Ga naar inhoud

bittorent artikel CT juli


Aanbevolen berichten

Ook gelezen? Onbeperkt downloaden op 4 manieren (CT juli) ?? Na enkele keren eerder geprobeerd te hebben met bittorent te werken, heb ik het opgegeven. Dus met dit artikel zou het moeten lukken, dacht ik. Exact de werking gevolgd, PTC gedownload, startpunt gedownload en dan begint het al: www.bt-search.net is niet te vinden: pagina kent hij niet. Isohunt.com kent hij wel. Maar allemachtig wat gaat dit langzaam. Ik kan beter Kazaa blijven gebruiken. En dan staat er: "Laat u niet afschrikken door de lage initiële downloadsnelheid. Dat is normaal (!) deze zal gedurende de download flink toenemen". Ja, als je 1 kb per uur een flinke toename noemt, dan klopt dit.... Nou, ik heb het dus geprobeerd: 3 films (4, 3 en 8 Gb) Na 6 uur was er gemiddeld 50, 90 en 7 Mb klaar....En dat met breedband!!
Link naar reactie
[quote:58adc778b6="Obi-wan-kenobi"]D*mn. Ook al? Welke spyware is dat en welke site?[/quote:58adc778b6]Geen idee, moet je even google-en. Maar ik prefereer sowieso een client met een ingebouwde search, dat is een stuk minder gedoe en het is qua BT-functionaliteit gelijk aan een programma als BitTornado.
Link naar reactie
Nou ja, ingebouwde search, je ziet gewoon een browservenster, met daarin een paar BT sites. Het is nauwelijks meer moeite om even naar de sites zelf te gaan. Verder begon mijn firewall te gillen over allerlei verbindingen die torrentopia wilde maken, nog voor ik ook maar iets met het programma deed (oa. naar yahoo?!).
Link naar reactie
[quote:0e1e823576="gerben"]Nou ja, ingebouwde search, je ziet gewoon een browservenster, met daarin een paar BT sites. Het is nauwelijks meer moeite om even naar de sites zelf te gaan. Verder begon mijn firewall te gillen over allerlei verbindingen die torrentopia wilde maken, nog voor ik ook maar iets met het programma deed (oa. naar yahoo?!).[/quote:0e1e823576] Oeps! En bij dat soort programma's zet ik mijn firewall nog wel op "always allow". :o Nouja, ik heb nog geen last gehad van virussen e.d., dus het zal wel meevallen. Over die ingebouwde search: iedereen kiest maar voor zich, maar ikzelf vind het wel handig.
Link naar reactie
Ik heb nu TorrenTopia. Bedankt overigens! Misschien ben ik veeleisend maar is een gemiddelde downloadsnelheid van 5 kb/sec nu snel? Met breedband?? Hij geeft aan dat het nog 1 dag en 11 uur duurt voor het bestand binnen is....! En die poorten openzetten waar elke keer over gesproken wordt: Waar zitten die? Een tijd geleden las ik over die bug in Windows XP waarbij kennelijk een poort openstond die men ontdekt had. Er moest speciale software gedownload worden om die poort te dichten! Met bittorrent moet je juist poorten open gaan zetten Ik bedoel: spreekt dit elkaar niet tegen?
Link naar reactie
[quote:b17536623c="m021"] [quote:b17536623c="Obi-wan-kenobi"] D*mn. Ook al? Welke spyware is dat en welke site?[/quote:b17536623c]Geen idee, moet je even google-en. [/quote:b17536623c] Ok heb ff gegoogled: "The official bittoreent client [bitconjurer.org] and the popular variations like abc [sourceforge.net] and [b:b17536623c]shadows [bittornado.com] are not spyware[/b:b17536623c] but there are a few around that have adware/spyware added. It's open source, opportunists are free to do that sort of thing." Vooralsnog ga ik er dus van uit dat als je Bittornado gewoon van de officiële site af plukt, er geen rotzooi ingebouwd zit ... http://bittornado.com/download.html
Link naar reactie
[quote:3ac9b86fd8="theplayer1"]Ik heb nu TorrenTopia. Bedankt overigens! Misschien ben ik veeleisend maar is een gemiddelde downloadsnelheid van 5 kb/sec nu snel? Met breedband?? Hij geeft aan dat het nog 1 dag en 11 uur duurt voor het bestand binnen is....![/quote:3ac9b86fd8] Met filesharing-programma's (ja, ook BitTorrent is filesharing :)) ben je volledig afhankelijk van de uploadsnelheid van de "andere kant". Als diegene dus heeft ingesteld dat er 3 uploads tegelijk mogen zijn, en hij heeft een bandbreedte van 20 Kb/s (160 Kbit/s), dan heb je dus inderdaad maar een downloadsnelheid van rond de 6! 1 dag en 11 uur is trouwens nog niet zo veel, ik ben een (redelijk groot) bestand aan het downloaden waar hij nog 21 dagen over gaat doen. ;) [quote:3ac9b86fd8]En die poorten openzetten waar elke keer over gesproken wordt: Waar zitten die?[/quote:3ac9b86fd8]Bij mij gebruikt 'ie poort 6881, 6884 en 6891. [quote:3ac9b86fd8]Een tijd geleden las ik over die bug in Windows XP waarbij kennelijk een poort openstond die men ontdekt had. Er moest speciale software gedownload worden om die poort te dichten! Met bittorrent moet je juist poorten open gaan zetten Ik bedoel: spreekt dit elkaar niet tegen?[/quote:3ac9b86fd8]Nee, dat zie je verkeerd. Zo'n openstaande poort die je in het nieuws zit is door een lek in de software opengezet, waardoor zogenaamde Trojans vrij spel krijgen. De poorten die je voor BitTorrent open zet, zet je echter moedwillig open, dus is er niks aan de hand. :)
Link naar reactie
En Obi googlet rustig verder :P : http://bt.degreez.net/firewalled.html Isn't having open ports bad? Well, you shouldn't leave your computer without some form of security, especially if you're running Windows. But there's a difference between leaving your NetBIOS port 139 exposed to the world (equivalent to having a nice big doggy door and no dog in a bad neighborhood) and opening specific ports for particular purposes. In the case of BitTornado, because it runs under a bytecode-interpreted engine, it is unlikely an attacker would be able to actually take over your machine. DoS-type exploits (which may cause BitTornado to cease operation or crash) are potentially possible, but the author takes some pains to try and ensure that doesn't happen. And so, the moral of the story is simple: Open your ports!
Link naar reactie
[quote:f3602856e3="theplayer1"] Aha, weer wat geleerd. Het downloaden gaat dus kennelijk bij niemand erg snel. En ik maar denken dat dat met breedband opgelost is. [/quote:f3602856e3] Bij mij gaat het wel snel, tot 2mbit/sec met XS4ALL Basic ADSL. Gelukkig geen datalimiet! 8) De truc is om lui aan de andere kant te vinden met gezamenlijk een hoge upload ... [quote:f3602856e3="theplayer1"] Mijn start poort (ik hem hem op Nederlands gezet) is 6881. Waar zitten die andere?? [/quote:f3602856e3] Google rulez: http://btfaq.com/serve/cache/25.html Prior to version 3.2, BitTorrent by default uses ports in the range of 6881-6889. As of 3.2 and later, the range has been extended to [b:f3602856e3]6881-6999[/b:f3602856e3]. (These are all TCP ports, BitTorrent does not use UDP.) The client starts with the lowest port in the range and sequentially tries higher ports until it can find one to which it can bind. This means that the first client you open will bind to 6881, the next to 6882, etc. Therefore, you only really need to open as many ports as simultaneous BitTorrent clients you would ever have open. For most people it's sufficient to open 6881-6889.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...