een voorbeeld aan had genomen. Ten eerste: In counterstrike vermoord je geen leeraren+leerlingen en het daar sowieso niet de bedoeling zo veel mogelijk slachtoffers te maken. Ten tweede: Je moet wel heel erg gek in je hoofd zijn, wil je mensen gaan vermoorden, omdat je een spelletje speel. Hoeveel mensen moeten nu dan wel niet dood zijn door gaming-geweld? Er zijn zoveel mensen die shooters spelen en die vermoorden toch ook niet iedereen? Ik hoop dat je snap dat gamen niet tot agressie aanzet (games zijn gemaakt om plezier te hebben, heb je dat niet, dan game je toch niet? Ik speel met veel plezier, bijna elke dag, Halo op de Xbox en mijn school leeft ook nog. Sterker nog we hebben een hoop lol gehad toen we een xbox lan party hielden met z'n zestienen!). Jochem Ps: Check eens het games blad Power Unlimited, een super goed blad, met droge humor. Ook hier wordt vaak verteld dat gamen niet leid tot agressie. PPs: Power Unlimited web site: [url]http://www.powerweb.nl/[/url] PPPs: Gamen is overigens niet gezond als je het te vaak doe. Ik speel, denk ik, 1 uur per dag games en werk nog eens 1 uur per dag achter de computer (internetten, school, enz...) en begin nu al last van RSI te krijgen en moet aan een bril (ben 15). Dus één tip: [b:61f0209277]Game! [/b:61f0209277] Maar doe het met mate!
Link naar reactie
Laten we even feiten van fictie proberen te onderscheiden. Ten eerste is er, voor zover ik weet, nog nooit een onafhankelijke, dubbelblinde studie uitgevoerd waaruit bleek dat gamen de agressie bevordert, of juist vermindert. Het enige wat we hebben zijn meningen van enkele zieltjesknijpers die niet eens weten wat de wetenschappelijke methode is. Ten tweede zijn ook de lichamelijke effecten van gamen onbewezen. Natuurlijk is het slecht als je nooit buiten komt en beweegt, omdat je steeds achter de pc zit. Datzelfde geldt ook voor mensen die de hele dag gansenbord spelen. Ik heb ooit ook gelezen van een studie waaruit bleek dat gamen een positieve invloed had op je motoriek en op je capaciteiten om het overzicht te bewaren. Stond volgens mij ooit in de KIJK.
Link naar reactie
[quote:e73b482ba5]Ik heb ooit ook gelezen van een studie waaruit bleek dat gamen een positieve invloed had op je motoriek en op je capaciteiten om het overzicht te bewaren. Stond volgens mij ooit in de KIJK.[/quote:e73b482ba5] Klopt. Strategie spellen zorgen voor beter ruimtelijk inzicht. Heb het artikel ook in Kijk gelezen (1 van de eerste kijks die ik ooit heb gelezen). Ook dat je fijne motoriek beter is, klopt. Cker shooters hebben hier grote invloed op. Speel maar eens een spel als UT, Facing worlds als sniper. Cker in een multi-spel waar je tegen super goeie speel, moet je goeie controle hebben over de sniper. En dus over de muis. Zoals Ruudveen ook al zei: Je leert engels. Ik zit in een klas met mensen die veel gamen (ikke onderandere) en non-gamers (ongeveer 50 50 verdeeld). De gamers hebben allemaal voldoendes voor engels, de non-gamers ook wel, maar er zitten toch ook wat 5jes en 4tjes tussen. Dit is natuurlijk geen goeie methode om te bepalen of je engels van gamen leert of niet, maar ik heb cker veel van games geleert!!! Jochem
Link naar reactie
[quote:e4cd366b18="M@XXER"]Mijn ma bedoelt eigenlijk dat je er aggressief van wordt. Ik word dat niet, maar dat kan ik haar niet duidelijk maken.[/quote:e4cd366b18] Zoals ik al heb gezegd, er is volgens mij geen enkele betrouwbare studie die dat, of het tegenovergestelde heeft aangetoond. Waarschijnlijk maakt het geen verschil, maar je kunt haar erop wijzen dat de psychologen die deze theorie ondersteunen een belabberd verleden hebben als het gaat om correcte voorspellingen. Het is dezelfde groep die ook Freud aanhing zonder daar bewijzen voor te hebben, totdat die theorie uiteindelijk door de neurologie de grond in werd gestampt.
Link naar reactie
Er zijn wel degelijk studies geweest die 'bewezen' dat spellen 'aggressie' bevorderden, maar dat kwam alleen omdat journalisten & wetenschappers de uitkomsten probeerden te versimpelen. Heeft men sporters wel eens nagemeten op zo'n manier ? Ik durf te wedden dat de gemiddelde sprinter behoorlijk 'aggressief' is na z'n honderd meter. Om over het aggressieve gedrag van de voetballers maar te zwijgen ... De resultaten waren meer zoiets van "er is een verhoogd niveau van signalen dat als 'adrenaline' kan duiden". Aangezien men na het spelen van een boeiend spel net als bij een sport altijd ietwat 'opgeladen' is Ik dacht dat er in japan een onderzoek is geweest dat beweerde dat je 'dommer/minder creatief' werd van spellen spelen. Maar ook hier was het effect maar net 'meetbaar' en werden er spellen gebruikt waar volgens mij ook niet echt denkwerk voor nodig was. Zoiets als Pacman bv speel je toch meer op gevoel dan door zwaar na te denken, of niet ? In het kort : er zijn weliswaar studies gedaan, maar de effecten waren/zijn in het algemeen zo miniem dat je 24 uur per dag zou moeten spelen om het te kunnen meten ;) btw : je leert geen engels van de gemiddelde shooter. Tenzij je bij je je engelse leraar kunt overtuigen dat 'U R 1 l4m3r d00d, I Pwn ur 4$$ ' goed engels is ;) IMHO zal iemand die echte boeken leest meer (& beter) engels leren dan iemand die een fps'je speelt en op forums & in IRC rondhangt. Strategisch/tactisch inzicht is ook weer zoiets dat je niet alleen in spellen leert. Iemand die schaakt of 'go' speelt zal net zoveel (en mogelijk meer) inzicht verwerven dan iemand die zo maar wat uurtjes MoH:AA speelt en er dan als een kip zonder kop rondrent. Niet voor niets schijnt het zo te zijn geweest dat de kampioen 'go' in japan het tot generaal van het leger kon schoppen ... Dit soort vaardigheden leer je iha dus door er gebruik van te maken en niet door te spelen. Dus : speel met mate(n ;)) en laat je studie en je leven er niet door overheersen. Als je je ouders kunt laten zien dat je zonder problemen goede cijfers haalt op school zouden ze m.i. niet zoveel te klagen hebben. btw : ik denk dat 'men' veel aggressiever wordt van slechte programma's dan van zo maar een spelletje spelen.
Link naar reactie
wat een onderwerp, volgens mij is gamen nog zo slecht niet voor de ogen, een hedendaagse monitor is wel nog zo slecht niet voor onze kijkers, agressief, tja ik kan wel eens agressief worden als ik telkens op hetzelfde punt er aan ga (maar ik word evengoed agressief als windows een paar keer op mijn tenen trapt). wat er dan wel slecht is dat is het constant bedienen van een muis, heel slecht voor de pols.
Link naar reactie
Volgens mij wordt de gemiddelde gamer agressiever van het praten over agressie bij het gamen dan van het gamen zelf.. :D Ik persoonlijk wordt agressiever van vastlopende systemen ([sarcasme]Lang leve windows!![/sarcamse]) dan van een spelletje.. Tenzij je dus inderdaad aan de lopende band verliest.. Nou ja, zelfs dan 'is het maar een spelletje...' ;)
Link naar reactie
JaFO: [quote:60b0dcf1d9]Er zijn wel degelijk studies geweest die 'bewezen' dat spellen 'aggressie' bevorderden, maar dat kwam alleen omdat journalisten & wetenschappers de uitkomsten probeerden te versimpelen.[/quote:60b0dcf1d9] [quote:60b0dcf1d9]er zijn weliswaar studies gedaan, maar de effecten waren/zijn in het algemeen zo miniem dat je 24 uur per dag zou moeten spelen om het te kunnen meten [/quote:60b0dcf1d9] wat ik zei: [quote:60b0dcf1d9]er is volgens mij geen enkele betrouwbare studie die dat, of het tegenovergestelde heeft aangetoond. [/quote:60b0dcf1d9] Sleutelwoord is "betrouwbare". :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...