anoniem Geplaatst: 22 oktober 2004 Delen Geplaatst: 22 oktober 2004 Beste heren en dames, ik heb enorme last met mijn browser, af en toe valt "de verbinding" weg zo lijkt het want dan krijg ik geen nieuwe internetpaginas te zien als ik op een link klik. Internet Explorer laat dan gewoon niets zien totdat ik op het IE icoon klik zodat mijn startpagina getoond gaat worden; het blauwe balkje gaat dan langzaam lopen en na een seconde of 10 (soms langer) krijg ik dan mijn startpagina te zien en ook de eerder aangeroepen pagina doet het dan weer. Het lijkt op een internetverbindings fout maar dat is het niet. Streaming muziek blijft het doen en via MSN messenger kan ik gewoon nog met mensne praten. Dan licht het wellicht aan Internet Explorer dacht ik maar FireFox geeft hetzelfde probleem. Dan misschien mijn firewall maar ook als ik die uitschakel houd ik het zelfde probleem. Het enige wat het nog kan zijn is mijn router wellicht maar daar heb ik nooit mee gerommelt en vroeger deed hij het uitstekend. Ik heb ADSL, Internet Explorer 6.nogwat, Windows 98SE, adsl van Wanadoo (lite). Bij DNS staat DNS uitgeschakelt en ik ontvang automatisch een IP adres (logisch). Schiet iemand iets te binnen wat ik over het hoofd zie? Bijvoorbaat dank ik jullie voor het lezen van het verhaal. Thanks! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2004 Edit/ ik neem de (mogelijke) oplossing even terug .... :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2004 Het ligt ook niet aan Spyware bij de weg, heb mijn systeem al meerdere malen volledig gecontroleerd. Ik heb trouwens het idee dat als ik druk bezig blijf met mijn browser (dus telkens andere schermen open en dergelijke) dat het dan niet optreed maar dat het pas begint als ik een tijdje een tekst aan het lezen ben of iets dergelijks. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2004 je hebt ADSL toevallig een modem met opschrift speedtouch 510? dan zou je even kunnen controleren door naar 10.0.1.138 te surfen (adres van de modem) en kijken in je system log of je iets kunt vinden van een verbroken verbinding. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2004 Ik heb gekeken maar kom op mijn speedtouch alleen met 10.0.0.138 trouwens. Ik heb niet super veel verstand van de verbindingen dus kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten in deze paginas? Bij Connection stond wel dat ik "altijd" geconnecd moet zijn en dat mijn verbinding "up" was (ok dus). Ik heb bij geavanceerd gekeken maar kon niets ontcijferen wat zou wijzen op een wegvallende verbinding of iets dergelijks. Bij gedetailleerde informatie stond onderstaand: [i:c4ad676d76]pppoa: dest : pppoa Retry : 25 QoS default encaps VC-MUX mode = IP routing flags = echo magic accomp restart mru addr route savepwd PPPOA trans addr = pat mru = 1500 route = 10.0.0.0/1 - 0.0.0.0/0 (metric 1) user name = *************@wanadoo.nl-256 password = ******** admin state = up oper state = up link state = connected LCP : state = opened retransm = 0 term. reason = IPCP: state = opened retransm = 10 term. reason = [/i:c4ad676d76] zegt iemand dit iets? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2004 als je in het modem bent en gaat aan de linkerkant in het menuutje naar basic en dan systeem log dan zie je o.a uptime e.d kijk hier eens tussen of er iets bij staat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2004 Je kan ook in dat linker menu op diagnostiek klikken, en dan geeft ie als het goed is aan waar het probleem is. Mits natuurlijk het probleem aan de verbinding of de router zelf ligt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2004 Links heb ik basic staan met de opties: - Connect - System Info - System password Bij system info geeft hij aan dat System Self test, DSL en LAN allemaalk oke zijn Bij Advanced heb ik staan: - Static Routing - DNS - DHCP - NAT - Setup Hier kan ik niets vinden maar ook dus niets wat wijst op een foutieve verbinding? Grote kans dus dat het niet aan mijn verbinding ligt of stel ik verkeerde conclusies? Iemand nu een idee? Bij voorbaat dank! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen