Ga naar inhoud

Verbinding niet meer paraat


Aanbevolen berichten

Ik werk met ADSL en ethernetmodem, Outlook Pro en Expres, Norton AV en ZoneAlarm (uiteraard laatste versies en geupdated). Als ik een tijdje geen verbinding heb gemaakt komt het vaak voor dat ik de vebinding met de hostserver niet meer aan de gang krijg. Mail verzenden en ontvangen is er dan niet meer bij en de pagina waarmee ik internet wil starten blijkt onvindbaar. Vooral na slaapstand van de pc gebeurt dit. Toch staat de ethernetverbinding ingeschakeld. Uitschakelen en dan weer inschakelen helpt niet. Het lijkt wel of er na enige tijd een slaapinstelling in werking treedt die niet is op te heffen door gewoon te activeren. Ik moet dan de pc beslist opnieuw starten om de verbinding weer werkend te krijgen. Wat zie ik over het hoofd? Jan de Lang
Link naar reactie
[quote:f476c18652="radlab"]Hallo Bij internetopties kun je aangeven dat je verbinding wordt verbroken als je een tijd niet actief bent geweest ligt het hier soms aan??? Als je zonealarm uitzet heb je dan ook het probleem??? Na hoeveel tijd verlies je je verbinding??? groetjes Radlab[/quote:f476c18652] De instelling van de verbrekingstijd staat onder inbelverbinding (20 minuten in mijn geval). Ik heb een ADSL aansluiting met Tiscali (als standaard account) ingesteld voor e-mailen en een account bij HCCnet als inbelverbinding. Ik bel vrijwel nooit in. Het inbelmodem staat dus ook meestal uit. De inkomende post via mijn HCCnet-adres komt gewoon in mijn postbus binnen, zodra ik "alles" ophaal. Het inslapen van mijn connectie gebeurt in de ADSL/ethernet-modus, die vrijwel permanent aan staat. Het uitzetten van ZoneAlarm heb ik niet geprobeerd. Zal dat doen. De tijd tot "inslapen" weet ik niet. Ik ontdek dat natuurlijk pas als ik probeer mijn internet- of e-mailprogramma op te starten. Ik denk een half uur tot een uur. Twee aanvullingen: * bij wijze van proef heb ik m'n modem (ZyXEL Prestige 600) met de hoofdschakelaar uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Daarna kreeg ik weer een normale status. Zoals eerder gezegd: de softwarematige uit- en inschakeling van de ethernet-connectie helpt niet. Dit lijkt er op dat er een afschakelmodus in m'n modem zou zitten (?); * Bij de eigenschappen van de ethernethardware is als energiebesparende optie (voor accuvoedingen) in te stellen of "dit apparaat" de pc uit slaapstand mag halen. Dat zou alleen voor "refresh" van toepassing zijn. Bedankt alvast voor de aandacht.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...