Ga naar inhoud

Vraag over tracert


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik de opdracht tracert geef, dan wordt het aantal "hops" gemeld naar het eindstation, bvb www.computertotaal.nl Aan het eind van die sessie verwacht ik een afsluiting met de mededeling: Trace complete of "de trace is voltooid" Dit gebeurt echter niet altijd, in plaats daarvan krijg ik soms een eindeloze lijst met telkens de mededeling: Timeout bij opdracht. Wat betekent dit, en om welke opdracht gaat het? Betekent het dat er nog meer dan de gemelde 7 routers zijn maar dat die onzichtbaar zijn?
Link naar reactie
Dit verschijnsel treedt op als bepaalde hosts ICMP-verkeer blokkeren. Het ICMP protocol bestaat uit een aantal applicaties, waaronder ping en tracert. Tracert doet als het ware een ping naar de host en kijkt ondertussen via welke weg de ping-pakketjes gaan. Als de bewuste host ICMP-verkeer blokkeert, komen deze ping-pakketjes dus nooit aan (of beter: kan niet gecontroleerd worden of ze aankomen). Tracert gaat dan eindeloos door met proberen, totdat de gebruiker het proces zelf stopt met ctrl-c.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...