Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Jep Trouwens een afstansbediening is altijd handig. Ik zou BTW een xbox kopen, betere kwaliteit :smile: En als dadelijk meer mensen zo'n DVD installatie kopen met breedbeeld en 5.1 Dolby Surround geluid dan is de PS2 nog maar een peanut voor de box. Hij kan dan optimaal zijn kwaliteiten benutten (hogere resoluties, betere kleuren en geluid) en dan blijft de PS2 echt achter :sad: Kijk ook eens naar de Gamecube die is het goedkoopst van allemaal, maar ik vind hem ook het best. Superklein! Greetz Marcel PS: Ik zou eerst goed kijken en niet onvoorwaardelijk voor de PS2 gaan, want hij is de oudste van de 3 nieuwe en gebruikt dus al weer veel oudere techniek dan de box en de cube.
Link naar reactie
De X-box kan zogenaamde HDTV's aansturen of beter gezegd is er op voorbereid (je moet vrijwel gegarandeerd nog een of andere aparte adapter kopen). In dat geval kunnen spellen op een hogere resolutie worden afgebeeld. Er is echter een klein addertje onder het gras : in tegenstelling tot breedbeeld (dat bv door de PS2 wordt ondersteund), zijn er van die digitale tv's nog maar nauwelijks exemplaren te krijgen ... Bovendien zal ook het spel die hogere resolutie moeten ondersteunen, maar aangezien geen kip zo'n ding in huis heeft zal die ondersteuning zeker bij de eerste generatie spellen ontbreken. hmm : digitale tv is qua techniek al een paar jaar oud, maar ondertussen heeft men in nederland hoogstens een enkel experimentje gedaan ... Gezien het feit dat 'breedbeeld'-tv uitzendingen nog niet eens 'standaard' zijn, zal die 'digitale tv'-standaard nog wel een paar jaartjes duren. Genoeg tijd voor Sony & co om het in hun nieuwe generatie consoles te gebruiken. // -- Staar je niet blind op die 'dvd'-mogelijkheid van de PS2 / XB ... het is leuk als een 'beginnersetje'. De stand-alone DVD-spelers zijn absoluut niet duur. Zeker als je bedenkt dat die losse spelers wel zelf gebrande cd's en vaak ook nog mp3-cd's kunnen verwerken ... // -- En al mag de PS2 dan 'verouderde techniek' gebruiken, de 'gameplay' is een stuk interessanter. Zo is (IMHO natuurlijk) Virtua Fighter 4 (PS2) een stuk leuker dan Dead or Alive 3 voor de XB. Mogelijk dat er over een jaar iets meer te zeggen is over de spellen voor de XB ... Bij de PS2 duurde het (in ieder geval voor mij) ook zo lang totdat ik enig idee had of het een leuke console zou zijn. Ga in ieder geval niet af op features & spellen die er nog niet zijn, dat zal heel vaak tegenvallen.
Link naar reactie
[quote:dd760dc5c0] Op 12-05-2002 14:21 schreef BA: Les dat van de hoogste resolutie eens uit, de resolutie van je TV is altijd gelijk. [/quote:dd760dc5c0] Maar niet als je een zo'n thuisbioscoop tv hebt. Mijn vriendje heeft een grote amerikaan met veel hogere resoluties en vernieuwingsfrequenties.
Link naar reactie
[quote:94fb7d784e] Op 12-05-2002 9:42 schreef Marcel de Reus: Jep Trouwens een afstansbediening is altijd handig. Ik zou BTW een xbox kopen, betere kwaliteit :smile: En als dadelijk meer mensen zo'n DVD installatie kopen met breedbeeld en 5.1 Dolby Surround geluid dan is de PS2 nog maar een peanut voor de box. Hij kan dan optimaal zijn kwaliteiten benutten (hogere resoluties, betere kleuren en geluid) en dan blijft de PS2 echt achter :sad: Kijk ook eens naar de Gamecube die is het goedkoopst van allemaal, maar ik vind hem ook het best. Superklein! Greetz Marcel PS: Ik zou eerst goed kijken en niet onvoorwaardelijk voor de PS2 gaan, want hij is de oudste van de 3 nieuwe en gebruikt dus al weer veel oudere techniek dan de box en de cube. [/quote:94fb7d784e] Maar als je een console wil aanschaffen, moet je niet alleen maar kijken wat hij kan... De cube kan misschien wel beter zijn--> maar de games zijn erug kinderachtig! :smile:
Link naar reactie
[quote:812e3f0a83] Op 12-05-2002 22:25 schreef Marcel de Reus: Maar niet als je een zo'n thuisbioscoop tv hebt. Mijn vriendje heeft een grote amerikaan met veel hogere resoluties en vernieuwingsfrequenties. [/quote:812e3f0a83] En ? Merk je het verschil ? Of denk je maar dat je een verschil ziet ? Aangezien de XB zowiezo standaard betere graphics neer kan zetten vraag ik me echt af of er daadwerkelijk spellen zijn waar je dat verschil kunt zien.
Link naar reactie
[quote:2f2b9fa2c9] Op 12-05-2002 22:25 schreef Marcel de Reus: Maar niet als je een zo'n thuisbioscoop tv hebt. Mijn vriendje heeft een grote amerikaan met veel hogere resoluties en vernieuwingsfrequenties. [/quote:2f2b9fa2c9] Onmogelijk De Amerikanen en jappaners gebruiken "NTSC" systeem TV's die niet werken op het nederlandse "Pal" signaal. dus als hij een amerikaanse tv heeft kan hij hem hier niet gebruiken. "Pal" is ontwikkeld als verbetering van het amerikaanse NTSC systeem. Europa gebruikt Pal en dat is sowieso al beter dan het amerikaanse NTSC beeld. Tevens is het NTSC systeem wat de amerikanen gebruiken net als PAL gebonden aan een vaste resolutie. De Vaste "PAL" resolutie is 833x625 beeldlijnen. Ook zijn niet alle beeldlijnen zichtbaar omdat een gedeelte aan de boven/onder/linker en rechter zijden wegvalt. Voor amerikaanse tv's geld dat ook. Dus die amerikaanse tv van je vriendje werkt niet in NL en als ie het wel doet dmv een Pal/NTSC switch, dan heeft ie nog steeds maar 1 resolutie. Laatste Optie is dat je vriendje een HDTV heeft. die kosten 50.000 Euro, en werken niet in Nederland omdat er geen HDTV signalen worden uitgezonden, maar die kan uiteraard wel op de X-box. Dus Marcel... heeft je vriendje een HDTV? cool want die zijn niet te koop in Nederland :smile: _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=15519]My System[/url] | [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3420400]3Dmark2001SE[/url] [i:2f2b9fa2c9][b:2f2b9fa2c9]User formerly known as GeForce Mike[/i:2f2b9fa2c9][/b:2f2b9fa2c9] [ Dit bericht is bewerkt door: Red Dragon op 2002-05-13 00:03 ]
Link naar reactie
JAFO Waar jij het over heb is Digataal zenden en Ontvangen van het TV signaal. dat is DVB (digital Video Broadcast). Deze kwaliteit is nagenoeg het zelfde als DVD kwaliteit en word al gebruikt bij Sateliet tv en MR. zap van Casema en Pay-per-view. DVB is echter ondanks dat het digitaal is nog steeds te zien op een PAL tv en nog steeds met het zelfde aantal beeldlijnen als PAL en je DVD speler ook. Digitaal zenden en ontvangen stoort idd op de analoge zenders en ontvangers toch zal dit wel de toekomst worden in nederland omdat DVB gewoon veel mooier is dan analoog kabel tv. Elke Sateliet kijker op dit Forum zal het wel met me eens zijn HDTV = High defenition TV en is niet zo zeer bijzonder omdat het Digitaal is maar ook om zijn hoge resolutie.
Link naar reactie
[/quote] En ? Merk je het verschil ? Of denk je maar dat je een verschil ziet ? Aangezien de XB zowiezo standaard betere graphics neer kan zetten vraag ik me echt af of er daadwerkelijk spellen zijn waar je dat verschil kunt zien. [/quote] Zelf zie ik een wereld van verschil, de PS2 heeft geen anti-aliasing, dwz resulteert in gekartelde lijntjes, XBox heeft full anti aliasing en alles ziet er veel vloeiender uit.
Link naar reactie
// Salseros : Het ging niet over FSAA, maar over het feit of een X-box spel daadwerkelijk 'beter' uitziet op een HDTV ... (en of een spel er daadwerkelijk extra op voorbereid moet worden door grotere textures etc.) _________________ - [url=http://jafo.mienadres.nl]JaFO's Bot-editor voor UT[/url] versie 2.5 is er - [ Dit bericht is bewerkt door: JaFO op 2002-05-14 15:36 ]
Link naar reactie
Was een reactie op die reply boven mij. Ik dnek dat speciaal aanpassen voor HDTV, op de resolutie na dan, niet echt nodig is. Het lijkt me dat de XBOX op zijn minst wel 256x256 textures gebruikt, en als de polycount een beetje hoog is, dan zie je het verschil toch bijna niet terug. De meeste PC games gebruiken ook nog steeds 256x256 textures (uitzondering is UT, als je de tweede CD installeert)
Link naar reactie
[quote:3b9a59c803] Op 12-05-2002 23:57 schreef Red Dragon: [quote:3b9a59c803] Op 12-05-2002 22:25 schreef Marcel de Reus: Maar niet als je een zo'n thuisbioscoop tv hebt. Mijn vriendje heeft een grote amerikaan met veel hogere resoluties en vernieuwingsfrequenties. [/quote:3b9a59c803] Ik bedoelde met "een amerikaan" uit ter drukken dat het zo'n reuze groot ding is :grin: Jen merkt verschil en ik weet niet wat een HDTV is, maar hij was erug duur en zeker niet zomaar even in een winkel te krijgen (je hebt nu eenmaal rijke stinkerds :wink: jammergenoeg moet ik gewoon kranten bezorgen :sad: ). Onmogelijk De Amerikanen en jappaners gebruiken "NTSC" systeem TV's die niet werken op het nederlandse "Pal" signaal. dus als hij een amerikaanse tv heeft kan hij hem hier niet gebruiken. "Pal" is ontwikkeld als verbetering van het amerikaanse NTSC systeem. Europa gebruikt Pal en dat is sowieso al beter dan het amerikaanse NTSC beeld. Tevens is het NTSC systeem wat de amerikanen gebruiken net als PAL gebonden aan een vaste resolutie. De Vaste "PAL" resolutie is 833x625 beeldlijnen. Ook zijn niet alle beeldlijnen zichtbaar omdat een gedeelte aan de boven/onder/linker en rechter zijden wegvalt. Voor amerikaanse tv's geld dat ook. Dus die amerikaanse tv van je vriendje werkt niet in NL en als ie het wel doet dmv een Pal/NTSC switch, dan heeft ie nog steeds maar 1 resolutie. Laatste Optie is dat je vriendje een HDTV heeft. die kosten 50.000 Euro, en werken niet in Nederland omdat er geen HDTV signalen worden uitgezonden, maar die kan uiteraard wel op de X-box. Dus Marcel... heeft je vriendje een HDTV? cool want die zijn niet te koop in Nederland :smile: _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=15519]My System[/url] | [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3420400]3Dmark2001SE[/url] [i:3b9a59c803][b:3b9a59c803]User formerly known as GeForce Mike[/i:3b9a59c803][/b:3b9a59c803] [ Dit bericht is bewerkt door: Red Dragon op 2002-05-13 00:03 ] [/quote:3b9a59c803]
Link naar reactie
Marcel Hoe groter de tv hoe midner scherp het beeld van dichtbij dat komt omdat bij alle tv's het aantal beeldlijnen en pixels evenveel is. Bij een grotere tv word het beeld dus korreligger en is het alleen op grotere afstand mooier. een HDTV is een High Defenition TV die meer pixels en beeldlijnen heeft. die zijn niet te koop in nederland en in ontwikkelings fase. ze bestaan echter wel. ik heb er een gezien op CeBit 2002. erg mooi is dat :smile: Hoe dan ook. die vriend van je kan best een beest van een TV hebben maar daar word een X-Box niet mooier op, sterker nog het is zelfs minder mooi. Je kan beter een dure, goede, 100hz tv van zo'n 72cm hebben dan een bakbeest van meer dan 100cm diagonaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...