Ga naar inhoud

vervelend internet probleem


Aanbevolen berichten

ik heb cable, die door een router die met andere computer internet deelt, maar steets soms iedere 5 a' 10min, soms 3uur en elk geval kan ik geen nacht downloaden. want hij gaat steets offline en dan moet ik release en dan renew doen op de router zelf. het is erg irritant speciaal als ik in een server zit te spelen en alles verloopt nou net zo goed en dan moet ik hem weer verlaten. maar met met mijn vorige provider had ik dat niet!!!! toen had ik een internetserver maar die werkt nu ook niet meer dus daarom heb ik maar en router gekocht.
Link naar reactie
[quote:92ee45914c="turbo-pascal"]Leer alsjeblieft normale Nederlandse zinnen te maken, want ik moest 3x lezen voordat ik er iets van begreep... Heb je een dynamisch of static IP-adres, en wat had je bij je vorige [color=darkred:92ee45914c]rovider[/color:92ee45914c]. DHCP aanstaan in je router ?[/quote:92ee45914c] :-? Overigens is het niet gebruikelijk direct na een komma het woord "en" te gebruiken. De komma dient dan zelfs achterwege te blijven. Leestekens (zoals bijvoorbeeld een vraagteken) plaats je direct na het laatste woord. Dus spaties zijn uit den boze. Getallen tot twintig behoor je voluit te schrijven, dus "drie" en niet "3".
Link naar reactie
nee het zou de router niet kunnen zijn omdat ik het ook geprobeert hebt met mijn internetserver. waar ik precies de zelfde problemen had. zou het dan uitmaken of die DHCP aan heb dan?? ik kan het nu niet nakijken omdat ik op een andere pc zit (van iemand anders). laten wij het nou bij het probleem houden en niet de spelling.
Link naar reactie
waarom sluit je het internetmodem niet aan op de router en vandaar de 2 computers? of heb je een USB modem? wat is het merk/type? welke provider? ik ben namelijk persoonlijk niet zo weg van het internet-delen in windows ten eerste omdat je altijd een computer aan moet hebben(degene met de connectie met het modem) en ten tweede dat het wel eens lastig kan zijn om het goed werkend te krijgen.
Link naar reactie
Wat bedoel je met je internetserver? Een duidelijkere omschrijvingen van je netwerk, hardware, etcetera zou zeker helpen. Mogelijk heeft Wanadoo hetzelfde probleem als @HOME ook vaak heeft, een kort hikje. Vaak worden die hikjes ook gewoon bewust gedaan zo vermoed ik om tegen te gaan dat men servers aanbiedt op het netwerk (wat vaak niet mag) en ook om firmwares te controleren enzo van de modems, opnieuw te kijken of iedereen die het netwerk gebruikt ook wel echt toegang mag hebben. En anders zou ik eens een vast ipadres op die router zetten (WAN interface) of iemand anders zijn router lenen om het daarmee te testen. BLijft het hinderen, laat dan je modem vervangen. Dien dan (rustig geformuleerd ;) ) een klacht in bij je provider en wacht waar zij mee terugkomen. Hou daarvoor wel eerst minsten een week een logging bij zodat je hard kunt maken dat er een probleem is en wat precies dat probleem is. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
het is een E-tech router, de goed koopste met 4poorten om te delen. gewoon een goedkoop shit dingetje. ik zag niet het nut in om een hele duure te kopen ze hadden de zelfde mogelijkheiden, misshien met een paar uitzonderingen. maar dat zel niet veel voorstellen. ja die server is heel out amd k6/500mhz volgens mij, ik heb niet eens een harddisk nodig, kan het via knoppix regelen. twee netwerkkaarten, 1 voor de internet connectie zelf en de andere die gaat naar de hub en het zo verdeelt. werkte prima. weet je nog wat ik verteld heb over die hardcore linux user, nou die heeft er mee te maken gehad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...