Ga naar inhoud

Games en DVD ???!!!


Aanbevolen berichten

tja maar vroeger waren cdrws ook superduur he zo'n €17 per stuk ! en nu voor nog geen €2, dat is ook het geval van de schrijvers he , vroeger voor een normale een €250 nu een €100 , en dan de gewonen cdrs nog geen €0.50.......... dus ook al komen die games op dvd na een jaar uit dan zal het wel binnen een 2 jaar kopieerbaar zijn .......
Link naar reactie
ach ik weet het niet, die piraterij is al zo oud als de weg naar rome. In de C64 tijd had je een schoenendoos vol casettebandjes en ik kan mij niet heugen dat ik een legale game op dat ding heb gezien. Het is alleen sinds de komst van internet vrij makkelijk geworden voor de consument om zelf aan die spullen te komen ipv dat ze bij de schoolplein handelaar moeten zijn. En daardoor wordt er door fabrikanten ook steen en been geklaagd (terwijl de game industrie steeds grotere omzetten behaald, evenals de muziek concerns). Hun goed recht natuurlijk want het blijf diefstal, al vraag ik me soms met de huidige prijzen ook af van waar ze mee bezig zijn .... (maar dat is weer een hele discussie op zich ;)) Maar goed, on topic, wordt ook niet DTM race driver op DVD only uitgebracht? Ik las een tijdje terug er iets over op gamers.nl, maar heb er later niks meer van gehoord. Ik ben er zeer benieuwd naar, want als zo'n grote titel DVD only wordt kon dat wel eens een grote stap voorwaarts zijn voor pc gaming op DVD. Althans dat is een game waarvoor ik zelfs een DVD speler zou aanschaffen (zie nu het nut er totaal niet van in). Het zou in ieder geval wel van lef en vertrouwen in het medium getuigen van de makers.
Link naar reactie
// music_freak : er bestaan nog niet eens technieken om een twee-laags DVD-ROM te maken ... laat staan dat zoiets binnen een maand wordt uitgevonden. Aan de andere kant is het te verwachten dat de piraten daar weer wat op verzinnen. // Speedy : het gaat idd een beetje te makkelijk ... Bovendien zorgden de bandjes vroeger zelf voor een beperking : je kon ze niet eeuwig kopieeren. Op een gegeven moment heb je een 'verse' versie nodig. Bij CD's en 'dankzij' het internet is er geen probleem of je nu een kopie of twintigduizend kopietjes maakt. Je zou als producent wel gek zijn als je je daar geen zorgen over maakt! Het schijnt tegenwoordig zelfs professioneler te gebeuren (enige tijd geleden was een CD-fabriek in het nieuws die naast legale CD's ook illegale CD's maakte ... *ouch*). Het is net als napster: toen niemand het kende hadden de maatschappijen geen enkel probleem. Pas toen het bekend werd ... kregen ze het idee dat er wel heeel erg veel omzet verloren zou kunnen gaan. (ook weer een discussie op zich ;))
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...