Ga naar inhoud

Download probleem met SP2


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik download wel eens een torrent file op de de site van suprnova. Maar dit lukt me niet meer sinds de installatie van SP2. Ik krijg de volgende foutmelding te zien: [quote:1c582b97c1]3) Your browser did not send a referer. This normally happens if you right click on a link and select save-as, or if you copy and paste a link into a new browser window and press Enter. It may also be that your browser is set up to not send any referer. But left clicking on a link works just fine and has been tested in IE6, Netscape 6, Opera6, Firefox and Safari Some software firewalls, for instance the Norton Personal Firewall (which is also part of Norton Internet Security) or ZoneAlarm remove the referer from HTTP requests which will block any downloads on any site that does a referer check. Hence such options should always be turned off. In Norton you have to go to the Privacy Settings and disable browser privacy (which doesn't really protect your privacy anyway as your IP address will always be logged regardless of that setting), in ZoneAlarm you have to go to Privacy -> Cookie Control -> Custom and uncheck "remove private header information". Software like AdSubstract also blocks the referer and makes downloads impossible. [/quote:1c582b97c1] De instructies die daarin vermeld staan heb ik opgevolgd maar nog steeds lukt het niet. Het lukt echter wel met Norton uitgeschakelt, maar op die manier wordt mijn computer volgeduwt met adware en dat is ook niet de bedoeling. Ik maak gebruik van de volgende software: Windows XP SP1,SP2 Norton antivirus 2004 Norton internet security 2004 Spyware Guard Ik zou erg blij zijn met hulp voor mijn probleem, bij voorbaat dank! ps. Ik ben ervan overtuigd dat mijn post niet in strijd is met de algeme regels op dit forum. Ik stel een vraag m.b.t. een download probleem en niet over het downloaden van mogelijk illegale software.
Link naar reactie
mrs birdlover ... je stuurt slechte energie naar me toe ... :lol: lolz :p ... nou kan ik opeens ook geen werkende torrents meer opslaan op me bureaublad door rechts te klikken ... gebruik jij toevallig firefox mrs birdlover? .. ik d8 nl ook dat die torrents als een html bestand zag ... maar ze doen het nu weer ... ze eindigen gewoon op torrent ... heb maar een beetje lopen kloten ... en het vage is dat het aan norton 2004 moet liggen ... ik gebruik meestal de search van supr ... als ik search heb aangeklikt .. druk ik voordat ik de enter indruk om de zoekopdracht te starten die nis firewall uit .. en download met rechts klikken de torrents naar me bureaublad ( worden aangegeven in dat naamgeefschermpje als html maar eindigen gewoon op torrent ... en dan zet ik die fw weer aan ... die 5 sec dattie uitstaat neem ik dan wel ff voor lief ... het vage is .... als ik bv niet heb opgelet en ik druk met links op een torrent ... en ik krijg die ellendige pagina die mrs ook kreeg ... download ik erna op de 1 of andere manier foute torrents ... ook al doe ik erna als boven beschreven .. en krijg ik foutmeldingen als ik die wil opstarten ... klik ik vanaf het begin rechts op torrents, zonder dat ik die pagina gezien heb, gaat het goed ... en suprnova sites in norton neerzetten, alszijnde toegestaan om referer's en info van je browser op te halen heeft hier ook geen zin ... ik ga zo op deze bak ook maar eens nis 2005 neerprakken ... kijken oftie het dan wel doet ...
Link naar reactie
Volgens mij is moet het probleem toch bij Suprnova zelf gezocht worden en niet zozeer bij SP2, want de problemen met het downloaden van torrents is pas onlangs ontstaan terwijl ik al een tijdje met SP2 werk. Edit: Ik heb het ook ff op de zaak geprobeerd waar men nog geen SP2 heeft geinstalleerd en zover ik weet zijn er ook geen security-aanpassingen geweest. Zelfde probleem met Suprnova (voorheen lukte het trouwens wel om ook op de zaak .torrent-bestandjes binnen te halen)! :(
Link naar reactie
Ik ben precies met hetzelfde geconfronteerd nadat ik SP2 had geinstalleerd. Voordat ik nog geheel zonder die update zat te pjoeteren deden die linkjes daar op suprnova het erg fijn, geen foutmeldingen dat de torrents niet te openen waren e.d. De methode van het rechts-klikken en saven geprobeerd, maar op de aangewezen plek de torrent openen met de standaard client ( G3 Torrent) geeft een complete foutmelding dat de file niet valide is. Ik had dat nooit... Ja, ik ben ook een Firefox 1.0 gebruiker en volgens mij ligt het gewoon niet daaraan, dit omdat ik zonder SP2 ook opereerde in trant blijvend op gronden der torrents en het altijd goed bleef gaan met Firefox... SP2 :roll: ???
Link naar reactie
[b:50565bffbb]From the suprnova forum:[/b:50565bffbb] [i:50565bffbb]Although the dns issues seem to have calmed down, there seems to be a problem with the mirror's firewall system in which users are prevented from download torrents. Upon clicking the torrent many users are only offered to save a "suprnova.org.html" instead of the torrent file, or the user may recieve a "Unauthorized Mirror" page saying that the torrent you are trying to obtain is being hotlinked. The site administration is working hard to fix the problem at the moment, so please be patient ...[/i:50565bffbb] :roll: [b:50565bffbb]Tijdelijke work-around:[/b:50565bffbb] Ga naar 'My Computer' 'Tools'/'Folder Options' tabje 'File Types' ga naar 'Extension' .TORRENT (of maak 'm aan als ie er niet tussen staat) klik op 'Advanced' vink 'Confirm open after download' aan OK
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...