Ga naar inhoud

MCAfee Firewall blokkeert Google


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Dit weekend heb ik Norton Firewall vervangen door McAfee. Norton licentie was verlopen en McAfee kreeg ik gratis van Xs4all. Installatie verliep ok, en alles leek ook goed te werken. Echter, als ik naar google wil gebeurt er niets. Ik word dan na verloop van tijd geredirect naar een of andere rare http://www.www.google.com.org/ site. Dit gebeurt zowel op mijn win98 SE als mijn XP machine. Ik heb voor mijn gevoel zp'n beetje alle instellingen langsgelopen maar niets wijst erop dat er specifieke sites (waaronder google) geblokkeert zouden moeten worden. De enige manier om op google te komen is alle verkeer toestaan, maar dat is natuurlijk niet echt de bedoeling. Ook ander internetverkeer lijkt trager te verlopen (maar dat kan suggestie zijn). Kent iemand dit verschijnsel en hoe kan ik dit oplossen? Groeten, Laurens
Link naar reactie
Yep, dan wel. Met Norton had ik nergens last van, maar hier is het vanaf het begin hommeles. Op beide pc's last van exact hetzelfde verschijnsel. Geloof niet dat spyware de oorzaak is. Ik kom er net achter dat ik ook niet op girotel-online kan komen met firewall ingeschakeld. Althans, het inloggen wil niet werken. Het internetverkeer voor IE staat ingesteld op 'filteren'.
Link naar reactie
[quote:078dc45285="Laurens"] Ik kom er net achter dat ik ook niet op girotel-online kan komen met firewall ingeschakeld. Althans, het inloggen wil niet werken. Het internetverkeer voor IE staat ingesteld op 'filteren'. [/quote:078dc45285] Hmmm, het lijkt me dan een vrij moeilijk in te stellen Firewall van McAfee. Missschien toch maar deinstalleren? Probeer het 's met ZoneAlarm (niet de betaalversies): http://www.zonelabs.com/store/content/catalog/products/sku_list_za.jsp
Link naar reactie
kun je misschien toch voor de zekerheid een hijackthislog plaatsen? Heb zelf ook xs4all met mcafee firewall en van begin af aan nooit een probleem mee gehad en op deze manier kan ik voor je kijken of er toch niet iets van spyware of virussen dwarsliggen. hijackthis downloadlink: http://computercops.biz/downloads-file-328.html suc6
Link naar reactie
MJK, Dit is hem dan. Ik heb hier niet veel verstand van maar als ik het zo eens bekijk zie ik eigenlijk niets wat bij mij direct alarmbellen doet rinkelen. Maar misschien zie jij dat anders. [code:1:86281ff4f7] Logfile of HijackThis v1.98.2 Scan saved at 18:14:38, on 3-11-04 Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106) Running processes: C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE C:\PROGRAM FILES\MCAFEE\MCAFEE VIRUSSCAN\AVSYNMGR.EXE F:\APPLICATIES\MCAFEE FIREWALL\CPD.EXE F:\APPLICATIES\MCAFEE FIREWALL\CPD.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\RPCSS.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk C:\PROGRAM FILES\MCAFEE\MCAFEE VIRUSSCAN\VSSTAT.EXE C:\PROGRAM FILES\MCAFEE\MCAFEE VIRUSSCAN\VSHWIN32.EXE C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE C:\PROGRAM FILES\MCAFEE\MCAFEE VIRUSSCAN\AVCONSOL.EXE C:\PROGRAM FILES\MICROSOFT HARDWARE\KEYBOARD\TYPE32.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\KODAKCCS.EXE C:\PROGRAM FILES\MCAFEE\MCAFEE SHARED COMPONENTS\GUARDIAN\CMGRDIAN.EXE C:\PROGRAM FILES\MCAFEE\MCAFEE SHARED COMPONENTS\INSTANT UPDATER\RULAUNCH.EXE F:\APPLICATIES\CPUIDLE\CPUIDLE.EXE E:\MACROMEDIA\HOMESITE 5\HOMESITE5.EXE C:\PROGRAM FILES\OUTLOOK EXPRESS\MSIMN.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE F:\APPLICATIES\MICROSOFT OFFICE 2000\OFFICE\WINWORD.EXE F:\APPLICATIES\HIJJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = file:///e:/WebDesign/Default/Default.htm R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Lauren's Explorer R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAM FILES\ADOBE\ACROBAT 6.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.DLL O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - C:\PROGRAM FILES\MCAFEE\MCAFEE VIRUSSCAN\VSCSHELLEXTENSION.DLL O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme O4 - HKLM\..\Run: [Tweak UI] RUNDLL32.EXE TWEAKUI.CPL,TweakMeUp O4 - HKLM\..\Run: [IntelliType] "C:\Program Files\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe" O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime O4 - HKLM\..\Run: [KodakCCS] C:\WINDOWS\System32\Drivers\KodakCCS.exe O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\PROGRAM FILES\MCAFEE\MCAFEE SHARED COMPONENTS\GUARDIAN\CMGRDIAN.EXE" /SU O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme O4 - HKLM\..\RunServices: [McAfeeVirusScanService] C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\AVSYNMGR.EXE O4 - HKLM\..\RunServices: [McAfee Firewall] "F:\APPLICATIES\MCAFEE FIREWALL\CPD.EXE" /SERVICE O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Program Files\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR O4 - Startup: CpuIdle.exe.lnk = F:\Applicaties\CpuIdle\CpuIdle.exe O8 - Extra context menu item: Download with GetRight - F:\Applicaties\GetRight\GetRight\GRdownload.htm O8 - Extra context menu item: Open with GetRight Browser - F:\Applicaties\GetRight\GetRight\GRbrowse.htm O8 - Extra context menu item: Add to filterlist (WebWasher) - http://-Web.Washer-/ie_add O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\PROGRAM FILES\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR2.DLL/cmsearch.html O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\PROGRAM FILES\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR2.DLL/cmcache.html O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\PROGRAM FILES\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR2.DLL/cmsimilar.html O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\PROGRAM FILES\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR2.DLL/cmbacklinks.html O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\PROGRAM FILES\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR2.DLL/cmtrans.html O16 - DPF: {525A15D0-4938-11D4-94C7-0050DA20189B} (SnoopyCtrl Class) - http://www.ea.com/downloads/games/common/snoopy/iesnoopy.cab O16 - DPF: {DE591B16-A452-11D6-AED1-0001030A4E46} (PBGNX Control) - https://www.p3.postbank.nl/GTO/PBGNX.cab O16 - DPF: {C36661D7-3590-45B1-80B5-520839E94DAD} (MaxisSimCity4PatcherX Control) - http://simcity.ea.com/patch/MaxisSimCity4PatcherX.cab O16 - DPF: {70BA88C8-DAE8-4CE9-92BB-979C4A75F53B} (GSDACtl Class) - https://www.gamespyid.com/alaunch.cab [/code:1:86281ff4f7]
Link naar reactie
in je log zie ik zo geen verkeerde dingen. wat je wel kan proberen is de firewall te starten. ga dan linksboven naar internetprogramma's beheren. zoek internet explorer op in de lijst klik een keer aan en ga naar aanpassen. en kies in het popup window voor de knop herstellen. wat doet die nu als je probeert internet op te komen?
Link naar reactie
Dat levert hetzelfde resultaat op. Ik kom weer op die www.www.google.com.org Voor de goede orde. Ik kan gewoon op internet komen, maar sommige sites, waaronder google, zijn sinds ik Mcafee geïnstalleerd heb niet meer te bereiken. De faq bij McAfee levert me ook niets op. En verder: Ik vind het geweldig van je dat je je zo belangeloos inspant voor een relatief futiel probleempje van mij. Maar voel je vooral niet gedwongen hier veel van je vrije tijd in te steken. Dat is het nu ook weer niet waard.
Link naar reactie
Dat maakt natuurlijk geen ene bal uit. Het zijn beide geldige adressen, dus waarom zou zo'n Firewall daar anders op reageren als er in de configuratie helemaal geen sites of extensies uitgesloten worden? Maar om toch op je vraag in te gaan; in beide gevallen kom ik op dezelfde rare site terecht, en in beide gevallen kom ik in geval van uitgeschakelde firewall op google terecht. Ook als ik via de google toolbar ga kom ik op die andere site terecht. 't Is me echt een volkomen raadsel.
Link naar reactie
Als ik bij mij www.google.com intyp wordt ik door verwezen naar www.google.nl omdat www.google.com niet bestaat, dus bij jou kan het geval zijn dat hij www.google.com niet kan vinden en dan verder gaat zoeken naar een ander geldig adres, in dit geval www.www.google.com.org... maar omdat je zegt dat je het ook bij www.google.nl krijgt is het idd raar...
Link naar reactie
Nee hoor, www.google.com bestaat wel degelijk. Hun site is echter zo opgezet dat hij altijd doorverwijst naar de taal die past bij de locale van je machine of een andere regioinstelling. Weet niet precies welke methode ze gekozen hebben. Klik maar eens op 'Google in English' als je op www.google.nl bent. Dan zit je op www.google.com. Maar goed, dat doet verder voor het probleem niet ter zake. Wat ik echter nog niet vermeld had is dat het een hele tijd duurt voordat ik op die vreemde site terecht kom. Er lijkt eerst een hele tijd niets te gebeuren en dan zit ik plots op die andere.
Link naar reactie
[quote:1b03ca073a="Laurens"]Nee hoor, www.google.com bestaat wel degelijk. Hun site is echter zo opgezet dat hij altijd doorverwijst naar de taal die past bij de locale van je machine of een andere regioinstelling. Weet niet precies welke methode ze gekozen hebben. Klik maar eens op 'Google in English' als je op www.google.nl bent. Dan zit je op www.google.com. Maar goed, dat doet verder voor het probleem niet ter zake. Wat ik echter nog niet vermeld had is dat het een hele tijd duurt voordat ik op die vreemde site terecht kom. Er lijkt eerst een hele tijd niets te gebeuren en dan zit ik plots op die andere.[/quote:1b03ca073a] OK
Link naar reactie
[quote:fe4af777e5] heb je toevallig opp beide pc's webwasher en/of de google toolbar geinstalleerd? [/quote:fe4af777e5] Op de win98 pc is de google toolbar én webwasher geïnstalleerd. De laatste wordt weliswaar niet meer gebruikt maar hij staat er nog wel. Op de xp machine is geen van beide geïnstalleerd. [quote:fe4af777e5] wat staat er in je hosts file? [/quote:fe4af777e5] Wat bedoel je precies met de hosts file?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...