Ga naar inhoud

UPC support


anoniem

Aanbevolen berichten

15 oktober brief van UPC: u krijgt een nieuwe modem op 24 november. 23 november telefoon: Hallo met Cable 1, om u te herinneren dat er morgen een koerier langskomt. Ha, eindelijk de 24e: tussen 16:00 en 21:30 komt een koerier de modem omwisselen. 17:29 nog lekker aan het internetten..... 17:30 er wordt gebeld....zou het dan toch??? Ja hoor: Hallo ik ben de koerier en kom de modem omwisselen. Na wat formaliteiten sta ik even later met een nieuw Thomson modem in mijn handen plus natuurlijk de instructie hoe ik eenvoudig zelf de installatie kan uitvoeren. 17:45 PC uit en COAX en ethernet kabel aansluiten op de modem. Adapter aan de netspanning en power op de modem. Lampjes gaan knipperen en de modem initialiseert: gelukt, 4 ledjes branden continue dus klaar voor gebruik. PC aan, internet browser opgestart en http://provisioning.upc.nl ingetypt en GO. Het zal toch niet waar zijn he: alles in een keer goed? The page cannot be displayed. Huhhh? OK, dan maar 172.29.11.36 ingetypt. The page cannot be displayed. Huhhh??? Ok, dan maar ping 172.29.11.36 Request timed out. Huhhh????? OK, dan maar 0900-1580 a 10 cent per minuut. He, 50 cent later al iemand aan de andere kant! Probleem uitgelegd en vermeld dat ik nog wel steeds een vast IP & DNS adres ingesteld heb staan. Ja, dat klopt voor uw woonplaats. Nog wat euro's later: Eh, er moet voor u een nieuw account aangemaakt worden. Ohhh??? We gaan er meteen mee aan de gang en een dezer dagen ontvangt u dan een brief met alle gegevens. Ohhh????? 24 november: toch maar weer een paar euro's er tegenaan gegooid. Hoe is het met mijn account? Ik zal even kijken. Eh, ik heb nog wel steeds een vast IP & DNS adres ingesteld staan hoor want dat zou zo horen bij mijn woonplaats en zo heeft het ook altijd gefunctioneerd. Oh dat moet niet hoor, hij moet op automatisch. Paar euro's later: ja hoor ik kan mijn modem eindelijk aanmelden en heb weer internet. Ach, ik dacht gisteren nog even: zal ik mijn IP & DNS adres niet.......... Nou ja, bij mij heeft UPC de kosten voor een nieuw modem er al uit want deze maand dus al 4x gebeld omdat ik geen internet verbinding had. Ach ja, het was al weer zo lang goed gegaan.....
Link naar reactie
Je verhaal klopt aardig, al snap ik sommige zaken ook niet helemaal... Echter: wat voor Chello belangrijk is (m.i.), is m.i. het MAC adres van de netwerkkaart, maar ook het MAC adres van het modem!! Deze 2 dingen moeten kloppen, anders kun je 't schudden!! Los hiervan: ik ben ook even aan het modderen geweest destijds met een doe-het-zelf pakket. Geen verbinding! Na een tijdje kwam ik erachter dat ik die Proxy beter kon uitschakelen...... Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...