Ga naar inhoud

Vreemd probleem, hulp gevraagd


Aanbevolen berichten

Ik heb al sinds een half jaar problemen met de internetverbinding met mijn computer boven op zolder. Volgende is het geval. Ik heb een half jaar geleden een nieuw kabelmodem van ziggo geinstalleerd. Hiermee waren zeer veel snelheidsproblemen. Dit modem is inmiddels in het kader van het foutzoeken al 2 keer vervangen. Ik heb nu een modem van Cisco, de EPC 3925 wel te verstaan. Ik heb nog steeds boven problemen met mijn snelheid. In eerste instantie had ik een acer aspire M5811, welke dit probleem vertoonde. Dit was draadloos. Ik heb sinds kort een andere pc gebouwd die deze acer heeft vervangen Moederboard : ASUS P8Z88 LX Processor : Intel Core i5 3550 Geheugen : 16 GB corsair DDR3 SSD + HDD Windows 8 Draadloos had deze nieuwe pc hetzelfde euvel. Ik heb dus maar een kabel naar boven aangelegd, en ziedaar, internetsnelheid van 60 Mbps. Echter, hier houdt het niet op. Een paar maanden later, wederom fluctuerende snelheden. Ziggo weer gebeld, weer nieuw modem, en presto, weer goede snelheid. Week later weer laag, paar uur later weer hoog, dan weer laag. Ik denk, ik ga het toch eens checken. Laptop erbij gepakt, draadloos 45 Mbps (naast het modem weliswaar) Computer boven op dat moment 25 Mbps volgens speedtest. Ik trek de kabel er vervolgens uit van het internet en doe deze op de laptop aansluiten en voila, 60 Mbps internet, zonder fluctuaties, stabiel en weet ik wat nog niet meer. Uit het kabeltje komt dus een goed signaal, maar wordt kennelijk dus niet goed verwerkt door pc? Wie kan mij helpen? Wat zou dit kunnen zijn? Ethernetcontroller kapot?? Ik heb geen gele icoontjes in het hardwarebeheer. Software is up to date, kaart is zeggen en schrijven 2 maanden oud..... zeg het maar Gideon
Link naar reactie
Allereerst van harte welkom op dit mooie forum ik wens je veel nuttige computerplezier Draadloos is altijd langzamer als bedraad, maar er zijn ook nog andere zaken die jouw draadloze snelheid kunnen beïnvloeden zoals een dect-telefoon, magnetron, (elektro)magneten kortom alles wat een magnetisch veld heeft kan jouw signaal storen. Ik zou de oorzaak niet direkt bij de laptop zoeken maar eerst eens naar "stoorzenders" opzoek gaan.
Link naar reactie
Als de kabel niet op de juiste manier is gemaakt en dan doel ik op de juiste splitsing van de aderparen, kan je dat gebeuren. Zeker als het een gigabit ethetnet controller betreft. Ook van belang is de afscherming van de kabel en zeker als het een wat langere afstand betreft. STP of FTP kabel of zelfs een combinatie daarvan, geeft de beste afscherming. Bij cat5e (of hoger) is het van belang dat pin 3 en 6 uit 1 paar komt. Voor 100 mbit is het gebruik van 1,2,3 en 6 voldoende Bij gigabit worden alle ( 8 ) pinnen gebruikt.
Link naar reactie
als de kabel oké is, moet je het euvel in de pc zoeken. en dat betekent dus eerst herinstalleren van de netwerkadapter. dit doe je volledig door downloaden en installeren van de meest recente driver voor die adapter. vervolgens: ga apparaatbeheer, rechtsklik op de betreffende adapter en kies verwijderen cq installatie ongedaan maken, sluit pc netjes af en herstart 'm. bij herstart zal windows de kaart (en als die er zijn volgens de nieuwe drivers) maagdelijk installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...