Ga naar inhoud

https


anoniem

Aanbevolen berichten

Merkwaardig genoeg blijkt mijn browser(?) [u:39eaecfad2]de laatste tijd[/u:39eaecfad2] wat moeite te hebben met sommige beveiligde pagina's, zoals b.v. webmail van HCCnet. Het kan gebeuren dat-ie in 1e instantie meldt dat-ie de pagina niet kan weergeven. Een herhaalde poging heeft dan meestal wel succes, zodat ik me niet kan voorstellen dat er een instelling gewijzigd is. Webmail van Chello blijkt hier geen last van te hebben..... De verschillen tussen die 2: Bij HCCnet wordt aangegeven dat e.e.a. zowel beveiligde als onbeveiligde items kan bevatten..... Bij Chello is dit niet het geval. OS: WinME, browser: IE5.5 Aan instellingen is niets gewijzigd. Bij "beveiliging" zijn SSL2.0 en 3.0 aangevinkt, PCT1.0 en TLS1.0 niet, maar dat was altijd al zo..... Wie heeft wat suggesties? Hoe krijg ik b.v. die melding weg m.b.t. dat venster "beveilgde en onbeveiligde items"? Mogelijk lost dat iets op..... Groet, Ton
Link naar reactie
Aanvullende info: - Ik log in op de webmail van HCCnet - Direct verschijnt een waarschuwingsvenster dat "er zowel beveiligde- als onbeveilgde items op de pagina staan" - "Wilt U doorgaan?" Ja/Nee/Annuleren. "Ja" uiteraard - Vervolgens verschijnt "Pagina kan niet worden weergegeven" in een kader - Een klik op "Vorige" - Opnieuw inloggen, waarbij waarschuwingsvenster [u:d1acf182ef]achterwege[/u:d1acf182ef] blijft(!) - De gewenste pagina (webmail) verschijnt Een proef op een andere PC geeft [u:d1acf182ef]geen melding[/u:d1acf182ef] over "Beveiligde- en onbeveiligde items" en "lukt" direct. Webmail van andere provider geeft geen problemen en evenmin doet Rabo Internetbankieren (superbeveilgd). Het hete hangijzer is dus dat venster over "beveiligde- en onbeveiligde items" Wie heeft suggesties?? (Behalve IE6 of zoiets erop zetten :wink: ) Groet, Ton
Link naar reactie
Tja, leuk bedacht, maar dat is een ander verhaal. Dit voorkomt dat je een venster krijgt met de mededeling dat je op een beveiligde pagina komt resp. er weer af gaat. Hier kun je een vinkje zetten: "Dit venster niet meer weergeven". (Is ook uit te zetten via Internet-opties) Dit is een totaal ander verhaal dan dat venster m.b.t. "Beveiligde- en onbeveilgde items" op 1 pagina...... Groet, Ton
Link naar reactie
Weet je zeker dat we het over hetzelfde hebben?: - Direct verschijnt een waarschuwingsvenster dat "er zowel beveiligde- als onbeveilgde items op de pagina staan" Hierna gaat 't (de 1e keer) mis (pagina niet gevonden in een kader), Ik ga dan terug naar "Vorige", log weer in en vervolgens krijg ik direct de juiste pagina. Het probleem zit 'm dus "ergens" in die pagina met zowel beveiligde- en onbeveilgde items..... Groet, Ton
Link naar reactie
Laatste poging om nog iets aan de weet te komen middels wat aanvullende info: Als ik (na een 2e log-in suc6vol) op HCCnet webmail terecht gekomen ben, dan blijkt dat iedere link op die pagina, zoals b.v. menu item "voorkeur" 2x uitgevoerd moet worden; iedere 1e link geeft een "Pagina niet gevonden". Triest.... Eigenschappen van de pagina: SSL 3.0, RC4 met 128-bits codering (Hoog); RSA met 1024-bits overdracht De enige kreten die me iets zeggen zijn "SSL 3.0 en 128-bits codering". Dit is uiteraard dik in orde. "RC4" zegt me niets, evenals "RSA met 1024-bits overdracht", maar dat zal toch ook wel kloppen, anders had ik ook stevige problemen met b.v. Rabo Telebankieren. Resumerend: wat heeft die HCCnet webmail wat andere niet hebben? Hier moet recentelijk iets gewijzigd zijn, want "bij mij" is er niets veranderd. Groet, Ton
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo luitjes, Nog steeds niemand met een aantal suggesties?? Het uitvoerig beschreven verschijnsel doet zich zowel voor op: A) WinME machine, IE5.5 B) WinXP (SP2) machine, IE6 Beide PC's hangen aan dezelfde router (SiteCom DC-202). Hiervan is de Firewall [u:e7189b06f1]niet[/u:e7189b06f1] geactiveerd. Genoemd verschijnsel doet zich b.v. voor op de webmail pagina van HCCnet. Met Rabo telebankieren geen enkel probleem. Rarara.... 't Is me nog steeds een raadsel...... Groet, Ton
Link naar reactie
Ik was dat al aan het overwegen, maar dat is ergens toch te gek voor woorden: 1) Het is niet alleen een HCCnet webmail pagina, maar ook andere URL's met beveiligde pagina's waar zowel "beveiligde- als onbeveiligde items" op staan. 2) Het heeft betrekking op 2 totaal verschillende PC's (XPPro-SP2, IE6 / ME, IE5.5) Dus...., tja, mogelijk lost het iets op om deze paar pagina's toe te voegen aan de "vertrouwde", maar dat is eigenlijk "brandje blussen" en niet de oorzaak vinden en wegnemen...... (N.b.: ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben...... :-? ) Groet en dank, Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...