Ga naar inhoud

Games taboe in C!T???


Aanbevolen berichten

[quote:5d51111212="C!T 2-2002, p.7"] De rubriek Games maakt vanaf dit nummer niet langer onderdeel uit van Computer!Totaal. Dit betekent niet dat we geen aandacht meer besteden aan [b:5d51111212]opmerkelijke[/b:5d51111212] games. Die willen we u vanzelfsprekend niet onthouden. Deze treft u in het vervolg aan in de [b:5d51111212]rubriek Software[/b:5d51111212]. De hardcore spelliefhebbers onder u die niet zonder een regelmatige portie games kunnen, verwijzen we graag naar onze collega's van Gamez.nl(óók IDG.-Fl-), de ultieme gamessite van Nederland. [/quote:5d51111212]
Link naar reactie
[quote:428377c758="JaFO"]LOL @ de 'meest ultieme gamessite van NL' ... 't is de enige zeker nu PC-Zone & co ook van dezelfde uitgever zijn. (Is er geen probleem met die monopolie op spellenbladen ? )[/quote:428377c758] PC Zone (en enkele ander bladen o.a. gamequest) zijn eigendom van HCC. Dit in tegenstelling tot C!T en gamez.nl die door IDG worden gemaakt. Er is dus niet sprake van een monopolie, zeker als je bedenkt dat je ook nog bijv. PCGameplay of gamespot.nl hebt.
Link naar reactie
// PS : misschien geen monopolie in de 'klassieke' zin, maar meer richting Microsoft Windows : de keuze is zoo beperkt dat er geen sprake is van daadwerkelijke concurrentie. Zeker als je ziet hoe de links onderling verlopen ... is er toch wel een hele grote samenhang tussen de verschillende bedrijven/organisaties. Diegene met de meeste centen/omzet zal dan uiteindelijk het meeste te vertellen hebben ... Zo is er voor pc-spellen zo goed als geen concurrentie voor PC-Zone (Gamequest & PU zijn multiplatform 'kiddy'-stuff, 'PC Gameplay' is maar een hele kleine 'concurrent').
Link naar reactie
[quote:3eaaaf00ef="JaFO"]// PS : misschien geen monopolie in de 'klassieke' zin, maar meer richting Microsoft Windows : de keuze is zoo beperkt dat er geen sprake is van daadwerkelijke concurrentie. [/quote:3eaaaf00ef] Voor meer dan 2 a 3 nederlandstalige gamebladen voor PC is er ook geen ruimte op de markt, je krijgt dus al snel een situatie die op monopolie lijkt. De HCC is echter een vereniging en microsoft een commercieel bedrijf. Je hoeft dus niet bang te zijn voor een situatie waar je voor een hoge prijs een product krijgt wat je eigenlijk niet zo goed vind.
Link naar reactie
[quote:4dec674c4e="Hercul3s"]De HCC (Mijn moeder is voorzitster afdeling Fryslan) mag ook nog eens geen winst maken, en kan dus niet echt een goede monopolie positie krijgen of wel? Ik bedoel, meer geld vragen voor dingen heeft toch geen zin omdat je dat geld niet zelf mag houden :)[/quote:4dec674c4e] Een vereniging mag best winst maken, alleen komt die winst dan ten goede van activiteiten van de leden(bv. extra geld voor de afdelingen).
Link naar reactie
Er is geen verbod op winst maken voor verenigingen & stichtingen ... (de meesten lukt dat niet eens anders waren het al lang bedrijven ;)) // PS In iedere situatie waar een gering aantal concurrenten is moet je voor zoiets waken. Al is het maar om in dit geval de zwakkeren (= diegenen zonder internet en voldoende talenkennis om buitenlandse bladen te lezen) te beschermen. (off-topic : was off-topic maar weer terug ... want we dwalen nu wel heel erg af ;))
Link naar reactie
[quote:01879d9b43="The_Picard"]Met alle respect. Toen er nog wel reviews van spellen in CT stonden waren die zo weinig informerend dat ik ze zelden las.[/quote:01879d9b43] Nou, ik las ze wel. De toon was tenminste niet zo popie als in die aan het infantiele grenzende games bladen. (de bijschriften bij screenshots zijn vaak zo stompzinnig dat je je geneert om met zo'n blad in je handen aangetroffen te worden. Van mij hadden ze die twee pagina's met volwassen commentaar best mogen houden, maar om nu te zeggen dat ik ze mis, nee.
Link naar reactie
Van mij zouden er ook best weer een pagina of 2 games in mogen! Dat hoeven dan geen hele spectaculaire reviews te zijn, met paginagrote screenshots, maar gewoon wat info over wat er uitkomt op games gebied die maand. En wat het voor games zijn. Mocht daar iets interessants in staan kunnen de lezers toch weer getriggerd worden om de andere bladen met uitgebreide info te kopen. Ik speel graag een spelletje op zijn tijd, maar dat is niet mijn hoofd doel van de PC. Vandaar dat ik de CT ook een goed blad vind. Echter blijf ik wel graag op de hoogte van de games, voor het geval er iets tussenzit wat me aanspreekt. En by the way, wat maken 2 pagina's op zo'n goed blad nu uit? iedereen die er niets om geeft kan deze toch gewoon overslaan? :-? Just my 2 cents, Jeronimo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...