Ga naar inhoud

Vraag over Linksys WRT 54G router (wireless)


anoniem

Aanbevolen berichten

Binnenkort krijg ik thuis breedbandinternet via een glasvezelkabel. Nu zou ik dat graag draadloos willen doen. Mijn neef komt daartoe een router enz. aansluiten, maar hij raad mij af om een draadloze router te nemen. En dat wil ik nou juist zo graag. Standaard levert een bedrijf uit mijn woonplaats daartoe een Linksys WRT 54G. (router en ontvanger). Graag uw advies. Wat zijn nu precies de voordelen/nadelen van deze router, of heeft iemand hier ervaring mee? Nog enkele gegevens: Het betreft een pentium 4 computer. Er is geen netwerk, het betreft slechts 1 computer. De afstand tussen de aansluiting in de meterkast (de hal) en mijn computer (in de huiskamer) is ongeveer 4 meter. Vast mijn hartelijk dank voor uw reactie!
Link naar reactie
Ik heb die router in combinatie met een Linksys WPC54G PC-card. Ze werken beide naar behoren en ik had de installatie binnen een kwartier achter de rug. Geen problemen ermee en ik heb hem nu ruim een jaar. Afgelopen weekend het ik de firmware ge-upgrade met een versie waarbij je o.a. het zendvermogen iets kunt opkrikken. Hij staat bij mij beneden in de huiskamer en door het hele huis een goede ontvangst. Bij de buren op zolder (dubbele muur en betonnen vloeren) is het nog net aan. Nu met het verhoogde vermogen werkt het daar iets beter.
Link naar reactie
Ik heb die router nu ook enkele maanden, prima apparaat. Plus punten: - Ook gewoon aan te sluiten met kabel - Van cisco, goede ondersteuning - Vaak firmware updates - Stabiel veel beter dan die goedkope rommel - Draait op (gedeeltelijk) open source software, alternatieve firmware verkrijgbaar Min punten: - Bij het opkrikken van het zendvermogen krik je niet het ontvangvermogen op - Je veroorzaakt ook meer ruis dus snelheid is er vaak niet mee gebaat Kanttekeningen: - Voor een afstand van 4 meter zou ik niet voor een draadloze oplossing kiezen. - 54mbit haal je meestal bij lange na niet, ga uit of dat voor jou een beperkende factor kan zijn - Een meterkast is verre van ideaal voor het plaatsen van wireless apparatuur, vanwege de vele kabels en stroom / signalen in die kast is de kans groot dat die het signaal negatief beïnvloeden.
Link naar reactie
Tnx Red Bull, ik heb er niet aan gedacht dat stroomkabels verstoringen konden geven in draadloze apparatuur. Wel logisch eigenlijk. Ik zal nog even wachten met het nemen van de beslissing. De eerste mensen in mijn woonplaats zijn inmiddels al aangesloten op dit razendsnelle internet. Velen hebben voor draadloos gekozen, en ik zal links en rechts eens navraag doen bij de gebruikers. Mocht het zo zijn dat de draadloze verbinding niet optimaal werkt vanwege de plaatsing in de meterkast, dan maar weer een draad erbij...... :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...