Ga naar inhoud

Problemen met Powerline adapter


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik had het verhelderende idee om i.p.v. kabels door het hele huis te trekken een powerline adapter te gaan gebruiken maar mijn desktop (die al aan jaren aangesloten zit) op een eigen kabel te houden. Nu wil de Powerline adapter echter hebben dat ik ook mijn desktop eraan koppel, of mijn modem wil dat weet niet zeker welke van de twee in dit geval leidend is. Maar het moet toch mogelijk zijn om enkel de consoles en mijn NAS aan de powerline adapter te hangen en mijn desktop rechtstreeks op het modem te houden? Modem is een FritzBox ( zit bij mijn abbo) de powerline adapter is de NetGear AXVB05004.
Link naar reactie
Een ei is geen ei... En aan 1 powerline adapter heb je ook niets. Je hebt er altijd minstens 2 nodig! Jij hebt niet de NetGear AXVB05004, maar vermoedelijk de XAV5004, met 4 poorten gekocht. Daarnaast moet je nog een adapter hebben, bijvoorbeeld de XAV5001. Kijk hier hoe je die adapters dan aan moet sluiten: [url]http://www.netgear.com/home/products/powerline-and-coax/high-performance/XAV5004.aspx#two[/url]. De XAV5001 sluit je aan op de Fritzbox, waarbij je de stroomstekker van die adapter liefst in een vrij stopcontact steekt (en niet in een stekkerbox). De andere adapter (de XAV5004) steek je in een vrij stopcontact in de kamer waar je NAS en de consoles staan. En op die XAV5004 sluit je dan met UTP-kabels al je apparatuur aan. Je desktop pc kan gewoon rechtstreeks op de Fritzbox aangesloten blijven. Ik neem aan dat die Fritzbox 4 poorten heeft? Eén ervan gebruik je dan voor je desktop pc en een van de andere om de XAV5001 op aan te sluiten Maar toch nog even een vraag: staat al die apparatuur wel in verschillende kamers? Als alles in 1 kamer staat, maar jij enkel poorten tekort had op je Fritzbox, dan is een simpele switch de juiste oplossing. En zo'n switch is stukken goedkoper.
Link naar reactie
Ik heb wel degelijk de NetGear AXVB05004. De adapter zit in een wandstopcontact op de bendenverdieping en met een ethernet kabel verbonden aan de Fritzbox. Het andere deel het zwarte doosje met de 4 poorten ligt op de bovenverdieping ook aangesloten in een wandstopcontact. De consoles kan ik ook op het internet krijgen met de netgear geen enkel probleem. Alleen heeft mijn desktop dan om de een of andere reden geen toegang meer tot het internet en als ik dan netgear view check geeft hij aan dat ik mijn desktop aan de netgear moet aansluiten en dat wil ik dus niet.
Link naar reactie
[quote:e2a8493226="Een LEEK"]Ik heb wel degelijk de NetGear AXVB05004.[/quote:e2a8493226] Kijk nog maar eens op dat apparaatje. Voor zover ik weet, beginnen alle types Netgear powerline adapter met een X en niet met een A... Welke Fritzbox heb jij? Is dat de 7390, de 7360, de 7330, de 3370 of nog een ander type? En aan welke LAN-poorten van de Fritzbox heb jij de desktop pc en de powerline adapter aangesloten? Kun je daar een beetje mee spelen? Ik zou de desktop pc aansluiten op de LAN1 poort van de Fritzbox en de powerline adapter op de LAN 2 poort. Sluit eerst de desktop pc aan op de LAN 1 poort van de Fritzbox. Controleer of je dan internet hebt op die pc. Sluit daarna de powerline adapter aan op de LAN 2 poort. Controleer weer of je nog steeds internet hebt op de desktop pc. Desnoods even alle apparaten van de stroom afhalen. Zet dan eerst de Fritzbox weer op de stroom. Wacht 10 minuten totdat alle lampjes branden. Zet dan pas de desktop pc aan enz..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...