Ga naar inhoud

Wegvallen internet USB-modem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een (*domme*) Ericsson HM121dp USB-Modem. Nu heb ik het probleem dat ik op mijn "school pc" steeds na zoveel tijd het internet wegvalt..... Ik krijg dan zon popup (niet IE, gewoon windwos) dat het internet weggevallen is, en dan kan ik kiezn ANNULEREN of OPNIEUW VERBINDEN. raar is wel dat het DATA lampje van het modem nog brandt :s er komen dus nog bestanden binnen, maar met mijn BT-download komt er niks meer binnen. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Als ik weer verbinding moet maken moet ik eerst het modem weer uiit mn USB halen, weer erin doen, wachten tot het USB en ADSL lichtje weer branden en dan pas kan ik weer verbinding maken. Ongelooflijk irritant dus. Dit is mn pc: WINDOWS 98 SE Intel Celeron 333 Mhz 96 MB RAM 34,3 GB HDD 5400rpm HELIOS 3D 128MB (voodoo II) *niet het beste, maar goed genoeg voor school 8))
Link naar reactie
[quote:b2bcadc2cc="derkdejong"]dat spanningsprobleem kun je beter oplossen met een hubje (ca 15 euro) met eigen voeding, zeker bij een al wat oudere pc.[/quote:b2bcadc2cc] Nou, ik weet niet of dat werkt, ik heb namelijk precies dezelfde modem en als ik aan het uploaden ben op Usenet dan wil dit mij ook nog wel 'ns gebeuren, maar allen als ik aan het uploaden ben. Ik heb de modem aangesloten op zo'n USB bracket aan de achterzijde van de computer, die je dus rechtstreeks op het mainboard aansluit. Dan moet er toch genoeg spanning zijn?
Link naar reactie
hangt er een beetje vanaf: mijn usb-modem nam net zoveel als wat de poort maximaal kon leveren, vraag me even niet wat voor dingen maar ik dacht 500mA ofzo....? dat moet je dan ook weer zien in combinatie met wat er verder nog op usbpoorten draait op die pc én de voeding van die pc. door een externe hub met eigen voeding draai ik nu met dat modem zonder ellende.
Link naar reactie
[quote:0d63062650="derkdejong"]dat spanningsprobleem kun je beter oplossen met een hubje (ca 15 euro) met eigen voeding, zeker bij een al wat oudere pc.[/quote:0d63062650] [mieren***modus] Ik denk dat we een onvoldoende [i:0d63062650]stroom[/i:0d63062650] hebben, geen [i:0d63062650]spanning[/i:0d63062650]sval. :wink: :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...