Ga naar inhoud

Mozilla in het Nederlands


Aanbevolen berichten

[quote:8a0bc4de4d="f.j.stols"]alweer wat geleerd, maar hoe constateer ik een bug?[/quote:8a0bc4de4d]Tja, da's een goeie. Je hebt bugs in verschillende klassen. Cosmetische bugs zijn het snelst zichtbaar, bijv een menu dat verkeerd uitklapt. Andere bugs laten een programma crashen. Bij het Mozilla project kun je bugs aanmelden via Bugzilla. Daar kun je ook kijken of de bug die jij ondekt hebt ook al door anderen gespot is. Hoe het precies werkt kan ik je helaas niet vertellen.
Link naar reactie
[quote:c8fd72990e="f.j.stols"]Sinds kort heb ik Mozilla als webbrowser in plaats van I.E. Ook ben ik er in geslaagd een Nederlandse versie te laten lopen op mijn pc met XP-home(bewerken>voorkeuren>talen etc). Op een andere pc met W98SE lukt mij dat niet. heeft iemand hier meer ervaring mee?[/quote:c8fd72990e] Mag ik weten hoe je dat voor elkaar heb gekregen om Mozilla in het nederlands om te zetten. Ik heb ook al hier naar gezocht maar kan het niet vinden. Besturingsys is XP prof Ik heb ook net I.E er afgegooid voor Firefox in verband met de vele lekken in I.E.
Link naar reactie
Dit is het knip-en-plakwerk dat ik ergns op een mozilla-site vond: "Taal - Toevoegen en toepassen Mozilla is beschikbaar in meerdere talen, waaronder het Nederlands. Hoewel deze ondersteuning afhankelijk is van vrijwilligers die een vertaling beschikbaar stellen. (Het kan soms even duren voordat een bepaalde taal ondersteund wordt na de uitgave van een nieuwe versie.) Taal toevoegen Zorg ervoor dat je on-line bent. Je zult tijdens de volgende beschreven werkwijze namelijk naar een pagina worden gebracht (alwaar je kunt controleren of de taal van voorkeur wel beschikbaar is voor de Mozilla versie die je nu gebruikt) en als je de voorkeurstaal kunt kiezen zul je deze ook eerst moeten downloaden (wat in Mozilla meteen ook een installatie proces is, in dit geval). Ga naar: Menubalk Mozilla: Edit -> Preferences -> Apearance (dubbelklik hierop of klik op het pijltje) -> Languages/Content Zie ook: [ schermafdruk ] Klik op de knop getiteld: Download More... (zie schermafdruk) Na het klikken op de knop zul je naar een Internetlocatie worden gebracht (Ongoing Localization Projects, Localization Contributions). Wacht tot deze volledig is geladen. Als de pagina volledig is geladen, dan zul je onder het hoofdstuk Localization Contributions een tabel zien met de volgende onderverdeling: Release, Language, INSTALLABLE LANGPACK, Localized Full Builds Onder de kop Release staat de versie van Mozilla die van toepassing is voor de diverse taalpakketten. (Als je wilt weten wat jouw versie precies is, open dan even een nieuw, leeg tabblad en type in de adresbalk: about: (en druk op Enter, hè?!). Op de pagina die dan wordt getoond zie je het versienummer van jouw Mozilla.) Als jouw taalvoorkeur er niet tussen staat, dan is het einde oefening. Als jouw taal er wel tussen staat (let op het versienummer van Mozilla!) dan kun je onder de kop INSTALLABLE LANGPACK kijken of er voor jouw systeem een taalpakket beschikbaar is. Meestal staat er een link genaamd unix/win of mac/unix/win. Windows® gebruikers kunnen dus op elke link klikken waarin win vermeld staat. Het klikken op de unix/win of mac/unix/win link zal een download en installatie proces in gang zetten. Je zult echter eerst een waarschuwing voorgeschoteld krijgen, die je op je gemak even kunt lezen. De waarschuwing is echter niet van toepassing op deze download/installatie actie, klik dus op Install om voort te gaan. Wanneer de download en het installatie proces klaar is, moet je Mozilla even afsluiten. Wellicht is het ook nodig om Windows® even af te sluiten en wederom op te starten. Taal toepassen Mozilla en Windows® na download & installatie proces afgesloten? Mooi. Start (Windows® en) Mozilla op en ga weer naar: Menubalk Mozilla: Edit -> Preferences -> Apearance (dubbelklik hierop of klik op het pijltje) -> Languages/Content Als alles goed is gegaan, dan zie je dat er nu een taalkeuze bij is gekomen, zowel bij Installed language packs als bij Installed content packs. Klik op de nieuw toegevoegde taalkeuze en klik op OK, sluit Mozilla af en start deze weer op. Nu zal Mozilla alle onderdelen (die ondersteund worden door het geïnstalleerde taalpakket) in jouw voorkeurstaal tonen." einde citaat.Succes ermee.
Link naar reactie
[quote:43344ee3c9="f.j.stols"]Hoe dat kan weet ik ook niet, wellicht mozilla de-installeren en opnieuw ophalen van mozilla.org? Zoals gemeld lukte het bij mij in een pc met w98 ook niet. Er zijn trouwens maar weinig reacties over dit item, terwijl er toch vast steeds meer gebruikers van mozilla zijn.[/quote:43344ee3c9] ik heb mozilla firefox erop toevallig in het nederlands maar de meeste mensen kijken er niet na engels of nederlands het surfen gaat automatisch zelf heb ik ook engelstalig erop gehad merk het verschil niet eens
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...