Ga naar inhoud

UT2003 demo, scherm (bijna) kapot


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb de ut2003demo geinstalt op mijn laptop (ati radeon LE) Als ik um opstart krijg ik een logo van nvidia, en daarna komen er allemaal rare witte vlekken op mijn beeld net alsof er water inzit. Ik dacht eerst dat mijn scherm kapot was omdat ie het in windows daarna ook niet meer helemaal lekker deed.... Maar dat trok gelukkig bij *pfffew* Ik heb ook de safemode geprobeerd maar dan krijg ik idem...
Link naar reactie
:hmm: UT'03 maakt nogal wat gebruik van texture-compressie & pixelshaders e.d. ... In Windows wordt dat allemaal afgevangen door DirectX als de kaart het niet ondersteund. Onder Linux ben je helemaal afhankelijk van de drivers. Nu meen ik me te herinneren dat er geen (gratis/open source) drivers voor de Ati 8500-serie bestonden die texture-compressie kenden. Mogelijk dat je met die Radeon van jouw laptop zoiets dergelijks aan de hand is ?
Link naar reactie
Nope dat is het niet, dx8 was gewoon niet goed ofzo. Maar met opengl gaat het wel. Alleen loopt ie ZOOOOO vreselijk traag dat het niet eens te spelen is (Ati radeon LE 8mb) En op mijn andere computer (Geforce 2 Pro 64mb, AMD athlon 1400mhz, 256mb DDR) gaat het ook al niet. Dus ik heb nu fijn een spel in huis (a 40 euro) waar ik geen klote aan heb :evil: :evil: :cry: Wat voor nieuwe videokaart raden jullie me aan :roll: ?
Link naar reactie
[quote:8796bdf9e0="phaas"]Nope dat is het niet, dx8 was gewoon niet goed ofzo. Maar met opengl gaat het wel. Alleen loopt ie ZOOOOO vreselijk traag dat het niet eens te spelen is (Ati radeon LE 8mb) En op mijn andere computer (Geforce 2 Pro 64mb, AMD athlon 1400mhz, 256mb DDR) gaat het ook al niet. [b:8796bdf9e0]Dus ik heb nu fijn een spel in huis (a 40 euro) waar ik geen klote aan heb :evil: :evil: :cry: [/b:8796bdf9e0]Wat voor nieuwe videokaart raden jullie me aan :roll: ?[/quote:8796bdf9e0] Het was toch een demo zei je?? Die kost geen €40 toch?d8 dat die gratis waren,demo's. Als je de volledige versie hebt istie trouwens nog goedkoop,hier kostte ie €50.
Link naar reactie
Welke resolutie/detail probeer je ? Ik heb een AMD 800 MHz / 512 Mb geheugen / Ati Radeon 8500LE 64 Mb Op 'normaal' detail en een resolutie van 800x600 red ik het net. Ik heb niet het idee dat je met een zwakker systeem (zoals je laptop) op dat kunt halen. Tenminste ik ga er van uit dat die Ati-kaart in je laptop minder snel/geavanceerd is als de R8500 die ik heb. Ook over je systeem met de GF2 heb ik m'n twijfels. Ik zou gokken op 640x480 en minimaal detail wil je iets van snelheid overhouden. Met name 'physics' kost nogal wat (levert in combinatie met 'highest detail' wel prachtige plaatjes op). btw : UT'03 heeft tov de demo twee keer zo grote textures. De skins alleen al zijn 2 plaatjes van 1024x1024 ... (wel met compressie, maar toch) op 8 Mb geheugen wordt dat wel heel erg krap.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...