Ga naar inhoud

te weinig geheugen???


Aanbevolen berichten

Dit vond ik op de site van Microsoft: [quote:7b56aeffe5]Als u de maximale beschikbare hoeveelheid geheugen voor MS-DOS-programma's wilt gebruiken, voegt u de volgende regel toe aan het bestand Config.sys: buffers=13. Op de meeste computers maakt deze opdracht ongeveer 16 kB conventioneel of upper memory vrij dat door MS-DOS-programma's of stuurprogramma's gebruikt kan worden. Deze opdracht vermindert echter het aantal MS-DOS-buffers, zodat het een averechts effect kan hebben op de snelheid van de schijf wanneer de computer in MS-DOS-modus is opgestart. [/quote:7b56aeffe5] Misschien heb je er wat aan?
Link naar reactie
:oops: das lang geleden, maar volgens mij komt dit doordat er geen emm386.exe geladen is maar alleen himem.sys, op je 98 bak zou het moeten kunnen. Als me geheugen me niet in de steek laat is onderstaande de oplossing. in je config.sys de volgende regels opnemen, of eventueel config.sys aanmaken. device=c:\windows\himem.sys device=c:\windows\emm386.exe noems dos=high,umb
Link naar reactie
[quote:418e869fe9="Hercul3s"]Er is een makkelijere oplossing, rechtermuisknop op het bestand (install.exe als ik het goed zie) en dan naar een tab blad waar de geheugen instellingen onder staan, dit is volgens mij vanaf Win98 in te stellen. Hier alle geheugen settings op de hoogste waarde zetten, en kijken of 't werkt.[/quote:418e869fe9] werkt de muis wel in dos??
Link naar reactie
[quote:8e8921aef0] Geplaatst: 17 Apr 2003 20:13 Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- Hercul3s schreef: Er is een makkelijere oplossing, rechtermuisknop op het bestand (install.exe als ik het goed zie) en dan naar een tab blad waar de geheugen instellingen onder staan, dit is volgens mij vanaf Win98 in te stellen. Hier alle geheugen settings op de hoogste waarde zetten, en kijken of 't werkt. werkt de muis wel in dos?? [/quote:8e8921aef0] HAHA, het is niet in dos het is een dos programma wat vanuit windows wordt gerund, dat zie je toch aan het schermpje met minimize enzo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...