Ga naar inhoud

Spel C64 spelen op PC


Aanbevolen berichten

Een hele flinke tijd geleden, uit de tijd van de Philips P2000 en C64, had ik dus een C64. Ik had toen een soort flight simulator(tje) die [b:75a5424159]Riverraid[/b:75a5424159] heette. Je kon dmv je pijltjestoetsen tussen bergen doorvliegen, onder bruggen door en hier en daar wat voetuigen uitschakelen etc. Nu ben ik op zoek naar dit [b:75a5424159]programma[/b:75a5424159] en naar een goede beschrijving hoe ik dat spel op een modernere PC kan spelen. vriendelijk bedankt voor de moeite alvast. :wink:
Link naar reactie
Deze vraag heb ik al eens in dit forum gezet maar ben na een crash de informatie kwijt geraakt. Was er ook niet aan toegekomen door studie. Nu, studie afgerond en met een verse ghost heb ik daar geen last meer van. De vorige keer stond de game in http://www.c64.com/ , nu niet meer helaas. Een emulator stond ik daar ook. Iemand enig idee? :-?
Link naar reactie
Vanmiddag het e.e.a. uitgevogeld. Het is dus heel goed mogelijk om een oud C64 spel op je hypermoderne PC af te spelen. Download de goede emulator en het goede spel (http://www.c64.com). De emulator die ik nu heb gebruikt is de Ccs64. Wat wel een probleem is, is het goede bestandje te vinden die je moet gebruiken om aan te klikken. Daarna is het heel diep in je geheugen graven om het spel (wat je ook hebt gedownload) te laden en spelen. Uiteindelijk kwam ik er met een zoekactie in google achter: [b:ffe6b28acd]load*.*,8,1[/b:ffe6b28acd] Kortom, het kan dus prima, zelfs geluid heb ik er bij. Oude tijden herleven :D Degene die hebben meegeholpen met tips etc, nog hartelijk bedankt voor de moeite :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...