Ga naar inhoud

Cracks & Copies


Aanbevolen berichten

Af en toe zie ik mensen afgekraakt worden omdat ze een vraag stellen over gekopieerde software en cd cracks. Nu weet ik dat dit ook niet hoort en dat het ook niet mag. Wat ik wil zeggen is: je gaat mij niet vertellen dat niemand die nogal vaak achter een PC zit geen enkele kopie in z'n CD kast heeft zitten, dit geloof ik gewoon niet. Ik loop stage op een ICT afdeling en als ik zie wat die mannen aan moeten schaffen voor hun werk denk ik: das gekkenwerk!! Verschillende versies van MSOffice, Windows, MSDN etc. Als je hier de volle bedragen voor moet neertellen ben je gelijk arm bij wijze van spreken. Mijn punt is dus: iedereen heeft kopieen, post nix over cracks en kopieen op het forum, als iemand dat doet, verzoek dan vriendelijk dit niet te doen in plaats van 'm de grond in te stampen. Greetz.
Link naar reactie
Je vergeet dat die 'lui' op je stageplaats flink veel centen verdienen door die dingen te gebruiken ... Je gaat toch ook niet klagen dat je EURO 10 000+ voor een auto moet betalen ? Of steel je dan ook gewoon die van de buren omdat dat zo makkelijk is ?

//------ /me heeft geen enkele illegale software

------------------ - Red Kink FM - - JaFO's Bot-editor - - How many pirates did you kill today ? -

Link naar reactie
Zeg nou eerlijk, heb jij zelf thuis geen kopieën? Ja dus. :smile: En trouwens, ook al verdien je veel het is niet normaal dat je voor een progje als bijvoorbeeld Adobe Pagemaker al bijna 2100 gulden moet betalen en voor bijvoorbeeld Adobe Photoshop al bijna 700 dollar? Mee eens of niet? Het mag dan goed zijn maar voor dat bedrag zoek ik wel een andere goedkopere manier om zoiets te kunnen. Ik vind af en toe zelfs de spellen nog te duur. Ze zijn voornamelijk bedoelt voor de jeugd. En als je dan bijvoorbeeld 50 gulden per maand zakgeld krijgt. Dat moet je al 2 maanden niks uitgeven voordat je eens een spelletje als Max Payne kunt kopen. Ik ben het helemaal met Brumbo eens. En zojuist nog even de prijs van Visual Studio Prof gezien: :eek: :eek:$1,199.99 :eek: :eek: (dollar hè!)Gewoon te gek voor woorden.

[This message has been edited by Boerke87 (edited 08-01-2002).]

Link naar reactie
Leuk onderwerp trouwens, prijzen van software bekijken. :grin: Voor de lol even AutoCAD LT 2002 gezocht. Zit ook een mooi prijskaartje aan vast. 3,051.55 dollar :grin: Bijna 6000 gulden dus, nou is dat ook niet echt voor particulier gebruik. Maar het is maar een voorbeeld van de gigantische prijzen voor een paar CD'tjes.

[This message has been edited by Boerke87 (edited 08-01-2002).]

Link naar reactie
Ow ja, en om dan nog even terug te komen op de opmerking van JaFo dat van die auto. Die gaat echt wel een paar jaartjes mee. Maar van dus bijvoorbeeld dat AutoCAD, daar komt elk jaar een nieuwe versie van uit en vaak ook wel meerdere versies per jaar. En je dat als bedrijf gebruikt dan moet je dat toch elk jaar opnieuw kopen.
Link naar reactie
Nu we het toch over cracks hebben, als ik een spel koop en daar vervolgens een no-cd crack overheen draai, hoe illegaal is dat dan? Er staat natuurlijk vast wel ergens in de User Agreement dat je niks aan de software veranderen mag, maar hoe zit dit nu precies? Ik kan het me wel voorstellen dat mensen geen zin hebben om telkens van cd te wisselen, of een extra HD te kopen voor een virtual cd drive.

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) detonator 22.80 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 08-01-2002).]

Link naar reactie
Veel programma's zijn inderdaad erg duur. Maar ik denk dat particulieren Autocad 2002 of Pagemaker ook niet nodig hebben. Ik zie ook de noodzaak niet in om steeds de nieuwste versie van een programma te moeten gebruiken. Die hebben vaak nog meer mogelijkheden die je niet gebruikt, zeker niet als particulier.

Voor bedrijven is software ook duur, maar zij verdienen weer geld door gebruik te maken van die software, dan is het niet meer dan logisch dat je daarvoor betaalt.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Boerke87: Was maar een voorbeeld, maar ze zullen toch ooit nieuwe moeten kopen.

Tuurlijk, maar als het bedrijf een beetje slim is dan verwerken ze dat in de kostprijs van hun producten en schrijven ze dat af over termijn X en na termijn X kopen ze weer nieuwe software. Zelfde als met pc's.

------------------ Klik hier voor system specs.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by BA: Nu we het toch over cracks hebben, als ik een spel koop en daar vervolgens een no-cd crack overheen draai, hoe illegaal is dat dan? Er staat natuurlijk vast wel ergens in de User Agreement dat je niks aan de software veranderen mag, maar hoe zit dit nu precies? Ik kan het me wel voorstellen dat mensen geen zin hebben om telkens van cd te wisselen, of een extra HD te kopen voor een virtual cd drive.

[/B]


Je mag je spel gewoon niet cracken, ongeacht of je het gekocht hebt of niet dus is het illegaal, ik heb daar laatst toevallig nog een stukje over gelezen. Het is dus illegaal. Ook al staat er op die sites altijd van die leuke waarschuwing dat de files die er op staan niet gebruikt mogen worden om misbruik te maken van de software. Net of ze dan de wet niet overtreden. Volgens dat artikel mogen crack gewoon niet, dus mogen ze ook niet "uitgedeeld" worden (want daar komt het eigenlijk op neer bij zo'n site). Ik geef de bedrijven al hun goedrecht om daarop te controleren, ik zou het ook doen. Maar misschien moeten ze gewoon wat aan de prijzen doen. Ik denk dat ze dan een heel stuk minder verlies maken dan dat het gebeurt met cracks.

Even iets anders. Alle nieuwe spellen die in de winkel worden verkocht komen niet boven de 100 gulden uit. Ook al zijn ze net een dag oud. Wat me dan verbaasd is dat spellen van Microsoft wel veel duurder zijn. Microsft Train Simulator was bijvoorbeeld 150 gulden toen hij net uit was, dat gold ook voor MechCommander 2, die kwam ook ver boven de 100 uit. Kan iemand mij dat uitleggen?

[This message has been edited by Boerke87 (edited 08-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Boerke87: Maar ik zeg ook zeker niet dat het zo zielig is voor de bedrijven dat die er voor moeten betalen, want wat is dat is en daar kun je niks aan veranderen. Het is alleen dat de prijzen gewoon uit de hand lopen, ongeacht bedrijf of particulier.

Het is hoe je het bekijkt, in iets als Autocad worden veel ontwikkelingsuren gestoken en er zit support bij (en die gasten zijn niet goedkoop), daar betaal je gewoon voor. Dat ligt kwa prijs natuurlijk een stuk hoger dan een spel in de rommelbak bij de aldi.

------------------ Klik hier voor system specs.

Link naar reactie
Boerke87 schrijft:

"Even iets anders. Alle nieuwe spellen die in de winkel worden verkocht komen niet boven de 100 gulden uit. Ook al zijn ze net een dag oud. Wat me dan verbaasd is dat spellen van Microsoft wel veel duurder zijn. Microsft Train Simulator was bijvoorbeeld 150 gulden toen hij net uit was, dat gold ook voor MechCommander 2, die kwam ook ver boven de 100 uit. Kan iemand mij dat uitleggen?"

Twee weken geleden heb ik RTCW gekocht voor Fl 110,- bij Dixons. Er lagen ook nieuwe spellen voor maar liefst Fl 119,95. Dat is toch niet meer normaal? Toch koop ik soms een spel als ik het echt goed vind. RTCW was zo een. Daarvoor heb ik Undying gekocht. En ja, ik gebruik voor dat soort games een nocd-crack. Kan best illegaal zijn maar ik zie dat niet zo. MaxPayne heb ik van mijn broer geleend (het originele spel, geen kopie dus) mag dat eigenlijk wel? Wat is dan het verschil met het maken van een kopie'tje zodat mijn broer het spel op 'Hard' kan gaan spelen? Nu ben ik een beetje de advocaat van de duivel. Maar ik hoor graag reakties.

Overigens is het meeste wat ik in huis heb legaal. Inderdaad, ook ik ben in het bezit van enkele spellen waar ik niks voor betaald heb. Voor de ongelovigen onder u zou ik best een uitstalling van mijn originele dozen willen plaatsen, maar ik weet niet hoe ik een plaatje in het forum krijg. Altijd leuk zo'n discussie.

Greetz Adriaan

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Boerke87: Was maar een voorbeeld, maar ze zullen toch ooit nieuwe moeten kopen.
Hoezo ? De enige reden om een nieuwere versie te kopen is vaak omdat anderen denken dat ze het 'nieuwste van het nieuwste' moeten hebben. Je wordt als bedrijf zo dus gedwongen door je concurrenten en ondertussen lacht M$ zich rijk ...

Een bedrijf zal dus nooit zo maar 'even' overstappen op een nieuwe versie, al is het maar vanwege de hoge kosten van de software.

// AvK : Dixons is gewoon veel te duur in het algemeen, alhoewel FS ook in andere winkels veel kost.

quote:
Boerke87 schreef : Zeg nou eerlijk, heb jij zelf thuis geen kopieën? Ja dus.
nee dus ... ik heb zelfs geen backups (aangezien ik lui ben :wink:)

quote:
En trouwens, ook al verdien je veel het is niet normaal dat je voor een progje als bijvoorbeeld Adobe Pagemaker al bijna 2100 gulden moet betalen en voor bijvoorbeeld Adobe Photoshop al bijna 700 dollar? Mee eens of niet?

Het mag dan goed zijn maar voor dat bedrag zoek ik wel een andere goedkopere manier om zoiets te kunnen.


't is idd verschrikkelijk duur ... maar al eens naar freeware of andere goedkopere alternatieven gekeken ? Of is stelen gewoon te makkelijk ?

quote:
Ik vind af en toe zelfs de spellen nog te duur. Ze zijn voornamelijk bedoelt voor de jeugd. En als je dan bijvoorbeeld 50 gulden per maand zakgeld krijgt. Dat moet je al 2 maanden niks uitgeven voordat je eens een spelletje als Max Payne kunt kopen. Ik ben het helemaal met Brumbo eens.
Nou en ? Je gaat me toch niet zeggen dat jij vind dat je elke maand een nieuw spel moet kopen ? Wat is er op tegen om maar eens per half-jaar iets te kopen en dan voor iets te kiezen waar je meer dan 5 minuten van kunt genieten ?

Ik kan met gemak 4 console-spellen per maand kopen, maar aangezien ik geen tijd heb om ze in die maand uit te spelen zie ik er het nut niet van in.

------------------ - Red Kink FM - - JaFO's Bot-editor - - How many pirates did you kill today ? -

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...