Ga naar inhoud

simpel beginners spel


Aanbevolen berichten

Hola beste mensen, Hoewel ik al jaren aan het kloppen ben op mijn toetsenbord, heb ik mij eigenlijk nooit echt beziggehouden met games. Verder dan patience en pinball van windows ben ik nooit gekomen op de pc. Nu zou ik wel eens een paar leuke spellen gaan spelen. Ik heb inmiddels hiero de faq gelezen en wat sites bezocht zoals adrenaline vault. Nu zie ik echter door de bomen het bos nie meer, te meer omdat alles hetzelfde lijkt voor mijn basale oog. Ik wil uiteraard niet het gevoel krijgen dat ik absolute bagger ben, dus het moet een redelijk te begrijpen (shooter)spel zijn voor beginners. En grafisch moet het nog wel te doen zijn met mijn beperkte specs. Nederlands is verder niet noodzakelijk, hoewel voor in het begin misschien wel aan te raden?? De pc die ik meestal gebruik is een P4 1.9 met 256 pc2100 net een gf4 mx440 :cry: Draait op xp prof met een 1.5 en een 768 adsl verbinding Tis voor de die hard gamer waarschijnlijk een armoede systeempje inmiddels, maar misschien dat iemand nog wat uit de oude hoed weet te toveren wat goed te spelen is op die machine en voor een beginner ook nog te doen is. Vroeger kon ik wel redelijk goed overweg met mijn supernintendo :lol: dus echt veel probs verw8 ik ook niet, maar goed tis wel heel lang geleden. Ow jah uiteraard het liefste share en freeware ( ikke faq gelezen, dus geen abandonware) spellen om te beginnen. Maar denk je van dit is/was gewoon HET spel voor die arme jongen :P dan kan ik op zich bog wel wat geld vrijmaken en mag de winkelprijs niet hoger dan 100 euro zijn. l
Link naar reactie
Hm, als je een computer spel wilt kopen zou ik een Half-Life gamepack (je hebt 1000 verschillende, bij wijze van spreken) kopen. Dan heb je meestal Half-Life, enkele uitbreidingen, mods zoals het geroemde Counter-Strike en Team Fortress... Maar dit spel is al flink oud. Voordeel is dat het aardig goedkoop is, nadeel is dat de graphics niet zo geweldig zijn. Ik vind persoonlijk graphics niet zo belangrijk en voor de gameplay zou ik het zeker doen (vooral Multiplayer, maar Singleplayer is ook niet verkeerd).
Link naar reactie
zowat iedere first person shooter zal je wel snel onder de knie krijgen en met dit systeem kan je wel alle games spelen die momenteel uit zijn zij het op wat lager detail niveau en bv resolutie van 800*600. aanrader is de demo van unreal tournament 2003 eens downlouden die vind je wel op www.fileshack.com , je moet je wel eerst inschrijven, heb ik ook gedaan en krijg er geen spam van of wat dan ook. eens je daar dan bent kan je misschien eens verder kijken om endere demo's te downlouden. misschien ook eens kijken voor de demo van battlefield 1942, deze zal je zeker op laagste detail moeten spelen, of eens een latje ram bijsteken van 256MN tegenwoordig kost dit maar tussen de 50 en de 60 euro en zal wel degelijk effect hebben bij games ( wel niet echt op de snelheid van je pc tijdens andere dingen omdat die verre van zoveel ram gebruiken)
Link naar reactie
*proest* een 'armoedig' systeempje noemt ie dat ... Ik wou dat ik zoiets had ;) Ok, je grafische kaart is niks voor een echte 'gamer'. Maar met wat extra geheugen (512 Mb totaal is toch echt aan te raden voor XP) heb je een heel net systeem om op normaal niveau spellen te spelen. Simpele spellen ? Definieer simpel ;) Strategie : - Civilization 3 (bouw een rijk en verover de wereld vanaf het eerste hutje. Volg de geschiedenis van speer via musket via tank ) - Call to Power 2 (zelfde, maar net iets anders. ) - Master of Orion 3 (civ in space, maar dan grootser en minder aandacht voor de details. ) - Command & Conquer 1 (bouw wat tanks, stuur ze op de vijand af, val in slaap ;)) FPS (First person shooter) : - Half-life : vrij oud, maar volgens sommige toch nog steeds leuk ... De 'Generations'-variant bevat naast het origineel ook nog 'Opposing Force' & 'Blue Shift' voor het singleplayer genot. - Unreal Tournament (de 'oude'/originele versie ) : voor +/- € 20 heb je een heel leuk spel waar een hele serie van gratis uitbreidingen te krijgen zijn. Voorbeelden zijn 'Badlands' (schieten in het wilde westen, zeer leuk :)), 'Tactical Ops' (de UT-versie van Counterstrike), Unreal Fortress (wat Team Fortress Classic is voor Half-life is dit voor UT) - Serious Sam 1 & 2 : ouderwets knallen op alles wat losloopt. Laatst uitgebracht als bundel. - rpg (Roleplaying game) = Neverwinter Nights (naast de officieele campagne is er een hele hoop spul te downloaden. Er is zelfs een officieel nieuw adventure) = Deus Ex : eigenlijk een fps, maar toch aardig wat rpg-elementen. = System Shock 2 : zelfde dilemma als Deus Ex
Link naar reactie
Je krijgt tegenwoordig ook regelmatig aardige games kado bij een doosje cdroms. Quake 2 blijft ook nog steeds leuk, of Nolf 1 en 2. Denk dat je ook nog uit moet vinden wat je precies leuk vind. De een smult van strategy games als Age of Empires, de ander vind er niks aan. Zelfde geldt voor multiplayer/single player.
Link naar reactie
[quote:8c0d761a4d="FoXiERotjEknoR"]Hola beste mensen, Ik wil uiteraard niet het gevoel krijgen dat ik absolute bagger ben, dus het moet een redelijk te begrijpen (shooter)spel zijn voor beginners. En grafisch moet het nog wel te doen zijn met mijn beperkte specs. De pc die ik meestal gebruik is een P4 1.9 met 256 pc2100 net een gf4 mx440 :cry: Draait op xp prof met een 1.5 en een 768 adsl verbinding l[/quote:8c0d761a4d] Noem jij dit een beperkt systeem?? :o Met dit systeem kan je alle spellen nog wel draaien op een resolutie van 1024x768. Wat ik hiermee wil zeggen is dat dit nog echt geen verouderd systeem is. Ik heb ook een GF4 MX en er is niks op aan te merken. Alle spellen draaien soepel bij mij. Ik speel nu Splinter Cell en Rainbow Six 3 Ravenshied en niks geen problemen, dus je hoeft je geen zorgen te maken of een spel het nou wel of niet doet op jou pc.
Link naar reactie
:lol: thnx people ik d8 altijd dat met een gf4 mx niets te doen viel, maar dat valt idd best heel erg mee. Ik wilde eigenlijk wel even kwijt dat je dus blijkbaar nog kunt onderhandelen in winkels, tis misschien een beetje off topic maar sluit naadloos aan bij het bovenstaande. Ik ben toch maar wat ram(p) bij gaan kopen, liep een beetje te klagen dat het bij hen best prijzig was,alternate ( toch geen zin om verder te kijken had ernaast een sollicitatiegesprek) en heb dus voor 110 euro 512 mb pc2700 bij gekocht, ook nie echt duur toch? wel merkloos, maar deze pc oc't nie(pappie en mammie ) ( kan ik die 256 in me andere pc stoppen waar ook 256 pc2100 inzat) en kreeg er... jawel... Quake 3 arena bij nadat ik had vertelt dat ik wel eens wilde beginnen met spelletjes. Geheel in normale verpakking enzo :lol: Moet eerlijk toegeven dat het er nog nie opstaat maar goed, paar dagies vrij genomen... Na wat ik allemaal over alternate heb gelezen viel me dit 100 % mee van ze. Maar goed, behalve dat beetje geheugen heb ik nog wat ander spul gekocht en toch wel 250 euro uitgegeven. whahahahaha. Iaw zolang alles het goed blijft doen ben ik alternate klant 4 life. P.S. Thnx voor alle uitleg, nu moet ik het zelf maar gaan doen En dat americas army, was best het uurtje w8en waard, voor hetgeen ik ervan snapte :oops:
Link naar reactie
AAO is best lache (ik speel het ook nog steeds) Je moet eerst de trainigsmissies even doen, zoals de rifle range, obstacle course, US weapons training en MOUT training. Daarna kan je online MOUT McKenna spelen. Als je die gehaald hebt kan je ook andere levels online spelen. Er zijn nog een aantal andere trainigen, zoals advanced marksmanship en airborne training, die moet je ook hebben als je de wat gevorderde levels spelen wilt, zoals de paramissies. zorg alleen wel dat je patch 1.6.0 hebt, die is net uit. Die heb je nodig voor online games.
Link naar reactie
dat americas army is inderdaad een goede manier om met dit soort games te beginnen, puur omdat het gratis is. want makkelijk is dit spel zeker niet (voor beginners) neem bijvoorbeeld de sniper range,om aan deze te beginnen moet je 36 van de 40 raken in de schietbaan ik (lid van de n1 snipersquad van americas army DoW )had nog best moeite met dit maar als dat allemaal voorbij is blijft er een leuk spel over, vooral de snipers only levels en dan de bridge map*mjuum*
Link naar reactie
Ik ben zelf al jaren gek van "Civilization 2". Speelt op iedere computer, Civ 3 is uiteraard grafisch nog mooier. Als je gratis games wil of voor weinig let dan even op de spellen bak bij Intertoys ed. Daar liggen games van vorig jaar voor zeer lage prijzen (vanaf 5 euro). Let wel even op de minimale systeemeisen, en vooral dat die niet te minimaal zijn. Een vriend van mij kocht een spelletje (voorloper van Myst) met als minimum eis: Pentium 60, Windows 95 2 MB videokaart en DirectX 5. Loopt vanaf het begin vast. Ook op mijn computer en zelfs die van m'n kinderen krijgt een vastloper (Duron 800 op Epox mobo).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...