Ga naar inhoud

Probleem met dowloads op oudere dell laptop (virus?)


ives

Aanbevolen berichten

iedere keer als ik iets wil downloaden op mijn laptop vraagt de alptop eerst of ik het document wil openen of bewaren? los van wat ik ook selecteer, doet deze vervolgens een securtity scan met nadien de melding dat het documnet of programma of wat dan oeen virus bevestte en verwijderd is (onderaan in rode balk) ik kan dan nog op view downloads gaa nkijken maar daar bekom ik enkel Volgende melding : http://ak.imgfarm.com/images/nocache/vicinio/installers/205320000.S11531.1/360673-141118102354-S11531.1/VideoDownloadConvert.exe video download is hier puur als vb gebruikt hoe geraak ik hiervan af aub?
Link naar reactie
(voor de redactie, kan dit overdreven zien, maar het HELPT TEMINSTE WEL, bij malware is overdrijven met scans nooit teveel gevraagd) een manier om dit te verwijderen is: volg de stappen precies zoals ze zijn beschreven, afwijken van de stappen kan de scans false-positive renderen stap1 instaleer mbam (malwarebytes) op een usb-stick vanaf een niet-geinfecteerde pc. instaleer awdcleaner op diezelfde usb stick instaleer hitman-pro op diezelfde usbstick stap 2 start de geinfecteerde pc op in de veilige modus. (met internet verbinding) stap 3 plug de usb-stick in stap 4 run de progamma's in deze volgorde (VOLLEDIGE SCANS, dus elke plaats) 1 adwcleaner 2mbam 3 hitman pro stap 5 plug de usb-stick uit nadat alle scans gedaan zijn stap 6 herhaal stap 2-5 temisnte 3 keer. stap 7 start de pc nu normaal op, stap 8 instaleer en run CCleaner stap 9 clean up alle temporarily internet files stap 10 ga naar tools (deinstleer) sorteer alles op datum van instaltie stap 11 instaleer ALLE toolbars, en vreemde programma's, indien je niet zeker bent of je het kan/wil verwijderen pleeg hier raad: http://www.shouldiremoveit.com stap 12 herstart de pc. stap 13 herhaal stap 2-5 nog 1 laaste keer. stap 14 nu zal alle malware,adware,scamware,bloatware, van je computer verwijderd zijn. stap 15 download nu een andere antivirus (indien je een free license gebruikt) download ook MBAM en instaleer deze op je pc, stap 16 na elke download van schimmige sites, run MBAM teminste 1 keer. stap 17 verwijder alle data van crome, IE, firefox, safari, opera, ext stap 18 (gewoon een tip van mij om veiliger te browsen) instaleer maxthon: www.maxthon.com de browser mag dan wel onbekender zijnd dan de vorige genoemde, maar is wel vele malen beter qua browsing, (ik krijg teminste hogere scores bij peacekeeper dan crome) deze browser ondersteund geen toolbars, virus add-ons deze browser heeft addblock+ standaard ingebouwd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...