anoniem Geplaatst: 27 september 2004 Delen Geplaatst: 27 september 2004 Sinds een week heb ik verbrekende internetverbindingen op mijn pc. Iedere zoveel minuten is mijn verbinding weg. Deze kan ik pas herstellen na een reboot van het systeem. Ik heb de allerlaatste pc van Aldi. ik heb reeds met een virusscanner het systeem doorzocht, geen resultaat. Internet explorer opnieuw geinstalleerd, weer geen resultaat. Vandaag tot wanhoop gedreven en de pc opnieuw geinstalleerd, maar niet met het gewenste resultaat want mijn verbindingen vallen nog steeds weg. Ik maak gebruik van internet over de kabel van @home. Ik weet nu niet meer zo goed waar ik het zoeken moet .... Kan iemand me helpen met een ideetje? Als hiervoor meerdere gegevens nodig zijn, hoor ik het graag. Alvast bedankt... groetjes Jolanda. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2004 Raar probleem. Misschien ligt het probleem in de netwerkkaart of ind e modem. Je zou kunnen proberen de modem even een paar minuten uit het stopcontact te halen zodat ie kan resetten. Wellicht dat het helpt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2004 netwerkkaart, dat zou nog een optie kunnen zijn ja.. de modem heb ik inmiddels al redelijk wat keren spanningsloos gemaakt, koude start gegeven ook... maar helaas. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2004 Heb je al geprobeerd ipv opnieuw op te starten om je ip adres te verversen? Kun je doen door netwerkverbindingen weer te geven. Rechtermuisknop op je netwerkverbinding(lan), dan kiezen voor status, dan tabje ondersteuning en dan kiezen voor herstellen. Is dan wel geen oplossing voor je probleem maar wel sneller dan opnieuw opstarten. Misschien kun je proberen een andere newterkkaart erin te zetten en hopelijk is het probleem dan over. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 thanks voor de tip... inmiddels heb ik alle hardware gecheckt en daar zitten geen verandering in. eerst dacht ik dat er iemand met mn ip-adres vandoor ging, maar na contact met @home bleek dat zij niet konden pingen op het moment dat ik geen verbinding heb, dus kan er ook niet een ander mee in gebruik zijn. @home zag ook verschrikkelijk veel fouten van het modem komen, waarvoor ze nu een monteur langs sturen binnen 5 werkdagen, dus ik ben benieuwd... :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2004 Ok, dat is heel mooi. Ik neem aan dat het probleem dan wel aan de modem ligt en dat je over een paar dagen weer fijn kunt interneten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2004 Het kabelsignaal is waarschijnlijk te zwak, zodat je modem continu op de toppen van zijn tenen moet lopen. Oplossing: kabel korter (dichter bij de in-box), een betere kabel die minder verlies geeft, kabelaftakking eerst naar de modem, of simpelweg een goede kabelversterker daar waar de kabel in de woning komt. Het kan ook liggen aan de kwaliteit die je binnenkrijgt, zijn er onlangs straatwerken geweest? Te lange kabelafstand is nogal dikwijls de oorzaak van een zwak (onstabiel) signaal. Groetjes van de beachman Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen