Ga naar inhoud

Internet werkt soms wel, soms niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb drie pc's via een router met internet verbonden. Tot nu toe kon ik probleemloos met alle drie contact maken met internet. Op één van de drie lukt dat niet altijd meer. Ik kom soms het net op, soms niet. Zover ik kan overzien, zit er totaal geen logica in. Ik kan dan ook niet achterhalen waarom het de ene keer wel lukt en de andere keer niet. In de gevallen dat ik het net niet opkom, werkt het systeem uiterst traag. Aan de hardware kan het haast niet liggen. Heeft iemand een idee wat de oorzaak is? Ik heb een ADSL-verbinding en de drie pc's draaien met Windows XP. Ik houd de bewuste PC schoon met Norton Antivirus, Ad Aware en Spybot.
Link naar reactie
Dank voor je reactie Shepherd. In de door jouw aangeven richting heb ik eerder gezocht, maar daar zit niet het probleem. Het merkwaardige is dat ik (ook als ik internet niet op kan) met die ene pc wel mijn beide andere pc's kan benaderen via mijn netwerk. Verder is het zo dat mijn probleem zich sinds een paar weken voordoet, zonder dat er iets in de hardware is gewijzigd.
Link naar reactie
Als je systeem uiterst traag werkt. Kijk dan eens in de processen van je taskmanager. Is er dan soms een proces wat erg veel cpu tijd in beslag neemt. Of vergelijk eens de processenlijst met de processenlijst wanneer je pc wel internet op kan. als je pc wel goed draaid en je internet wel op kan. Gebeurd het dan dat je opeens (zonder herstart) internet niet meer op kan, of lijkt het te maken te hebben met wel of niet opstarten van je Pc Jan Willem
Link naar reactie
Ik sluit niet uit dat mijn probleem wordt veroorzaakt door spyware of een virus, maar heel waarschijnlijk lijkt het mij nu ook weer niet. Zoals ik al schreef, ik houd mijn computer schoon met Ad Aware, Spybot en Norton AV. Ik heb recent ook nog een online virusscan gedaan met Housecall. Niets gevonden. Ik heb even gekeken naar de processen in de taskmanager. Dat levert wel wat op! Als ik mijn computer start en niet kan internetten dan wordt de CPU voor ca. 95% in beslag genomen door svchost.exe (procesnaam) netwerkservice (gebruikersnaam)! Dat duurt wel zo'n twintig minuten. Dit verklaart ook waarom mijn systeem tijdelijk heel traag is. Hoe los ik dit op?
Link naar reactie
Het nalopen van het logboek levert inderdaad wat foutmeldingen op, Shepherd. Volgens mij zitten daar aanknopingspunten in! Ik weet alleen niet hoe ik de meldingen moet begrijpen. Ik heb geen idee of het draaien van Haijeck bijdracht aan de oplossing. Ik heb dat nog maar niet gedaan. Dan kan altijd nog. Is hdat nog steeds aan te bevelen? In het logboek ‘systeem’ krijg ik foutmeldingen bij de bronnen: - [i:00d7486195]MrxSnb. [/i:00d7486195]In de beschrijving staat “De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer WERKKAMER die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport NetBT_Tcpip_{E0635538-8184-4359. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen”. De computer WERKKAMER betreft een van de andere computers in mijn thuisnetwerkje. - [i:00d7486195]Service Control Manager.[/i:00d7486195] In de beschrijving staat “De Ipv6-Helper Service-service is bij het starten vastgelopen”. In het logboek ‘toepassing’ krijg ik foutmeldingen bij de bron: - [i:00d7486195]Userenv.[/i:00d7486195] In de beschrijving staat “Windows kan de RsoP-sessiestatus (Resultant Set of Policies) niet registreren in het logboek. Een poging tot het maken van verbinding met WMI is mislukt. Er zal geen registratie meer in het logboek plaatsvinden voor deze toepassing van het beleid.” Tot slot meld ik nog even dat de ik computer WERKKAMER en paar dagen heb losgekoppeld uit het netwerk. Ik heb toen tijdelijk een andere computer aangesloten. Vervolgens heb ik de oorspronkelijke computer WERKKAMER weer aangesloten. Ik heb dat niet eerder gemeld omdat dat mij niet belangrijk leek. Mogelijk heeft dat er toch wat mee te maken? Ik heb dat niet precies in beeld, maar nu ik terugreken: het kan zijn dat de problemen zijn ontstaan nadat ik de oorspronkelijke computer opnieuw heb aangesloten.
Link naar reactie
Zo te zien heb je netwerk problemen. Als ik in help zoek op jou meldingen dan lijkt het op de volgende zaken. Het lijkt erop dat je op je probleem pc verwijzingen hebt naar gedeelde mappen welke zich op een andere server bevinden. Tevens lijkt het erop dat er iets fout gaat met het aanmelden op een (lokaal) domein. Tevens lijkt het erop dat je iets met security policies hebt ingesteld welke niet goed verlopen. Ik kan het mis hebben, maar ik denk toch dat je het moet zoeken in het aanmelden op het netwerk met opstarten. Helaas heb ik geen verstand van domeinen dus kan ik je daar niet mee helpen. Jan Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...