Ga naar inhoud

Gamen met netwerkje: hoe gaat dat?


Aanbevolen berichten

Heb sinds kort 2 computers aan elkaar ge'-netwerkt' met 2 PCI 10/100Mb-kaartjes en een UTP-kabel.Het delen van documenten en printer is inmiddels prima gelukt. Het tegen elkaar spelen van spellen nog niet en ik zou ook niet weten hoe.Ik bedoel:moet het spel op beide computers geinstalleerd worden of kan het ook op een en wat moet ik dan vervolgens doen..... En:wat voor soort spellen is het leukst om tegen elkaar te spelen? Groetjes.
Link naar reactie
Teneerste het moet wel een crossed utp kabel zijn. Start het spel op dat je wilt doen, klik in het spel op multiplayer en selecteer Lan- Game. Meestal staat er dan create game. klik daarop. en start de Lan Game. Start op die andere Computer hetzelfde spel op. Herhaal de stappen die hiervoor zijn vermeld. Maar dan click je niet op Create maar op Join. En beginnnen maar. Trouwens het leukste zijn games zoals UT en Quake III. 3d Shooters dus.
Link naar reactie
Ipv CS kun je net zo goed [url=http://www.tactical-ops.to/]Tactical Ops[/url] proberen ... dan hoef je niet moeilijk te doen en zitten de bots er standaard bij. Ook geinig is [url=http://0fus.beyondunreal.com/]Dr. Strangelove v2[/url] (ook voor UT). Dan kun je met z'n twee op een raket rondvliegen (en botjes afschieten :wink:)
Link naar reactie
[quote:b40b85b366] Op 24-02-2002 10:58, schreef JaFO: Het enige waar je op moet letten is dat het juiste netwerk-protocol is ge-installeerd. Voor spellen is dat in het algemeen TCP/IP. Alleen oude spellen (waaronder de C&C-reeks van Westwood) gebruiken IPX/SPX [/quote:b40b85b366] Zit nu met een probleem bij C&C Red Alert2. Zoals je zegt werkt C7C nog met IPX/SPX. Nu heb ik op PC1 XPpro draaien en op PC2 Win98. Op beide het IPX/SPX protocol geinstalled maar toch kunnen beide PC's elkaar nog niet in de Network mode van RA zien. Dus iemand een idee waaraan dat ligt? En is er eventueel een patch waarmee ipv IPX/SPX TCP/IP gebruikt kan worden?
Link naar reactie
Hier ben ik ook nog een keer. Nog bedankt BA voor de tips,maar helaas ook na het installeren van het ipx protocol wil Fifa 2000 niet werken in een netwerk. Het vreemde is dat TOCA2 dat ook met IPX werkt het wel doet. Het is net als maar voorganger schrijft bij Fifa ziet de computer de andere computer in het netwerk niet. Heb al van alles geprobeert maar ik kom er niet uit.
Link naar reactie
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat bij gebruik van IPS/SPX de computers (ook buiten het spel) elkaar 'niet zagen'. Installatie van NetBIOS (bij eigenschappen van IPX/SPX protocol) verhielp alle problemen. Ik kan niet verklaren waarom dit hielp maar de problemen waren wel weg. Dus probeer dat ook nog eens, zou ik zeggen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...