Ga naar inhoud

Wordt 'Total Annihilation' nog wel es gespeeld?


Aanbevolen berichten

Ik vind het een wereldspel. Een Strategie spel (RTS genre) wat ik heb gekocht in 1997. Een spel wat ik toen aardig kon spelen met mijn Pentium 120 MHz@133 en er geweldig uitziet. Ik heb daarna snellere PC's gehad, en daarom es gezocht naar andere altanatieven. Mischien nog mooiere graphics enz. Ik heb er een stel geprobeerd: Ace of Empire II, C&C Red AlertII, C&C generals, Empire Earth, Warcraft. Kort geleden 'Total Annihilation' er weer es opgezet, maar andere RTS games kunnen, vind ik, niet tippen aan het spel, ondanks dat ze nieuwer zijn. Betere Gameplay, beter overzicht over het spel(Je kijkt recht naar beneden, hoge resolutie mogelijk, waardoor je beter overzicht op het strijdgewoel hebt), makkerlijke bedieningsinterface en ziet er gewoon superstrak uit. Nu vroeg ik me af, ben ik de enigste die het nog wel es speelt en het zo'n geweldig spel vind, of wordt het nog veel gespeeld? Ik heb het eigenlijk nog nooit on-line gespeeld, dus ik sta open voor uitdagingen !! 8)
Link naar reactie
Ik speel het sinds 2 weken weer. Tenminste, niet zozeer Total Annihilation zelf, maar een gemodde Star Wars versie. Volledig gratis te downloaden (de Mod althans) en errug leuk. Je moet natuurlijk wel het originele spel hebben om het te installeren (en dat heb ik uiteraard). http://www.planetannihilation.com/swta/ Overigens ben ik het met je eens dat het spel z'n tijd ver vooruit was. 3D geanimeerde units, terreinverschillen die Units afremmen of versnellen en resoluties tot ver over de 1600x1200 (ik dacht max. 1920x?) Door alle verschillende mods die er ondertussen zijn uitgebracht is het m.i. eindeloos herspeelbaar. Je kunt tot 5000 units maken en je hebt op het web inmiddels duizenden nieuwe units ter download. Heeft iemand trouwens nog de TA: Core Contingency liggen die ie kwijt wil voor een zacht prijsje? Die heb je nl. vaak nodig om uitbreidingen te spelen, maar die heb ik niet en kan ik ook zo snel niet vinden.
Link naar reactie
Ja, ik heb het spel ook nog steeds. Destijds gekregen bij de aankoop van een nieuwe computer... Ik vond het toen ook geweldig en nu nog steeds, maar ik speel het niet zo vaak meer. Ook ik ben op zoek naar TA: Core Contingency! Als iemand hem nog heeft liggen, ik bied meer dan Kapitein Kansloos :-) :wink: ...
Link naar reactie
Ik heb het allemaal nog liggen, en speel hem af en toe nog eens. En al heb ik het allemaal nog liggen, het blijft ook bij mij liggen. Om een aantal uitbreidingen te spelen heb je inderdaad TA: Core Contingency nodig. Dus Hu'uruun is net zo kansloos als Onze kapitein (trouwens al lid van de vereniging van kanslozen?) Ik houdt ze lekker zelf.
Link naar reactie
OMG! Ik word afgetroefd en aan de kant gezet! :( :-? [quote:b51d8417a2]Onze kapitein (trouwens al lid van de vereniging van kanslozen?[/quote:b51d8417a2]Ik ben al jaren voorzitter daarvan, ofcourse... Iemand enig idee waar je TA:CC nog legaal kunt halen vandaag de dag? (voor een klein prijsje, I might add)
Link naar reactie
Tja, die had ik zelf ook al gezien. Ik heb het originele spel gekocht voor fl10,-. Ze bieden TA:CC alleen in combinatie met het originele spel aan en dan voor $19,95. Als dat dan ook nog uit 'verweggistan' moet komen, dan wordt het helemaal te gek. Het moge duidelijk zijn dat ik niet meer dan een zeg €5,- à €10,- over heb voor een spel dat al een slordige 6 jaar oud is.
Link naar reactie
Ik heb de uitbreiding: TA - The Core Contingency. Maar als ik dat installeer, doet het spel het niet meer. Ik krijg wel het menu om een spel aan te maken, daarna krijg je het laadscherm en als die dat half gedaan heeft, sluit de computer het spel af en zit ik weer in windows. Had ik vroeger al op Windows 95, nu op windows XP dezelfde problemen. Ik heb de uitbreiding legaal gekocht en krijg ook geen foutmeldingen tijdens installeren. Iemand een idee hoe dat kan en hoe ik dat kan voorkomen?
Link naar reactie
Vreemd dat je idd onder XP problemen hebt. Ik heb het spel destijds geïnstalleerd - met alee Cavedog updates op een p200 met win98. Uit luiheid heb ik die hele map ooit eens gezipped en verhuisd naar verhuisd naar m'n xp2200 met WinXP prof en vervolgens weer uitgepakt. Dat werkt prima, ik moest alleen de sound en visuals weer goed instellen (dat zijn nl. register waarden) Zelfs met de genoemde mod (wat copy paste werk is) draait het zo stabiel als een huis. Ik krijg alleen bij het opstarten een waarschuwing dat er geen correcte DirectX versie is gevonden en de vraag of ik 5.0 wil installeren.
Link naar reactie
Ik vond Total Annihalation juist zo origineel vanwege de onwijze hoeveelheid units en mogelijkheden, alleen bij powerplants bijvorbeeld al, Fusoin power, geothermal power, solar power etc. En je had iets van 10 verschillende schepen, carrier, battleship, cruiser, sub, subhunter etc. Dat maakte het juist leuk. Bij C&C heb je altijd maar een handje vol units. En grafisch was het gewoon erg goed in die tijd, daar hadden de mannen van Westwood nog wel wat van kunnen leren.
Link naar reactie
[quote:ca792b6405="BA"]Ik vond Total Annihalation juist zo origineel vanwege de onwijze hoeveelheid units en mogelijkheden, alleen bij powerplants bijvorbeeld al, Fusoin power, geothermal power, solar power etc. En je had iets van 10 verschillende schepen, carrier, battleship, cruiser, sub, subhunter etc. Dat maakte het juist leuk. [/quote:ca792b6405] Vooral ook die namen hè; Peewee, Big Bertha, Doomsday machine, The Can. Hoe verzinnen ze het...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...