Ga naar inhoud

Opgelost ergo: slotje!!! Racestuur vraagje (XP)


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, mijn Trust racestuur werkt niet goed op mijn PC. De pedalen geven geen goede signalen door naar de PC. Blijven jutteren. Het werkte nog perfect toen ik mijn oude moederbord erin had zitten (Chaintech 6BTM icm PII 400.) Ook op de PC van mijn vriendin werkt ie goed. Nu heb ik alleen MB en CPU verwisseld en krijg ik dit probleem. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Mijn config: Asus MB met PIII 800. 1 x 10Gb + 1 x 20 Gb. 1 x CD-brander Aureal 3D soundcard (hiervan gebruik ik de gameport voor het stuur) 2 x Netwerkkaart Ati 8Mb kaart met Voodoo2 3Dfx addon kaart 1 casefan + 1 cpu-koeler (allebei lichte fannetjes) Voeding: 230 Watt. Voltages komen nog aardig in de bedoelde richting (11,5; 4,9 en 3,45) Mijn voeding zet ik er explisiet bij, omdat ik toch vermoedens in deze richting heb. Kan iemand mij tips geven om dat stuur toch werkend te krijgen? Alvast bedankt, Christian.
Link naar reactie
[quote:250ea68294="cdoens"]XP moet hem als standaard racestuur herkennen. (Dat deed ie ook op mijn oude MB en op de PC van mijn vriendin. Waren ook beide XP) Zou het aan mijn soundcard kunnen liggen??? Daar zit namelijk die game port op. Groetjes, Christian[/quote:250ea68294] Heb je op je MOBO ook een onboard soundcard? Zoja, dan kun je wel eens proberen daar de stekker van je racestuur in te steken
Link naar reactie
Geen onboard soundcard. Is een PCI 8820 Aureal card. Maar daar worden geen drivers meer voor geschreven. M$ herkend ze vanzelf. (Vroeger ging dat dus goed...) Ook kan ik het stuur toevoegen, maar juist bij het calibreren gaat het niet goed. De Y-axis (pedalen) hebben geen ruststand, dus hij springt steeds heen en weer tussen helemaal naar beneden en ergens in de top. Het stuurwiel daarentegen werkt wel goed. Ik wordt er echt gek van. Net nu ik wat racegames heb en wil gaan racen tegen een vriend van me, lukt het niet meer... :cry: Christian.
Link naar reactie
Heb idd geen extra gameport over. Ik zat trouwens ook nog te denken aan DirectX 9. Die heb ik geinstalleerd staan en dat had ik eerst niet. (Mijn vriendin ook niet.) Tevens blijkt dat mijn Voodoo2 kaart een confilct heeft, terwijl het apparaat goed schijnt te werken volgens System Manager. Kun je DirectX9 verwijderen en DX8.1 installeren? Of is dit non-reverseable? Groetjes, Christian.
Link naar reactie
[quote:a752abc5d1="cdoens"]Heb idd geen extra gameport over. Ik zat trouwens ook nog te denken aan DirectX 9. Die heb ik geinstalleerd staan en dat had ik eerst niet. (Mijn vriendin ook niet.) Tevens blijkt dat mijn Voodoo2 kaart een confilct heeft, terwijl het apparaat goed schijnt te werken volgens System Manager. Kun je DirectX9 verwijderen en DX8.1 installeren? Of is dit non-reverseable? Groetjes, Christian.[/quote:a752abc5d1] tuurlijk kan dat. Een beetje proberen kan geen kwaad.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...