Ga naar inhoud

Wel verbinding, geen internet


anoniem

Aanbevolen berichten

Tijdens de installatie van de nieuwe versie van avira liep de computer vast. Via veilig modus en systeemherstel de computer weer werkend gekregen, ook internet, maar omdat ik toen geen firewall en virusscanner had trok ik even de internetkabel uit de pc. Toen besloten om avira weer opnieuw te downloaden maar toen ik de internetkabel er terug in stopte deed internet het helemaal niet meer. De laptop werkt wel als ik er dezelfde internetkabel op aansluit. Iemand enig idee hoe ik internet weer werkend krijg? Ik heb geen wireless geinstalleerd.
Link naar reactie
in apparaatbeheer, selecteer je netwerkadapter, klik rechts en kies voor "installatie ongedaan maken" of (in sommige windows) "verwijderen". sluit scherm netjes af en herstart de pc, waarna windows de adapter opnieuw zal installeren. doorgaans los je daarmee dit soort problemen op. en helpt dat niet: zet pc en router uit, maak de router een minuutje stroomloos door voedingskabel los te nemen. start dan router en laat m helemaal doorstarten, en zet daarna pas de pc aan.
Link naar reactie
de netwerkadapter is een stukje hardware dat windows hoort te installeren, ongeacht of er een netwerkkabel aan zit. is ie wel weer verschenen in apparaatbeheer? (soms gaat het installeren echt snel). zie je hem niet in apparaatbeheer: - check dan (als het een losse kaart is) of die nog wel goed vast zit. - is het een onboard-gevalletje dan moet je erop rekenen dat dat onderdeel kaduuk is.
Link naar reactie
Bedankt voor het snelle antwoord. Bij het opnieuw opstarten van de pc zag ik dat de pc bezig was met het installeren van een stuurprogramma en daarna kreeg ik de mededeling dat dit niet gelukt was en als mogelijke oplossing dat je niet verbonden bent met het internet. Er staat geen netwerkadapter meer in apparaatbeheer en hij zit onboard dus hij zal wel kapot zijn.
Link naar reactie
merkwaardig verhaal, eerst niet naar internet omdat die progjes erop staan, en dan niet naar internet als je die progjes verwijdert....??? ik zou eens beginnen met een scan met een externe virusscanner (haal je bij avg of kasperksy, branden op cd en daarmee opstarten) en dan in veilige modus opstarten en mbam een volledioge scan laten uitvoeren.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:8bf04f8823="masna"]Bedankt voor het snelle antwoord. Bij het opnieuw opstarten van de pc zag ik dat de pc bezig was met het installeren van een stuurprogramma en daarna kreeg ik de mededeling dat dit niet gelukt was en als mogelijke oplossing dat je niet verbonden bent met het internet. Er staat geen netwerkadapter meer in apparaatbeheer en hij zit onboard dus hij zal wel kapot zijn.[/quote:8bf04f8823] Ik vind dat ook wel voor de hand liggend. Als je windows een stuurprogramma niet kan vinden op de PC, gaat hij zoeken op internet, maar ja, dat gaat niet want er is geen internet verbinding. Kun je de driver niet handmatig (via een andere PC) downloaden en installeren ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...