Ga naar inhoud

probleem met veel spelletjes.


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb en beetjhe een raar probleem (vind ik zelf iig) Op mijn pc werken bijna geen spelletjes. Ik heb een Athlon Thunderbird 1400, en een nvidiariva TNT2 videokaart. Als ik een spelletje zoals: the sims, Rollercoaster. Wil opstarten, wordt het scherm even zwart en dan keer ik weer terug naar het bureablad. Waar ligt dit aan? ik dacht zelf an mijn videokaart, maar éérst werkten deze spelletjes wel, das dat kan denkik niet het probleem zijn. Trouwens, het is ook zo als ik pinball (van MS) fullscreen wil spelen. dus het kan ook niet zo zijn dat de speletjes te oud zijn voor WinXP.
Link naar reactie
De TNT2 videokaart, is die toevallig een TNT2 M64 ? Die videokaart (weet niet voor andere TNT2) geeft problemen met SIMS, had ik die net voor mijn dochter gekocht en werket soms wel, starte maar half op en vaak opnieuw installeren, bleef een probleem. Opende hier een topic over echter geen eenduidige oplossing. Ik heb toen een Geforce2 MX gekocht en sinsdien geen problemen meer met de Sims. Misschien is dat wel hier bij jouw aan de hand ? Kan je geen videokaart lenen ?
Link naar reactie
[quote:ab96a3a420="Bosje"]De TNT2 videokaart, is die toevallig een TNT2 M64 ? Die videokaart (weet niet voor andere TNT2) geeft problemen met SIMS, had ik die net voor mijn dochter gekocht en werket soms wel, starte maar half op en vaak opnieuw installeren, bleef een probleem. Opende hier een topic over echter geen eenduidige oplossing. Ik heb toen een Geforce2 MX gekocht en sinsdien geen problemen meer met de Sims. Misschien is dat wel hier bij jouw aan de hand ? Kan je geen videokaart lenen ?[/quote:ab96a3a420] als dat zo was, dan hadden die andere spelletjes het wel gedaan
Link naar reactie
Ikzelf heb ook de Athlon TB 1400 en een TNT2 (Viper770), maar met alle spelletjes die je noemt heb ik geen enkel probleem, mijn OS is W2K. Je kan eens switchen tussen de originele drivers voor je kaart en de Detonator drivers van Nvidia, dit wil nog wel eens schelen, zorg dat je ook de nieuwste directX hebt, en de laatste drivers van je AGPbus. Zet het aantal kleuren van je bureaublad niet hoger dan 16 bits en probeer eens als test dezelfde resolutie op je bureaublad te gebruiken als in het spel (in het verleden waren er nog wel eens spelletjes die de resolutieinstellingen overnamen en daardoor in de knoop kwamen).
Link naar reactie
Tis inderdaad een TNT2 M64. Maar ik begrijp dus dat het aan m'n videokaart (drivers) moet liggen? Zo ja dan koop ik wel een nieuwe, dan heb kelijk ook een wat beter beeld. Evt. kan ik nog proberen er ergens een te lenen. De spelletjes werkten éérst wel onder XP iig RCT en pinball. De sims heeft het van het beginafaan niet gedaan. Hoewel het laatst wel een keer werkte, alle spelletjes trouwens. Maar na opnieuw opstarten nietmeer. Wat zijn eigenlijk de 4-in-1 drivers? Bedoelt bosje de driver(detonator) van nvidia?
Link naar reactie
Ik heb nu een videokaart (gforce4 MX440) geleend van een vriend van me. Helaas helpt dit niks. De spelletjes werken nogsteeds niet. Ik heb gezocht naar 4in1 drivers, en heb die gevonden op de site van de fabrikant van mn mobo. Deze drivers zijn aleen niet voor winXP. (ik heb een asusA7V266DDR) Ik denk ook niet dat dat het probleem is, want de spelletjes hebben wel gewerkt, ook onder XP.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...