Ga naar inhoud

Draadloos internetten.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of deze vraag in deze categorie thuishoort, maar probeer het toch maar. Ik heb verbinding met het internet via een ADSL ethernetmodem. (speedtouch). Nu heb ik een otebook gekocht met "Wireless LAN 802.11g with up to 54 MBit/s. 10/100 Mbit Fast Ethernet LAN and 56K V.90 modem post" Voor mij is dat abacadabra. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen en/of aanschaffen om mijn notebook draadloos met het internet te verbinden. Het is de bedoeling dat er maar één apparaat op het internet aangesloten is, dus alleen het notebook. Op dit moment is er bij da Aldi een aanbieding van een "Medion 802.11g draadloze DSL-/kabelgateway-router" (89,99 euro). Is dat geschikt voor mijn computer of moet ik het anders aanpakken?
Link naar reactie
[quote:202373473d="Reintje"]Zo'router kun je dus altijd gebruiken. Maar mijn notebook is uitgerust met wireless LAN 802 (wat dat ook moge betekenen) Heb ik dan wel zo'n router nodig?[/quote:202373473d] De router moet aangesloten worden op de modem van je ADSL/Kabel aansluiting. Met de [i:202373473d]wireless LAN[/i:202373473d] in je laptop kun je contact maken met de router.
Link naar reactie
Je kunt de zaken in 2en uitsplitsen. Voor een (draadloos) netwerk heb je een verbindingskastje (router) nodig EN in de aangesloten PC's een netwerkkaart. (Jouw laptop heeft die netwerkkaart al ingebouwd (draadloos)) . Hier kunnen 1 of meer PC's/laptops op worden aangesloten om een netwerk te vormen. Deze router kun je aansluiten op het internet via je bestaande ADSL modem. Dan kunnen alle draadloze verbonden PC's los van elkaar het net op. Nu zijn er gecombineerde kastjes. Dit zijn Routers/Accespoints. Hiermee bouw je zowel je draadloze verbindingen IN huis op als dat je draadloos het internet opkunt. Je bent dan in 1 keer klaar met je verbindingen in huis als met de verbindingen het huis uit. De Aldi-aanbieding betreft een router, dua alleen voor een draadloze verbinding tussen je PC en het kastje. Aan dat kastje moet je dan je ADSL modem nog koppelen. Dan zou je met je laptop draadloos het net opkunnen. Voordeel van een gecombineerde router/Accesspoint is dat je in 1 keer klaar bent met alles en alles op elkaar is afgestemd. Maar met een combinatie van je Aldi-router en huidige modem is de zaak wel voor elkaar te krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...