Ga naar inhoud

Eigen server CS?


Aanbevolen berichten

Hallo, als ik om even te spelen een eigen server wil maken lukt dat wel, maar iemand anders krijgt niks door, de server bestaat niet op mijn IP. Ik zit achter router, dat is het probleem want voor ik een router had ging het wel. Ik heb verder geen firewall draaien ofzo. Als ik een eigen server maak zie ik in een flits in m'n console voorbij komen: Server IP: 192.168.0.1. Het IP van m'n router dus. Hoe kan ik nou zorgen dat niet het IP van m'n router maar m'n originele IP gebruikt wordt om een game te maken? Alvast bedankt, Michel.
Link naar reactie
Hee, jij ook een cs-server opzetten? Leuk! Ik zelf ook. Heb het volgend er al opgezet: Admin-mod (werkt) Statsme (werkt niet, denk ik) HLGuard (werkt wel/niet. Kan het niet testen) Ben nu bezig om een welkomsscherm aan het maken met wat er allemaal geinstalleerd is als de gebruiker connect. En nog een, weet niet meer welke. Zit nu op mijn werk. En het ip-adres van die server is 192.168.0.3. Het schijnt dat je die ip-adres op je router moet poortmappen. Hoe? Daar ben ik nog niet uit. Had het al eens ingevoerd, maar het werkte niet op de een of andere manier. Ben benieuwd als het je lukt, dan wil ik ook wel weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Link naar reactie
[quote:5836340487="Boerke87"]Ja en dat IP adres wat je daar aangeeft is dus ook een netwerk IP. :-?[/quote:5836340487] Klopt. Moet het voor elkaar zien te krijgen dat dat ip adres op het net komt zodat iedereen het ziet. Hoofdzakelijk is mijn eigen pc op het net met CS ip-adres 213.84.191.23:27015. Het portmappen werkt blijkbaar niet zo goed in een netwerk. Of er moet iemand zijn die het wel voor mekaar heeft gekregen? Ik denk dat in dit geval alleen een DHCP server uitkomst biedt die wel een willekeurige IP adres toegewezen krijgt, waardoor hij misschien wel op het Internet kan komen.
Link naar reactie
Je netwerk IP moet niet op het net komen want niemand kan op jou netwerk verbinden dus het IP van de server waarop jij CS draait moet op het net komen.....toch? :-? Overgins heeft mijn router een ingebouwde DHCP server maar ik snap niet echt wat ik er verder mee moet. Kun jij me vast wel uitleggen. :wink: Evenals dat ik mijn Admin Mod niet kan laten 'snappen' dat ik admin wil zijn.
Link naar reactie
Wat voor foutmelding krijg je dan van Adminmod? Dat er al een gebruiker bestaat die gereserveerd is (De admin?) Wat heb je in je adminmod.cfg, server.cfg, liblist.gam, etc staan? Kun je die hier effe posten? Er schijnt verder niemand als alleen wij 2 hierop te reageren. Dus lijkt me verstandig dat we of naar GOT gaan of buiten het forum elkaar helpen via MSN ofzo? Van de DHCP server die ook in mijn router zit, maak ik geen gebruik van, want zogauw ik die wil gebruiken, klapt mijn netwerk eruit en kan ik niet meer internetten. Ik zal die handleiding eens doorspitten of het mogelijk is met DHCP te kunnen werken. En ja dat klopt wat het ip-adres van die server is die je niet moet laten zien. Ik moet een echte ip-adres zien te vinden die ik kan gebruiken. De 3 computers komen allemaal op het internet via de router. De server meldt zich wel aan bij de WON servers (is dan geauthoriseerd, zie ik dan) Maar welke ip-adres het dan gebruikt, weet ik niet. IPconfig/all geeft alleen het netwerk ip-adres van 192.168.168.3 (poort 27015)
Link naar reactie
Hey Boerke87, Je reageert niet meer op dit topic?! Nouja. Ik heb de oplossing bijna. Ik probeer iets uit vanavond, nadat ik dit verhaal van dedicated CS server gepost had op GOT. Als het werkt, dan wil ik je best helpen, maar dan moet je wel antwoord geven. Nou moet niet, maar dan toon je tenminste wat initiatief en moeite. Ok?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...